Reacties voor: Touch Disease-rechtszaak groeit, Apple erkent touchscreen-probleem nog niet
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Op 28 september maakte ik bij Appkestore Amsterdam gebruik van de omruilgarantie omdat ik mijn 10 maanden oude iPhone 6plus had laten vallen. Na verloop van tijd kreeg ik problemen met de camera: rare strepen in beeld, niet reageren op touch.
Op 31 december 2015 (binnen 90 dagen) ruilde ik ‘m om voor een andere vervangende iPhone 6plus.
Toen een medewerker ‘m aanzette zag ik al meteen een grijze streep verschijnen, die na opstarten weer weg was.
Ik nam het toestel mee naar huis maar het probleem werd steeds erger, het scherm reageerde nauwelijks meer en de iPhone was niet te gebruiken. Op 5 januari 2016 heb ik dit toestel weer omgeruild tegen een andere. Die doet het tot op heden goed.
Nu pas ontdek ik dat het mankement een naam heeft.
Het probleem doet zich ook voor in Nederland 🙂
Ikzelf ben in juli/augustus tegen dit probleem aangelopen.
Apple kon mij niet helpen waardoor ik het door mijn telefoonverzekering heb laten verhelpen. Hun konden er niks mee dus gaven ze een vervangend toestel.
Ik heb hier ook last van gehad, inmiddels ben ik aan het tweede remanufactured (nieuw woordje wat ze gebruiken ipv refurbished) toestel toe.
Ik heb al in die 2 jaar dat ik iphone 6 heb heel af en toe probleem, dan reageert touchscreen niet.
Ik doe dan even scherm uit en weer aan opnieuw, en hoppa hij doet het weer.
Dit gebeurt echter misschien 1 of 2 keer per maand, om hier voor nu te laten maken nee bedankt.
Mijn 1,5 jaar oude iphone6+ heeft er helaas ook last van. na wat druk uitoefenen naast de lichtsensor doet hij het weer even maar komt steeds vaker terug.
Daarnaast ook last van “halve maan” bij selfie camera.
Donderdag bij Mediamarkt teruggebracht en nu maar afwachten wat de reparatiedienst daarvan zegt.
Mijn iPhone 6 Plus heeft er ook last van. Toestel is van januari 2015. Heb het toestel via Typhone (icm abonnement) maar zij geven aan het mankement niet te kennen en ik zou het toestel dan moeten opsturen naar een externe reparateur (Dr. Mobile) maar de service daar boezemt me weinig vertrouwen in. Ik had het idee om langs een Apple store te gaan, maar of zij er wat mee gaan doen weet ik eerlijk gezegd niet. Andere mensen met vergelijkbare situatie en eventueel oplossing???
Mijn iPhone is door Apple omgewisseld naar een refurbished. Kosteloos.
Geen idee hoe lang het gaat duren voordat de refurbishd kuren gaat vertonen
Ik heb een iphone 6 die ondertussen 2jaar oud is. Sinds vorige week heb ik ook dit probleem MAAR ik heb geen grijze balk in mijn scherm, voor de rest zijn de klachten hetzelfde. Wanneer ik een hard reset doe (lock button + home button ) zie ik wel vreemde strepen op het scherm. Ik heb steeds zeer goed zorg gedragen voor mijn iphone, nu ben ik toch wat teleurgesteld in apple.
Weet er iemand of ik ook dit probleem heb? Of is het iets anders aangezien ik de grijze balk niet heb…
Ik twijfel ook of ik hem naar Apple zou brengen (België)
Wat jij beschrijft is een bug in iOS, wat ik zelf ook af en toe heb
Wat dit is, is een hardwarefout. Wat is te herkennen aan de grijze flikkerende balk aan de bovenkant.
(Red.) Deze reactie is door een moderator verwijderd omdat deze niet aan onze reactierichtlijnen voldoet. Antwoorden op deze reactie zijn mogelijk ook verwijderd.
Begin het nu steeds vaker om mij heen te zien. Ik doe aardig wat privé reparaties voor vrienden en collega’s en begin deze problemen steeds vaker te zien. Het ‘re-ballen’ van chips hoort echter niet bij mijn skills… (vervangen chip is enige echte oplossing).
@Erwin Puijnen: Nee, dat is een symptoom van touch disease, zo begon het bij mij ook.
(Red.) Deze reactie is door een moderator verwijderd omdat deze niet aan onze reactierichtlijnen voldoet. Antwoorden op deze reactie zijn mogelijk ook verwijderd.
De iPhone 6 van mijn dochter heeft er ook last van. Alleen blijft het niet bij een grijze streep en slecht of geen reactie bij aanraken maar flikkert/streept het complete scherm. Soms net een stroboscoop met een wit/zwart flikkerend scherm. Reparatie zou ruim €400,- kosten via typhone. Bij Apple Amsterdam kon de tel omgeruild worden voor een re-manufactured toestel. Nog even afwachten. Wilde zelf kijken of ik het kan repareren want op YouTube kom ik ook filmpjes tegen van mensen die aangeven dat het in de verbinding zit van het scherm op moederboard. Maar de laatste paar dagen werkt hij nog zonder problemen.
Hoop dat Apple hetgprobleem snel erkent.
Het is geenzins een iOS bug. Ik had dit eerst ook en bij de Apple store hebben ze een test gedraaid maar er kwamen geen fouten naar voren. Toch hebben ze het touchscreen vervangen. Het was nog niet opgelost en vervolgens hebben ze nog een test gedaan waarin het touchprobleem wel naar voren kwam.
