Van de uitgever: een dankwoord aan Sentia en ForSite

Een speciaal bedankje voor Sentia (ex Nines) en ForSite, twee partners die ons na technische misère weer uit de brand hebben geholpen. Thanks guys!
Jean-Paul Horn | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

thank you plaatjeJe zult de afgelopen dagen vast gemerkt hebben dat alles bij iCulture weer een stuk soepeler draait. Zelfs tijdens de keynote op 9 september, waarbij honderdduizenden mensen – mede door de haperende livestream – langskwamen om onze verslaggeving te lezen, gaf de website geen krimp. Dat is te danken aan de inzet van twee bedrijven: onze nieuwe managed hostingpartner Sentia (was Nines) en onze WordPress-ontwikkelaar ForSite. Beide bedrijven hebben ons de afgelopen periode (deels compleet belangeloos) uit de misère geholpen nadat we afgelopen juli tegen flinke technische problemen aanliepen: de toenmalige migratie door de partij die daar toen verantwoordelijk voor was zorgde ervoor dat onze server niet meer vooruit te branden was en ook de lay-out van de website was niet zoals we het samen met Mangrove hadden bedacht. Gelukkig konden Sentia en ForSite snel schakelen en hielpen ze ons meteen uit de brand.


De afgelopen weken hebben de teams van beide bedrijven keihard gewerkt om de zaak weer op de rails te krijgen. En dat is gelukt. ForSite bouwde aan de hand van het design van Mangrove een verbeterde WordPress-site, waardoor de weergave zowel op iPhone, iPad en desktop nu helemaal naar onze zin is. En tegelijk werkte Sentia aan het overzetten van onze vorige hostingomgeving naar een gloednieuwe, hybride managed hosting-oplossing. Alles moest op tijd klaar zijn voor hét grote moment op dinsdag 9 september, onze drukste dag van het jaar.

We hebben de afgelopen tijd achter de schermen behoorlijk zitten mopperen, omdat dingen niet liepen zoals we wilden en er teveel dingen misgingen die buiten onze macht lagen. Over Sentia en ForSite kunnen we maar één ding zeggen: dat zijn partners waar je van op aan kunt. We zijn dan ook blij dat we dit project hebben afgerond en met beide partners nog veel meer mooie dingen gaan en kunnen realiseren. De reacties op onze designtweaks via e-mail, sociale media en reacties bij de artikelen zijn overweldigend positief en de website ziet er eindelijk uit zoals we aan het begin van dit eindeloos lange traject voor ogen hadden. Kleine foutjes zijn er nog zeker, maar daar wordt nog dagelijks keihard aan gewerkt.

Foto: Nate Grigg via Flickr CC

Revisiegeschiedenis:

  • 2015 - 08 december: Hostingbedrijf Nines is in juli 2015 overgenomen door managed hostingbedrijf Sentia. Het artikel is aangepast met de nieuwe naam.

Reacties: 7 reacties

  1. Good job! Het is inderdaad goed merkbaar, site is lekker snel. Content links is ook erg fijn 🙂

  2. De mobiele site is zeker beter geworden, want dat was echt onhandelbaar. Ik blijf het geen vooruitgang vinden met die enorme letters en witruimtes. Dat kan allemaal veel compacter en efficiënter!

    Als ik iCulture op mijn iPhone 5 open zie ik alleen maar 1 grote reclame. Pas als ik scroll zie ik content. Dat mag wel iets subtieler.

    Ik vind het ook jammer dat blijkbaar niet de artikelen standaard chronologisch staan vermeld, maar eerst de ‘aanbevolen’ artikelen, en dan de rest.

  3. Ik ben er iig heel blij mee!

  4. Mooi om te lezen dat alles weer de juiste kant op gaat. Niet meer dan logisch om de mensen die jullie geholpen hebben in het zonnetje te zetten met een mooie post en super dat jullie de vele pageviews goed aankonden rondom de iPhone6 launch. Ik ben ook erg tevreden met de design tweaks en laatste grote update van de website. Leest veel prettiger. Veel succes met de verdere ontwikkeling!

  5. Heel erg bedankt voor deze mooie woorden Jean-Paul. Wij zijn ontzettend blij met dat jullie eindelijk weer helemaal happy zijn met de site.

  6. iCulture is al een hele tijd m’n voornaamste bron van tech info gericht op Apple. Bedankt aan iedereen die zich hiervoor dagelijks inzet. T is altijd uitkijken of er weer iets leuks en nieuw op de markt komt en als dat er dan is lees ik t meestal hier als eerste.
    Ook fijn dat er ook regelmatig aandacht is voor de Belgische markt!

  7. Ik zit zelf in de branche en weet wat voor problemen je tegen kunt komen en hoe kl*te dat kan uitpakken. De vele partijen die van alles beloven maken het allemaal ook niet makkelijker een goede procedure te kiezen (of oplossingen te vinden wanneer het misgaat).. Interessant om via de verschillende artikelen wat mee te krijgen over het hele proces!

    Wat betreft de nieuwe website ben ik het eens met Edwin dat de advertenties wel wat subtieler mogen. Ze komen op een level dat ik zelfs een adblocker overweeg te gaan gebruiken (wat ik tot nu toe nog nooit gedaan heb). Dat kan ook niet helemaal de bedoeling zijn. De banner primair stellen en pas ‘daarna nog ergens de content’ is het beeld wat ik er bij heb, da’s zonde, wat mij betreft.

    Het ontwerp van de site vind ik na de laatste wijzigingen tof, al mis ik wel wat flair, iets ‘eigens’. Hoe dan ook succes met de ontwikkelingen!