De takenlijst-app die jij gebruikt, is waarschijnlijk niet dezelfde als die van je familieleden, collega’s of andere contacten. Dit maakt het lastig om projecten te starten, zonder keer op keer van app te wisselen. Tribe lost dit op door een dienst in een takenlijst te transformeren die iedereen gebruikt: de mailbox.
Tribe maakt van mailbox een takenlijst
Omdat de meeste productieve tools gebaseerd zijn op interne teams (Slack, Asana), kan het lastig zijn om je zaken op orde te krijgen als je samenwerkt met mensen buiten je bedrijf. Toegang verlenen tot interne communicatiemiddelen is vaak geen optie, maar een mailtje sturen is altijd mogelijk. Daar speelt Tribe op in: een persoonlijke assistent die in je mailbox leeft en het gemakkelijk maakt om een takenlijst bij te houden, ongeacht de deelnemers aan het project.
Zet Tribe in de CC
Je activeert Tribe in je mailbox door een e-mail te sturen met het mailadres task@tribe.do in de CC. Hierna zal Tribe de belangrijke details ontdekken en er een taak van maken. Zo let Tribe op namen en tijdsaanduidingen.
De ontvanger van het mailtje ziet onder de tekst een Accept en Decline knop, waarmee hij of zij aan kan geven of hij de taak op zich neemt of hem afwijst. Als een taak afgerond is kun je hem markeren als Done, zodat iedere deelnemer een notificatie krijgt, en de taak in Tribe afgevinkt wordt.
Het mooie van Tribe is dat je het volledig gratis kunt gebruiken, en je hoeft je niet te registreren voor een account om er je voordeel mee te doen. Hierdoor dring jij je contactpersonen geen dienst op, terwijl jij alles kunt bundelen in een enkele takenlijst. Mocht Tribe je bevallen, dan kun je de gratis iOS-app downloaden om je taken te bekijken, maar zoals gezegd kun je dit ook via de webversie doen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 1 reacties