Reacties voor: Toyota gaat voorlopig geen CarPlay aanbieden

Toyota gaat voorlopig geen auto's met CarPlay uitbrengen, ook al waren ze partner van het eerste uur. Toyota kiest voor het eigen systeem.
Lees het complete artikel → Toyota gaat voorlopig geen CarPlay aanbieden
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 10 reacties

  1. Snap er niks van. Ben momenteel bezig met de bestelling van een nieuwe Mercedes. Maar niemand kan mij iets vertellen over Carplay. Welk van de twee standaard systemen gaat het indersteunen en vanaf wanneer? Terwijl er al wel filmpjes geplaatst zijn waarin de werking ervan in een C-klasse gedemonstreerd zijn.

  2. @RTF: volgensmij zit de ondersteuning pas in ios 8.2 die tegelijk uit komt met de apple watch etc.

  3. Voor mij is het heel simpel: geen CarPlay, geen koop. Dat Ford en Volkswagen beide systemen spoedig in alle modellen gaan inbouwen, zou eigenlijk vanzelfsprekend moeten zijn.

  4. Origineel geplaatst door Bman
    Voor mij is het heel simpel: geen CarPlay, geen koop. Dat Ford en Volkswagen beide systemen spoedig in alle modellen gaan inbouwen, zou eigenlijk vanzelfsprekend moeten zijn.

    Wow, ik zou de keuze voor auto niet af laten hangen van iets triviaals als een audiosysteempje. De meeste nieuwe auto’s ondersteunen al genoeg dingen (voor mij dan). Ik navigeer, luister naar muziek en bel (kort!) in een auto, dat kan nu sowieso. Ik ga echt geen smsjes lezen of dicteren in de auto (aangezien je aan het autorijden bent en dus op moet letten).

    Het is voor mij echt verbazend dat jij dus wel de keuze van je auto af laat hangen van een telefoon(aansluting) 😉

  5. Origineel geplaatst door justin w
    volgens mij zit de ondersteuning pas in ios 8.2 die tegelijk uit komt met de apple watch etc.

    Nee, CarPlay werkt gewoon al.

  6. Zoals @Bman al schreef:
    Geen CarPlay, geen koop.
    Ik heb een Lexus (Toyota produkt) en ben nogal ontevreden over het infotainmentsysteem.

    De verschillende onderdelen (die als 1 pakket gekocht zijn door de originele eigenaar!) werken niet samen, bijvoorbeeld: Start een belsessie via de carkit en zet versnelling dan in de achteruit: De belsessie wordt afgebroken, tenzij de telefoon al overgaat.
    Ander voorbeeld: Programmeer de ingebouwde navigatie om te begeleiden en ga dan bellen: Begeleiding blijft stil en geeft niet eens aan op het scherm dat je moet afslaan.
    Of zet de versnelling in z’n achteruit (Dan krijg je de achteruitrijcamera), bedenk dat je de airco aan wil zetten (want de ramen gaan beslaan), dus even naar het ‘Climate’ scherm, stap daar weer uit, helaas: Geen achteruitrijcamera meer…

    Zwaar teleurstellend…

  7. Origineel geplaatst door Gabor

    Origineel geplaatst door justin w: @RTF: volgensmij zit de ondersteuning pas in ios 8.2 die tegelijk uit komt met de apple watch etc.

    Nee, CarPlay werkt gewoon al.

    ? Dat waag ik toch sterk te betwijfelen? Tenminste daar waar het Mercedes betreft. Waarom kan niemand bij Mercedes dan zeggen welke systemen (Audio 20 of Comand Online) dit gaan ondersteunen?

    Ze weten ook niet vanaf wanneer en voor welke modellen dit geldt. Dit antwoord krijg ik bij meerdere dealers, van MB Nederland en ook op diverse (inter)nationale fora zie ik deze vraag zonder sluitend antwoord opduiken.

    Dus zeg mij het maar?

  8. @Pieter: Helemaal eens, ik rij een nieuwe Auris, en ook daar treden dit soort problemen op.
    Koppel je iPhone om op te laden? Oh, dan schakelen we direct over naar iPod modus en gaan we afspelen. Omdat ook de Bluetooth dan verbinding heeft en deze een ‘play’ detecteert, schakelt hij daarna naar bluetooth over. Als je ondertussen probeert terug te switchen naar FM, wordt dat tot drie keer toe ongedaan gemaakt om maar je eerste nummer op de iPod af te kunnen spelen.
    Idem voor bellen, zodra je daar aan begint kun je navigeren wel vergeten.
    In de meeste auto’s zit software waar echt zo slecht over is nagedacht, daar kan nooit een goede UX-designer mee bezig zijn geweest. Vandaar dat mijn volgende auto ook een carplay-device wordt.

  9. @Ookeenmening:
    Ik snap wel dat mensen een koop (mede laten) afhangen hoe de infotainmentsysteem eruit ziet en werkt.
    Ik ben heel blij met m’n Audi, waarbij m’n iPhone goed werkt en waar ik niet net als @Pieter: of @Bart: last hebt dat m’n achteruitrijcamera het niet doet of telefoontjes worden afgebroken. Navigeren en bellen tegelijk is geen probleem bij mij. M’n bestemming kan ik gewoon inspreken en het systeem werkt wat dat betreft verbluffend. Ik was intoetsen gewend en was sceptisch over inspreken, maar nu ben ik helemaal om. Dat intoetsen duurt eeuwen.
    Ik ben reuze benieuwd wat Audi hiermee verder gaat doen. Ook benieuwd of ze Audi Connect dan nog verder gaan uitbreiden.

  10. Ik heb zelf een toyota maar ik heb heel mooi CarPlay in mijn auto ingebouwd. Het enige wat ik zelf van het systeem een groot min punt vind je moet je telefoon ontgrendeld hebben, voor bediening dit vind ik zeer storend want de slaapstand moet ook uit staan.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.