De nieuwe OV-app Tranzer laat je een enkel bus- of treinkaartje kopen. Je rekent af via je iPhone en op vertoon van de QR-code kun je zonder OV-chipkaart reizen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 14 reacties
Frank
Hier ben ik heel blij mee. Eindelijk af van die OV-chipkaart. (Ik reis dus niet zo veel… 4x per jaar) Alleen in bovenstaande tekst staat een iets ander tarief genoemd als bij de NOS.
quote: Tranzer is gratis te installeren op iPhones en Android-toestellen, per ticket vraagt de dienst 25 cent commissie. unquote
Dit scheelt nog al wat.
Wat is nu goed?
Ullie
Origineel geplaatst door Frank Hier ben ik heel blij mee. Eindelijk af van die OV-chipkaart. (Ik reis dus niet zo veel… 4x per jaar) Alleen in bovenstaande tekst staat een iets ander tarief genoemd als bij de NOS.
quote: Tranzer is gratis te installeren op iPhones en Android-toestellen, per ticket vraagt de dienst 25 cent commissie. unquote
Dit scheelt nog al wat.
Wat is nu goed?
Het is inderdaad 25cent per ticket, maar je betaalt €7,50 voor een anonieme OV-kaart. Dus als je maar 4x p.jaar reist is het alsnog goedkoper.
Bauke
Kan het dan zijn dat ik zonder kaartje de trein in stap en pas als ik een conducteur zie snel een kaartje koop! 😉
Hoe vangen ze dit af?
Gabor
Origineel geplaatst door Bauke Kan het dan zijn dat ik zonder kaartje de trein in stap en pas als ik een conducteur zie snel een kaartje koop! 😉
Hoe vangen ze dit af?
Er staan steeds meer poortjes, je moet je kaartje scannen of je ov chipkaart gebruiken.
@Frank: Zoals in de screenshot in het artikel staat, wordt er voor iDEAL €0,50 extra in rekening gebracht aan servicekosten. Een treinkaartje van Amsterdam naar Haarlem kost dan €4,70 in plaats van €4,20.
Thomas
Origineel geplaatst door Bauke
Kan het dan zijn dat ik zonder kaartje de trein in stap en pas als ik een conducteur zie snel een kaartje koop! 😉
Hoe vangen ze dit af?
Meestal moet je een geldig kaartje al hebben voordat je op de trein stapt. Dus als de trein vertrekt om 11:01 en je koopt kaartje om 11:04 omdat de conducteur langskomt ben je gewoon te laat.
Laurens
Goed initiatief.
Alleen die 50 cent slaat nergens op. Gaat niet helpen bij het halen van de 100.000 verkochte tickets.
Daarnaast heeft de ACM bepaald dat alleen de werkelijke kosten mogen worden doorberekend. Ben benieuwd of die hoger of gelijk zijn aan 59 cent. Mijn gevoel zegt van niet.
Frank
@Benjamin Kuijten: Betekend dit dan dat een treinkaartje Amsterdam-Haarlem > €4,20+iDeal €0,50+commissie €0,25 = €4,95 gaat kosten?
Begrijp ik dit goed?
Harko
En hoe kom ik het perron op door de poortjes? Wordt dat ook uitgelezen van de iPhone?
Jeroen
Origineel geplaatst door Bauke Kan het dan zijn dat ik zonder kaartje de trein in stap en pas als ik een conducteur zie snel een kaartje koop! 😉
Hoe vangen ze dit af?
Nou en? Als je pas koopt in jouw voorbeeld. Dan betaal je alsnog voor de hele rit. Misschien bedoelde je het tegenovergestelde 😁
Eindelijk een inhoudelijk iemand en ja dat hadden we toch wel in het journalistieke mogen verwachten. Ergo redacteuren ga je best doen. Dit is broddelwerk
Frank
@Jeroen: Je kunt ook zelf wat leeswerk doen i.p.v. de redactie betichten van broddelwerk.
Op de site van Tranzer bij de FAQ staat het volgende te lezen:
Hoe kom ik door de poortjes op het station of perron?
Scan de barcode van het ticket om het poortje te openen.
