Het is eigenlijk een wonder dat er nog steeds vernieuwing op het gebied van Twitter-apps plaatsvindt. Sinds Twitter is overgestapt op een nieuw betaalmodel is het voor ontwikkelaars lastiger geworden om nieuwe functies te ontwikkelen. Toch durft Iconfactory, maker van Twitterrific het aan, maar kiest daarbij wel voor een nieuw betaalmodel op basis van maandbetalingen. Versie 6.0 laat je ook meer dingen aanpassen.
Nieuwe Twitterrific 6.0 functies
Twitterrific 6.0 laat je gif-plaatjes toevoegen via Giphy, bevat verschillende nieuwe icoontjes en thema’s, laat je makkelijker een preview van toegevoegde bijlagen zien en toont media voortaan volledig in je tijdlijn, waarbij ze automatisch gaan afspelen. Dit kun je uiteraard ook weer uitschakelen.
De nieuwe thema’s heten onder andere Swan, Raven, Puffin, Parakee, Falcon, Dove, Blackbird en Akikiki. Ze zien er net iets strakker uit met betere lettertypes, afgeronde panelen en andere kleine design-aanpassingen. Je krijgt de keuze uit drie nieuwe appiconen en vijf nieuwe thema’s, bovenop de al bestaande opties.
Meer quote-tweet-mogelijkheden
Twitter voegde onlangs een nieuw formaat toe voor quote-tweets met media. Als je een quote-tweet doet kun je nu dus ook een gifje of foto erbij zetten. Dat is nu ook in Twitterrific mogelijk. In Tweetbot kan het overigens ook.
Nu vraag je je misschien af: wat gaat dat grapje kosten? Nou, helemaal niets. Je kunt de app inclusief alle functies gewoon blijven gebruiken. Er verschijnen wel advertenties bovenaan je tijdlijn en je krijgt ook regelmatig herinneringen om abonnee te worden. Wil je daar vanaf dan betaal je iets meer dan 1 euro per maand of een tientje per jaar. Je kunt het ook in één keer afkopen voor iets meer dan dertig euro. Voorheen stonden er ook advertenties in de app, maar die kon je voor zes euro afkopen. Dat is dus nog een verschil met de huidige dertig euro. Maar van de andere kant: het ligt niet zozeer aan de appmakers, maar aan de nieuwe tarieven van Twitter om de API’s te mogen gebruiken.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- Waarom je geen Apple Intelligence kan gebruiken in WhatsApp en Instagram (en andere apps) (17-04)
- AI gebruiken met de iPhone 3GS? Met deze app lukt het (11-04)
- WhatsApp verbetert oproepen op drie manieren: dit is nieuw (10-04)
- Eindelijk: 'Meta werkt aan Instagram-app voor iPad' (09-04)
- Apple brengt nieuwe Mac- en Vision Pro-app uit: dit kun je met de Immersive Video Utility (08-04)
Ik doe niet aan maandbetalingen, met uitzondering van een enkele service(op dit moment netflix) en een online game (pc) als je daaraan begint loopt t voor je het weet uit de hand.
Wij Nederlanders zijn niet van de abonnement, dat is ook goed zo, maar toekomst zoet er niet goed uit voor ons. Elke dienst wil abonnement worden.
Dus feitelijk een prijsverhoging van meer dan 500% of nog meer als je de app langere tijd gaat gebruiken en nóg weer een abonnement erbij neemt.
Nee dank je.
Voor je het weet ben je het hele maandsalaris kwijt aan subscription’s. Het loopt dan wel lekker in de papieren. Mooi verdienmodel voor de ontwikkelaars. Ik betaal al voor Netflix € 10,99 en iCloud € 0,99 per maand, ik vindt dat wel voldoende naast mijn vaste lasten. Dan maar op zoek naar een andere app.
