Reacties voor: TomTom’s toekomst van navigatie: Live Services in België
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
*zucht*
*diepe zucht*
Gaan ze nou eindelijk eens die update voor iPhone uitbrengen?
manmanman, ‘k had nu toch gehoopt dat er iets nuttig ging aangekondigd worden ook…
Valt een beetje tegen. Bij mij crasht TomTom nog steeds op mijn iPhone, hopelijk komen ze snel met een update.
Haha, had nou maar Navigon gekocht. Dat werkt prima op de iPhone!
Wat een fantastisch TomTom nieuws weer. Navigon brengt dit in een update ook uit voor de eenmalige prijs van nog geen 20 euro.
Als is dit in eerste instantie nog alleen voor Amerika. Hoop dat het snel naar Europa komt. 🙂
Ik zit nog steeds met smart te wachten op die carkit.
Is daar onderhand al wat meer over bekend?
@ Emiel: Crasht TT op je iPhone? Ligt niet aan de app hoor!
Die update wordt inderdaad wel eens tijd, onlangs hebben ze ook in de app-store een extra bericht geplaatst bj hun apps over gratis! toekomstige updates. Ze komen er dus aan maar de vraag is wanneer?
Op zich voldoet de TT-app mij wel, op de tekortkomingen en probleempjes na dan…
@Peter:
dit komt wel naar Europa.
dit voor 14 landen!
A, B, CH, D, DK, E, F, FIN, I, L, N, NL, S, UK & USA
deze update zal rond midden oktober komen
tomtom is goed bezig..
Als de BT GPS applicatie goed werkt..kan tomtom helemaal vergeten met hun carkit.
Een beetje triest..
Bij “de toekomst van navigatie” ga ik er toch van uit dat er enigszins geïnnoveerd wordt.
Niet dus :(.
TomTom mag trouwens wel uitkijken dat (opensource) AR applicaties niet voor gaan lopen op hun systeem…
Vind het een beetje dom dat je hier iedere maand voor moet betalen.
Nokia heeft dat gratis erin, en Navigon straks ook. Ik blijf toch maar bij mijn Navigon.
Ik ben blij dat ik nog gewacht heb met de aanschaf van turn-by-turn… Ik voel hoe langer hoe meer voor Navigon, zeker als in oktober zou blijken dat de nieuwe TomTom-houder ook met Navigon zou werken en TT de houder niet in een aantrekkelijke bundel met de software gaat verkopen (bijv. gratis bij aanschaf; met een promocode)…
Ik wacht dus nog even af maar het lijkt erop dat TT veel minder gefocust is op de iPhone dan Navigon…
Navigon gaat in oktober ook met een “speciale” houder komen.
Conclusie:
De Toekomst van de Navigatie bestaat wat TT betreft uit heraankondigingen van bestaand spul.
Intussen ontwikkelt de verkoop van de houder zich geheel naar verwachting… nihil
De rode handjes staan uit pure wanhoop omhoog.
TomTom is ook overal laat mee of niet? Eerst de software voor de iPhone en de houder die er nog steeds niet is. Maar ze zijn dus niet alleen laat met de iPhone maar ook met andere software zoals live service. Niet echt de toekomst he, overal te laat mee zijn!
Eindelijk! Belgie heeft de Primeur ! 😉
Ik koop nog ff helemaal nix….
eerst update afwachten en misschgien een sinterklaas of kerst aanbieding…
Djeez, 9.95 EUR is véél te duur! Nee, dan liever Navion waar slechts een eenmalig bedrag voor Live services zal moeten betaald worden.
TomTom is niet zo goed bezig imho. Ik vond hun UI altijd superieur, maar ik mis rijbaanaanduiding + het pauzeren van muziek bij een gesproken aanwijzing is echt om gek van te worden. Navigon doet het beter!
Lang Leve Navigon 🙂
Daar komt deze service in Oktober en NEE daar hoef je niet per maand voor deze service te betalen, enkel maar éénmalig 19,95
Tomtom slaat echt mis met navigatie op de iPhone en ontwikkelingen ervan
WhahAhaha. Losers daar bij TT. ben ik even blij met mijn Navigon en CoPilot.
@Pino77:
Copilot vind ik nu net de minste van allemaal.
TT vraagt 10 euro per maand voor live services,ik heb dit altijd al gewild maar 10 euro per maand is teveel geld want zo extreem veel gebruik ik dat nu ook alweer niet.
Ik ben tevreden met igo my way en sygic en navigon.
Tom Tom draait voor geen meter op de iPhone, dus lekker Navigon geinstalleerd, dat werkt helemaal top.
TomTom kan hier nog een puntje aan zuigen!!
ik ben helemaal om…
TomTom stelt toch wel echt teleur ..echt heel erg jammer. En ook zo lame dat ze geen enkele reactie hebben op de toenemende kritiek. Interesseert het ze gewoon niet of weten ze het gewoon niet?