Disp
De marketing is goed: ze hebben veel kranten en sites gehaald. En ze hebben het geluk dat journalisten vaak de inhoud niet checken maar klakkeloos persberichten overnemen zoals dat tegenwoordig gaat (…). In Amsterdam en in de metro van Rotterdam werkt het dus NIET. De app stuurt je daarom met de tram door Rotterdam. Goed idee maar nog niet ready to market.
Ewout
Hoe kom ik door de poortjes op het station of perron?
Scan de barcode van het ticket om het poortje te openen.
Origineel geplaatst door Frank
@Jeroen: Je kunt ook zelf wat leeswerk doen i.p.v. de redactie betichten van broddelwerk.
Op de site van Tranzer bij de FAQ staat het volgende te lezen:
En dat is alleen bij de brede poortjes. Volgens mij werkt dit hetzelfde als een e-ticket van de NS. Ik ben zelf ZZP’er en heb gewoon de Businesscard. Gratis en daar reis ik ook met de bus of metro mee. Na iedere maand volgt de nota en de NS haalt het af. Dat is helemaal makkelijk reizen.
Hier ben ik heel blij mee. Eindelijk af van die OV-chipkaart. (Ik reis dus niet zo veel… 4x per jaar) Alleen in bovenstaande tekst staat een iets ander tarief genoemd als bij de NOS.
quote: Tranzer is gratis te installeren op iPhones en Android-toestellen, per ticket vraagt de dienst 25 cent commissie. unquote
Dit scheelt nog al wat.
Wat is nu goed?
Kan het dan zijn dat ik zonder kaartje de trein in stap en pas als ik een conducteur zie snel een kaartje koop! 😉
Hoe vangen ze dit af?
Er staan steeds meer poortjes, je moet je kaartje scannen of je ov chipkaart gebruiken.
@Frank: Zoals in de screenshot in het artikel staat, wordt er voor iDEAL €0,50 extra in rekening gebracht aan servicekosten. Een treinkaartje van Amsterdam naar Haarlem kost dan €4,70 in plaats van €4,20.
Meestal moet je een geldig kaartje al hebben voordat je op de trein stapt. Dus als de trein vertrekt om 11:01 en je koopt kaartje om 11:04 omdat de conducteur langskomt ben je gewoon te laat.
Goed initiatief.
Alleen die 50 cent slaat nergens op. Gaat niet helpen bij het halen van de 100.000 verkochte tickets.
Daarnaast heeft de ACM bepaald dat alleen de werkelijke kosten mogen worden doorberekend. Ben benieuwd of die hoger of gelijk zijn aan 59 cent. Mijn gevoel zegt van niet.
@Benjamin Kuijten: Betekend dit dan dat een treinkaartje Amsterdam-Haarlem > €4,20+iDeal €0,50+commissie €0,25 = €4,95 gaat kosten?
Begrijp ik dit goed?
En hoe kom ik het perron op door de poortjes? Wordt dat ook uitgelezen van de iPhone?
Nou en? Als je pas koopt in jouw voorbeeld. Dan betaal je alsnog voor de hele rit. Misschien bedoelde je het tegenovergestelde 😁
Eindelijk een inhoudelijk iemand en ja dat hadden we toch wel in het journalistieke mogen verwachten. Ergo redacteuren ga je best doen. Dit is broddelwerk
@Jeroen: Je kunt ook zelf wat leeswerk doen i.p.v. de redactie betichten van broddelwerk.
Op de site van Tranzer bij de FAQ staat het volgende te lezen:
De marketing is goed: ze hebben veel kranten en sites gehaald. En ze hebben het geluk dat journalisten vaak de inhoud niet checken maar klakkeloos persberichten overnemen zoals dat tegenwoordig gaat (…). In Amsterdam en in de metro van Rotterdam werkt het dus NIET. De app stuurt je daarom met de tram door Rotterdam. Goed idee maar nog niet ready to market.
En dat is alleen bij de brede poortjes. Volgens mij werkt dit hetzelfde als een e-ticket van de NS. Ik ben zelf ZZP’er en heb gewoon de Businesscard. Gratis en daar reis ik ook met de bus of metro mee. Na iedere maand volgt de nota en de NS haalt het af. Dat is helemaal makkelijk reizen.