Twitter heeft minder gebruikers dan verwacht, en wijst daarbij naar een wat bijzondere oorzaak: iOS 8. De laatste grote iOS-update zou Twitter maar liefst 4 miljoen gebruikers hebben gekost. Maar hoe?
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 20 reacties
Hub
Die actieve gebruikers waren dus al inactief. Alleen wisten ze het nog niet.
niels
Twitter lijkt me gewoon uit’gehyped’. Als je gebruikers wachtwoorden en dergelijke niet meer weten kan je deze eenvoudig weer terug krijgen. Als dat ze te veel moeite is, zijn het sowieso niet meer de gebruikers die interesse hebben in je dienst.
zombie3110
Nou ik denk dat dat meer is omdat hun al je telefoon zijn bestanden gaan afgluren
MoBieler
Ik denk ook dat het nieuwe er gewoon vanaf is. Daar bovenop is twitter een open riool met enorm veel rotzooi. Volgen om volgers te krijgen zodat je kan pochen met het aantal volgers dat je hebt in de hoop interessant te worden voor adverteerders. Twitter is net als de vroegere 27MC. Daar sprak men ook op een gegeven moment alleen nog maar over 27MC zelf.
Theo
Wel nuttig, zo’n automatische opschoning. Als me dat zou overkomen bij m’n Linkedin, zou ik ook geen moeite doen.
Sander
Ik gebruik Twitter alleen maar als newsfeed zodat ik even snel in de pauze wat belangrijk nieuws op de tijdlijn zie.
Helaas zijn ze zelf steeds meer advertenties aan het plaatsen en ook komen er steeds meer tweets in de tijdlijn die niks te maken hebben met bedrijven die ik volg.
Kortom heel irritant en voor mij ook bijna de reden geweest dat ik Twitter niet meer ging gebruiken.
Dus wijs niet naar iOS8 maar naar jezelf wil je?
Zoals Hub dus als zei. De gebruikers waren al inactief.
@Twitter Jullie hebben gewoon altijd verkeerde cijfers naar buiten gebracht 😉
Silvester
Sja,
Als je als twitter een klein beetje serieus neemt stuur je na een 6 maanden eens een herinneringsmailtje waarom je niet meer actief bent.
Ze mogen dan van mij die inactieve accounts eens gaan purgen.
Kees
Ach, dit is de nieuwe economie.
Grote aantallen klanten, die helemaal geen klant zijn maar
gebruikers. Veel geblaat en gepoch terwijl je dus alleen maar geld uitgeeft. Snel naar de beurs om geld op te halen. Dan zijn de topmensen binnen. Alleen nu nog even geld verdienen. Maar hoe, zonder verdienmodel ?
Je weet dat je klanten weglopen als je advertenties introduceert, maar je kunt niets anders verzinnen.
Dan komt de fase van het naar anderen wijzen.
Dag, meneer de financieel directeur Luister liever eens naar je baas.
miriam
Inderdaad, twitter is bij mij meteen van mijn 6 verwijderd toen ik hoorde dat ze je telefoon gingen scannen. Aju ermee. NSA’tje spelen doen ze maar ergens anders.
KALLT
Het wijzen naar Apple om een luttele 4 miljoen gebruikers (waarvan 75% eerder onterecht als ‘actief’ werden beschouwd) geeft inderdaad wel een beeld dat investeerders langzaam ongeduldig worden over Twitter. Aan groeiverwachtingen wordt niet meer voldaan en de toenemende inmenging van adverteerders en manipulatie van feeds zal nu alleen nog toenemen naarmate het vertrouwen opraakt.
Ik vind Twitter nog steeds een leuk medium, maar je moet wel goed in de gaten houden wat je wel/niet wil volgen, anders krjig je inderdaad een hoop rommel om je oren gesmeten. Maar ik kan me goed voorstellen dat die 4 miljoen “slapend” inactieve gebruikers een beetje klaar waren met Twitter en daarom niet meer de moeite nemen opnieuw in te loggen. De schuld daarvoor ligt bij Twitter zelf en niet bij Apple, iOS, de waterstand, kosmische straling of wat dan ook.
@Sander: Daarom gebruik ik de officiële Twitter app al 2 jaar niet meer, dat scheelt vrachten spam vermomd als “uitgelichte tweets” of hoe ze dat ook noemen.
