Apple-producten zijn gewilde cadeau’s om weg te geven en te krijgen, dat zal niemand verbazen. Uit nieuwe statistieken blijkt echter dat Apple-producten dit jaar tijdens kerst wel erg populair waren, met name iOS-apparaten. Het aantal activeringen van iOS-apparaten (iPod touch, iPhone en iPad) was afgelopen kerstweekeinde (23 tot 26 december) maar liefst twaalf keer zo hoog als in een normaal weekend, zo blijkt uit cijfers van analysebureau Localytics.
Localytics verzamelt statistieken van ‘s werelds belangrijkste app-uitgevers verspreid over zo’n 200 miljoen apparaten. Tot de grootste klanten behoren onder meer Hulu, Skype en de Wall Street Journal. Uitgevers kunnen onder meer bijhouden hoeveel nieuwe apparaten of klanten hun apps gebruiken. Op basis daarvan heeft Localytics een schatting van de toename van het aantal iOS- en Android-apparaten gemaakt.
Opvallend is dat de grootste groei voor iOS wordt toegeschreven aan de Verenigde Staten en Duitsland. Android maakte een soortgelijke groei door. In Zuid-Korea en Zweden zou de grootste toename van Android-apparaten zijn waargenomen. Uit de top 10 van ‘groeilanden’ wordt duidelijk dat iOS voornamelijk populair is in Europa en Android in Azië. Ook in Nederland werden fors meer iOS-apparaten geactiveerd, daar wij op de vierde plek staan, na Groot-Brittannië. Voor Android staan Spanje en Japan op respectievelijk plek drie en vier in dezelfde top 10. Nederland staat in dat rijtje op de achtste plaats.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 4 reacties