Toen heb ik een remanufactured toestel gekregen en die had problemen met de processor, waardoor deze bij veel warmte uitviel.
Nu heb ik weer een remanufactured toestel en deze heeft dezelfde touchscreen problemen. Ik heb geen grijze streep maar ik merk wel dat hij regelmatig geen touch registreert. Verder heb je een vreemd beeld als je een hard reset doet.
Binnenkort maar weer een afspraak bij de Apple store maken….
Maar voor toestellen jonger dan twee jaar moet je gewoon terug naar de verkoper. Van een dure mobiele smartphone mag je verwachten dat deze minimaal twee jaar naar behoren functioneert. Dit is een ernstig hardware probleem. De verkoper kan je niet met een kluitje het riet insturen. Nu kunnen verkopers anders dan Apple misschien moeilijk doen (een reden waarom ik het liefst bij Apple zelf koop). Afspraak maken bij de Apple store en de juiste snaar raken bij de helpende Genius. Beleefd blijven maar wel duidelijk laten merken dat je op de hoogte bent van je consumenten rechten. Blijven ze moeilijk doen laat dan doorschemeren hoe goed je op de hoogte bent en dit een weidverbreid probleem is. Met een beetje geluk (hoewel geluk, het is deels je recht) wordt het toestel omgewisseld of kan je voor een heel klein bedrag een ander toestel krijgen.
Groot probleem: het toestel dat je mee gaat krijgen is waarschijnlijk refurbished (of re-manufactured zoals ze het tegenwoordig meestal noemen). Oftewel hij is waarschijnlijk van de buitenkant gloed nieuw maar de kans dat er een ouder moederbord in zit is vrij groot. En daar zit nou precies het probleem…
Ben bij de Apple Store geweest die mij weer terugsturen naar Typhone. Nu bij hen mijn consumentenrecht geclaimd middels het sturen van een mail. Ben benieuwd wat ze gaan antwoorden!
@Jasper: Een tip: ga niet naar DR mobile van Dynafix! Die repareren niets buiten garantie en bieden je alleen een refurbished toestel aan voor veel te veel geld.
Ja maar goed, dat is wel het bedrijf waar Typhone zaken mee doet. Ik wil eigenlijk gewoon rechtstreeks van Typhone een nieuwe!!!
Ik heb ook sinds juni 2016 “touch disease” problemen met het scherm van mijn Iphone 6. Mijn toestel valt gelukkig nog binnen de garantie. In juni ter reparatie aangeboden aan de verkopende partij Belsimpel.nl. Na enkele weken “gerepareerd” terug gekregen. Bij het doorvragen bleek dat ze het toestel niet gerepareerd hebben maar voorzien hebben van een software update. Binnen enkele weken na de reparatie wederom problemen met het scherm. Inmiddels ligt het toestel al ruim 6 weken bij belsimpel.nl. Ik word letterlijk van het kastje naar de muur gestuurd. Ze willen me nu een ‘geswapt’ -ander woord voor refurbished- toestel aanbieden. Ik ben hier niet mee akkoord gegaan. Als er echt sprake is van een productiefout, waar ik nu toch ook echt vanuit ga, dan kan ik wachten totdat het scherm van het aangeboden en geswapte toestel ook problemen gaat opleveren.
Ik heb inmiddels een klacht ingediend bij consuwijzer.nl.
Belsimpel heb ik in gebreke gesteld inzake een ondeugdelijk product en hun een laatste kans voor het herstellen van de Iphone gegeven. De vervolgstappen zijn dan (rechtsbijstand) en geschillencommissie. Voor dat laatste geldt dan wel dat de verkopende partij moet zijn aangesloten. Ik heb inmiddels een FB pagina “touch disease” opgericht (beginnetje gemaakt) om te inventariseren en de krachten te bundelen.
Typisch Apple. Wat er ook gebeurt, het is nooit hun schuld. Samsung pakt het tenminste professioneel op en kiest voor de klant die niet de dupe moet worden van hun falen.
Apple neemt pas verantwoordelijkheid als ze daardoor door een rechter worden gedwongen. Ziek bedrijf.
Beetje zelfde verhaal hier, maar doordat ik zoveel verhalen lees zoals die van jou ten aanzien van opsturen ter reparatie weiger ik dat vooralsnog. Maar ik krijg bij Typhone geen voet aan de grond. Ze blijven volhouden dat ik moet opsturen terwijl ik aanstuur op een andere oplossing.
Ben overigens bij de Apple Store in Haarlem geweest en daar gaven ze aan dat, als ik het toestel bij hen had gekocht, ze hem hadden omgeruild voor een nieuw exemplaar.
Het enige wat ik wil is dat de telefoon verkoop geschikt is zodat ik hem goed kan verkopen en naar een iPhone 7 kan upgraden. Maar heb ook geen idee meer wat nu te doen…
Hoe heet dat reparatiebedrijf waar belsimpel zaken mee doet? Dynafix toevallig???
Net nogmaals contact gehad met Apple. Telefonisch dit keer. Zij gaan me echt niet verder helpen. Ze kennen het probleem en zijn ermee bezig om het te inventariseren. De Genius die ik sprak hintte wel naar een grootschalige reparatie actie die misschien op touw zou zijn, maar hij kon daar niet teveel over zeggen zei hij. Hij adviseert me toch die telefoon op te sturen naar Dynafix ter reparatie. Overigens vertelde hij mij nogmaals dat het euvel niet te repareren is maar dat de telefoon moet worden omgeruild. Het zou een productiefout zijn.
Ik heb sinds september 2016 last van