@miriam: Gebruik je toevallig ook Facebook/Facebook Messenger/Whatsapp/Instagram? Al eens écht naar de nieuwe algemene gebruiksvoorwaarden gekeken, met name dat regeltje waar iedereen overheen lijkt te lezen? Ik zal je even helpen:
We blijven de advertenties ook steeds verder verbeteren op basis van de apps en websites die je gebruikt buiten Facebook…
mhoutman
@twitter: please update your OS X client, implement timeline sync and you will have a zillion users more 🙂
Klakke
Als ze bij de berichten eens het kruisje om terug te gaan naar de timeline rechtsboven in plaat van linksboven naar rechtsboven of rechtsonder plaatsen was dat een stuk handiger op een iPhone 6
Robenroute
Wat een stelletje jankers. De schuld bij anderen leggen is nou niet en een teken van sterkte. Zorg er gewoon voor dat je zelf het heft in handen hebt en maak optimaal gebruik van de nieuwe situatie – “elk nadeel heb z’n voordeel” ☺
Jos
God wat een achterlijke redenatie weer. Dit waren natuurlijk al inactieve accounts, welke toevallig nog ingelogd waren zonder dat de iPhone gebruikers er erg in hadden. De iPhone gebruiker had er geen weet van dat ze ooit ingelogd waren en missen er dus ook niets aan blijkbaar. Twitter wel die “missen” nu 4 miljoen accounts welke ze niet mee kunnen tellen in het verkopen van advertentie ruimte. Boehoe!!!
frank
Wat is twitter??
MacAanZee
Wat een loser, die baas van Twitter, om Apple de schuld te geven van het ‘verlies’ van 4 miljoen fake accounts. Want dat zijn het in feite. Ze hadden het beter niet kunnen zeggen, want nu gaat iedereen twijfelen aan de echtheid van de cijfers. Hoeveel vervuiling zit er verder nog in de cijfers! Natuurlijk doen anderen dit ook. Gmail is alleen ‘grootste emailprovider’ geworden doordat YouTube en Facebook werd afgesloten en je alleen nog maar opnieuw toegang kon krijgen nadat je een Gmail account had aangemaakt. Dat je verder nooit gebruikt!
Twitter is nog wel heel zinvol voor het snel volgen van nieuws, zeker bij rampen maar ook bij andere nieuwsgebeurtenissen. Dan ben je met twitter het snelst op de hoogte. Ontvang je rommel? Dan volg je de verkeerde mensen en organisaties!
Bubbly
Misschien als ze niet twee jaar lang bij elke verdoemde update je push-instellingen weer aanzetten, zouden mensen liever Twitter gebruiken.
Die actieve gebruikers waren dus al inactief. Alleen wisten ze het nog niet.
Twitter lijkt me gewoon uit’gehyped’. Als je gebruikers wachtwoorden en dergelijke niet meer weten kan je deze eenvoudig weer terug krijgen. Als dat ze te veel moeite is, zijn het sowieso niet meer de gebruikers die interesse hebben in je dienst.
Nou ik denk dat dat meer is omdat hun al je telefoon zijn bestanden gaan afgluren
Ik denk ook dat het nieuwe er gewoon vanaf is. Daar bovenop is twitter een open riool met enorm veel rotzooi. Volgen om volgers te krijgen zodat je kan pochen met het aantal volgers dat je hebt in de hoop interessant te worden voor adverteerders. Twitter is net als de vroegere 27MC. Daar sprak men ook op een gegeven moment alleen nog maar over 27MC zelf.
Wel nuttig, zo’n automatische opschoning. Als me dat zou overkomen bij m’n Linkedin, zou ik ook geen moeite doen.
Ik gebruik Twitter alleen maar als newsfeed zodat ik even snel in de pauze wat belangrijk nieuws op de tijdlijn zie.
Helaas zijn ze zelf steeds meer advertenties aan het plaatsen en ook komen er steeds meer tweets in de tijdlijn die niks te maken hebben met bedrijven die ik volg.
Kortom heel irritant en voor mij ook bijna de reden geweest dat ik Twitter niet meer ging gebruiken.
Dus wijs niet naar iOS8 maar naar jezelf wil je?
Zoals Hub dus als zei. De gebruikers waren al inactief.
@Twitter Jullie hebben gewoon altijd verkeerde cijfers naar buiten gebracht 😉
Sja,
Als je als twitter een klein beetje serieus neemt stuur je na een 6 maanden eens een herinneringsmailtje waarom je niet meer actief bent.
Ze mogen dan van mij die inactieve accounts eens gaan purgen.
Ach, dit is de nieuwe economie.