Voor mij is het bijna klaar met TomTom ..nog zo’n suffe actie en ik stap af van TomTom.
Ik ben wagenparkbeheerder van een kleine 50 bestelbusjes waar nu nog TomToms in hangen die binnenkort vervangen gaan worden door nieuwe navigatiesysteempjes.
En OK, dit bericht gaat over TT op iphone dus is niet helemaal van toepassing voor mij maar ik wordt hier gewoon kriebelig van.
@Mauze: @Mauze:
Raar het bij mij en vele anderen wel werkt?
Ik heb vele malen met TT gemaild om diverse problemen en verbeterpunten door te geven en van diverse problemen hadden ze nog nooit gehoord. Bij navraag blijkt ook dat ze geen recensies lezen, dat is natuurlijk ook een heel karwei omdat er nogal veel fora zijn, maar op zijn minst zou je mogen verwachten dat ze de recensies in de app-store en op deze site lezen.
hierbij dus meteen een oproep aan ieder die klachten en/of verbeterpunten heeft aan de TT-app om die rechtstreeks te melden bij TomTom: http://nl.support.tomtom.com
Ik heb bij 2 collega’s op een iPhone 3G het probleem dat tomtom noch navigon werkend krijg… GPS signaal krijgt hij niet door. Bij een derde kennis met iPhone 3G werkt TT dan weer prima.
Op mijn 3GS werkt alles ook prima!
Hahahaha, gaat een onderwerp over een ander navigatieproduct dan TT dan wordt TT de hemel in geprezen. Komt er een onderwerp over TT dan wordt het vervolgens bijna de grond in getrapt. 😉
Alsof live-infouitwisseling zo bijzonder is. Garmin en KPN gaan wereldwijd samenwerken voor een meer omvattend dienstenaanbod. Het enige dat bij TT nog goed werkt is de PR-afdeling.
Nederland heeft het al hoor.
Volgens mij zit daar een of ander dyslexische inhuurkracht een enorme papierversnipperaar te bedienen, want je krijgt nooit enige response.
HALLO GOEDEMORGEN
WANNEER KOMT DIE HOUDER NOU EENS !?
Antw. Wij danken u hartelijk voor uw reactie. Wij stellen het byzonder op prijs dat u wilt meedenken met onze klantenservice. TomTom stelt hoge eisen aan de verwerking van vragen en verzoeken van haar klanten. Wij hebben uw reactie naar de desbetreffende afdeling gestuurd. Het antwoord vindt u hieronder:
Wuuh? Houder ?
Toekomst van Navigatie is er al..en het het Navigon.
Ben blij dat ik nog geen enkele navigatie heb gekocht, wacht het nog allemaal even af en beslis pas over tijdje als alles beter bekend en ontwikkeld is wat ik ga doen, het geld groeit met niet op de rug 🙂
whaha de toekomst van navigatie , tom tom maakt zich eigen steeds belachelijker, ze zouden eens wat verder moeten kijken dan hun neus lang is dan zien ze dat de concurrent echt met de toekomst gaat komen en tom tom dan wel in kan pakken http://www.youtube.com/watch?v=9VzDx43E5AQ
We mogen nu toch wel stellen dat Tomtom enige grip op de
markt aan het verliezen is. Volgens mij rommelt er van alles binnen dat bedrijf.
De toekomst van navigatie? Dat schept behoorlijke verwachtingen en dan komen ze met dit!!
Dan een app aankondingen en relatief laat in de markt zetten. Een craddle die maar niet komt, high prices.. Nee de concurrentie pakt het net even wat slimmer aan geloof ik..
Tomtom op de iPhone is een typisch geval van een beetje jammer.
Toen ik de upgrade kocht van tomtom 3 (PDA) naar tomtom 5, zag ik dat er een wijziging in de kaart van west Europa zat, in de buurt van mijn werk in de Bijlmer in Amsterdam, die in werkelijkheid nog niet was gerealiseerd.
Toen ik de upgrade kocht van tomtom 5 naar tomtom 6, was die zelfde situatie op de kaart te vinden.
Echter, in begin 2009 werd die wijziging pas echt gebouwd, die wijziging is inmiddels af.
De west Europa kaart van tomtom 5 en 6 kloppen in deze dus.
Wat schets mijn verbazing ?
Ik heb even gespeeld met de tomtom op een iPhone van een kennis en ik zie dat die weg wijziging, die in tomtom 5 en in tomtom 6 zat, in deze versie weer weg is.
Toch oude kaarten ?
Ik denk dat tt erop aan het broeden is hoe men HD traffic kan verkopen aan iphonegebruikers. In een normale tt krijg je dan een dedicated UMTS abbonementje terwijl de iPhone natuurlijk al connected is.
Tja, hoe kan je dan dat bedrag verantwoorden nietwaar?