Ik heb twitterific in het verleden al gekocht. Neem aan dat ik dan gewoon Pro blijf? Of moet ik nogmaals gaan kopen, nee toch? Want heb de update rücksichtslos uitgevoerd. 🤣
Jammer geen maand betalingen app gelijk eraf
Twitter is toch zo hip niet meer en de standaard app van twitter zelf voldoet prima om nog het een en ander te volgen of iets te posten..
@Redhead: dan heb je pech, net als ik. Betalen dus.
Die is inderdaad heel goed, op de reclame na…
Ik blijf maar bij Tweetbot (gekocht) en zo gauw die ook met abo’s komen haak ik af…
Jaren Tweetbot op iOS en macOS Gebruikt. Sinds 1 1/2 jaar terug bij Twitterrific maar sinds een maand weer terug bij Tweetbot. Notificaties werken net als voorbeeld het een syncen van het unliken van likes.
Tweetbot heeft wat mij betreft het technisch beter voor elkaar.
Het wordt daarbij spannend want Twitter voor macOS komt binnenkort ook weer terug.
Heb Twitterific een jaar geleden gekocht dus ik ga er van uit dat het abonnement alleen geldig is voor mensen die hem nu kopen. Mocht er na de update toch weer reclame verschijnen dan ga ik weer over op de standaard Twitter app, want ook voor mij geen apps op basis van abonnement.
RIP Twitterrific. Weer een ontwikkelaar die gouden bergen ziet en denkt weg te komen met een abo. Mensen zijn niet gek.
Wat een vreemde reacties, je hoeft niet te betalen.
Af en toe een advertentie, big deal.
Mijn zegen hebben ze. Fantastische app! Hoe kun je verwachten dat iemand zo veel werk steekt in een mooie app en ‘m vervolgens aan jou weggeeft voor niets? Wanneer kreeg je voor het laatst je boodschappen voor niets mee?
Vreemde reactie. Ik wil graag eenmalig € 3,99 bij de Jumbo betalen voor een pak koffie. Maar niet maandelijks € 0,49. Want daar gaat het hier om. Iedereen wil betalen. Maar niet via een abonnement.
Precies!
Maar na een paar weken is je koffie op en zul je terug moeten naar de winkel als je koffie wil blijven drinken.
Aan een app als dit wordt constant ontwikkeld. Als de app blijft gebruiken verwacht je ook dat er doorontwikkeld word, dat bugs worden opgelost, dat je ondersteuning krijgt, dat er servers draaiende worden gehouden, etc.
En als het echt een principe kwestie is… de ontwikkelaar biedt ook een eenmalige aankoop aan.
Inderdaad een éénmalige aankoop is mogelijk maar….€32,99 is wel erg veel voor deze app
Dit is exact waar het om gaat: na een eenmalige aanschaf moeten ontwikkelaars “voor altijd” de app ondersteunen. Dat gaat niet.
Er zijn drie (?) oplossingen hiervoor:
1) de ontwikkelaars kappen met het onderhoud. De klant zoekt uiteindelijk een alternatief. Geen fijne oplossing, gebeurt wel veel.
2) abonnementsmodel: zolang het produkt goed blijft en goed wordt onderhouden, blijft er geld binnen komen. Prima voor de ontwikkelaars (en Apple), minder voor de klanten
3) de geleverde versie wordt volledig onderhouden tot de volgende major release en daarna alleen nog security & bugs, geen nieuwe features en geen gegarandeerde support voor volgende iOS-versies. Je kunt de oude blijven gebruiken of betaald upgraden naar de nieuwe release.
Keurig en wenselijk model, maar Apple ondersteunt dit nog steeds niet. Jammer.
Ik ben vanwege abo model (punt 2 hierboven) gestopt met Adobe op mijn mac en ben overgestapt naar Serif – zij werken volgens het upgrade-model (punt 3 hierboven). Met Adobe had ik tig versies geleden al willen stoppen met upgraden: het was al goed genoeg voor mij. En ik heb door de jaren heen zat betaald.