Grote aantallen klanten, die helemaal geen klant zijn maar
gebruikers. Veel geblaat en gepoch terwijl je dus alleen maar geld uitgeeft. Snel naar de beurs om geld op te halen. Dan zijn de topmensen binnen. Alleen nu nog even geld verdienen. Maar hoe, zonder verdienmodel ?
Je weet dat je klanten weglopen als je advertenties introduceert, maar je kunt niets anders verzinnen.
Dan komt de fase van het naar anderen wijzen.
Dag, meneer de financieel directeur
Luister liever eens naar je baas.
Inderdaad, twitter is bij mij meteen van mijn 6 verwijderd toen ik hoorde dat ze je telefoon gingen scannen. Aju ermee. NSA’tje spelen doen ze maar ergens anders.
Het wijzen naar Apple om een luttele 4 miljoen gebruikers (waarvan 75% eerder onterecht als ‘actief’ werden beschouwd) geeft inderdaad wel een beeld dat investeerders langzaam ongeduldig worden over Twitter. Aan groeiverwachtingen wordt niet meer voldaan en de toenemende inmenging van adverteerders en manipulatie van feeds zal nu alleen nog toenemen naarmate het vertrouwen opraakt.
Twitteren moet interessanter worden.
Twitter is zo 2012
Ik vind Twitter nog steeds een leuk medium, maar je moet wel goed in de gaten houden wat je wel/niet wil volgen, anders krjig je inderdaad een hoop rommel om je oren gesmeten. Maar ik kan me goed voorstellen dat die 4 miljoen “slapend” inactieve gebruikers een beetje klaar waren met Twitter en daarom niet meer de moeite nemen opnieuw in te loggen. De schuld daarvoor ligt bij Twitter zelf en niet bij Apple, iOS, de waterstand, kosmische straling of wat dan ook.
@Sander: Daarom gebruik ik de officiële Twitter app al 2 jaar niet meer, dat scheelt vrachten spam vermomd als “uitgelichte tweets” of hoe ze dat ook noemen.
@miriam: Gebruik je toevallig ook Facebook/Facebook Messenger/Whatsapp/Instagram? Al eens écht naar de nieuwe algemene gebruiksvoorwaarden gekeken, met name dat regeltje waar iedereen overheen lijkt te lezen? Ik zal je even helpen:
@twitter: please update your OS X client, implement timeline sync and you will have a zillion users more 🙂
Als ze bij de berichten eens het kruisje om terug te gaan naar de timeline rechtsboven in plaat van linksboven naar rechtsboven of rechtsonder plaatsen was dat een stuk handiger op een iPhone 6
Wat een stelletje jankers. De schuld bij anderen leggen is nou niet en een teken van sterkte. Zorg er gewoon voor dat je zelf het heft in handen hebt en maak optimaal gebruik van de nieuwe situatie – “elk nadeel heb z’n voordeel” ☺
God wat een achterlijke redenatie weer. Dit waren natuurlijk al inactieve accounts, welke toevallig nog ingelogd waren zonder dat de iPhone gebruikers er erg in hadden. De iPhone gebruiker had er geen weet van dat ze ooit ingelogd waren en missen er dus ook niets aan blijkbaar. Twitter wel die “missen” nu 4 miljoen accounts welke ze niet mee kunnen tellen in het verkopen van advertentie ruimte. Boehoe!!!
Wat is twitter??
Wat een loser, die baas van Twitter, om Apple de schuld te geven van het ‘verlies’ van 4 miljoen fake accounts. Want dat zijn het in feite. Ze hadden het beter niet kunnen zeggen, want nu gaat iedereen twijfelen aan de echtheid van de cijfers. Hoeveel vervuiling zit er verder nog in de cijfers! Natuurlijk doen anderen dit ook. Gmail is alleen ‘grootste emailprovider’ geworden doordat YouTube en Facebook werd afgesloten en je alleen nog maar opnieuw toegang kon krijgen nadat je een Gmail account had aangemaakt. Dat je verder nooit gebruikt!
Twitter is nog wel heel zinvol voor het snel volgen van nieuws, zeker bij rampen maar ook bij andere nieuwsgebeurtenissen. Dan ben je met twitter het snelst op de hoogte. Ontvang je rommel? Dan volg je de verkeerde mensen en organisaties!
Misschien als ze niet twee jaar lang bij elke verdoemde update je push-instellingen weer aanzetten, zouden mensen liever Twitter gebruiken.