Apple heeft onlangs de HomePod uitgesteld naar volgend jaar, maar dat is op meerdere punten helemaal niet erg. Ook iOS-functies die later komen dan gepland zorgen uiteindelijk voor een beter eindresultaat.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 10 reacties
Maurice Hollink
Ik heb iOS 11 op m’n iPhone staan sinds de 2de publieke beta en toen werkte iMessage in de Cloud wel. Ik krijg nu alle berichten op zowel m’n iPhone als m’n iPad Pro binnen. Zou hierdoor iMessage in de Cloud wel al werken op m’n Apple ID?
@Maurice Hollink: Het feit dat je berichten op zowel je iPhone als je iPad Pro krijgt, heeft niets te maken met iMessage in iCloud. Dit was altijd al mogelijk. Het voordeel van iMessage in iCloud is dat al je berichten daadwerkelijk in iCloud staan. Dat houdt ook in dat als je een bericht verwijdert op het ene apparaat, dat die dan ook op het andere apparaat verwijderd wordt. Dat was voorheen niet zo. Bovendien worden berichten dankzij iMessage in iCloud niet meer lokaal op je toestel opgeslagen en in een back-up meegenomen, wat nu nog wel het geval is. Dit spaart ruimte.
Maurice Tholen
Alhoewel ik de HomePod graag besteld had in December, vind ik het niet zo erg een beetje langer te wachten.
Heeft deze uitstel ook invloed op de uitgave datum van de Air Power?
Coen
Prima als ze langer met een release wachten tot iets bug-free is. Helemaal top! Maar wat ik me dan afvraag is waarom ze dat niet met iOS doen? Honderdduizenden beta testers die maandenlang de beta’s testen voordat een iOS versie aan de massa wordt uitgerold en tóch zo veel bugs dat er wekelijks een bug-fix wordt gepusht. Updates m.b.t. beveiligingsfixes: OK. Maar zoveel updates om steeds je eigen bugs die er allang uit hadden moeten zijn te fixen: niet OK.
Mark
In dit betoog wordt toch wel een stevige denkfout gemaakt.
De schrijver stelt dat een product beter wordt, doordat de lancering wordt toegedeeld. Dat is natuurlijk onzin. Met dezelfde redenering ben je beter af als je door een vertraging later op je plaats van bestemming arriveert.
Nee dus. Bij een vertraging of op tijd rijden is het uiteindelijk resultaat hetzelfde, je bent op de plaats van bestemming, maar in het eerste geval wel te laat. Je had wellicht wel uit kunnen stappen op het moment dat de trein had moeten aankomen, maar dat had je niet geholpen.
Zo is het ook bij de homepod. Het is niet zo dat de homepod beter wordt door later te leveren. Nee, het product wordt even goed als eerder beloofd, maar ook láter dan beloofd. Geen kromme redenering kan dat recht praten.
Het is niet zo dat de homepod beter wordt door later te leveren. Nee, het product wordt even goed als eerder beloofd, maar ook láter dan beloofd. Geen kromme redenering kan dat recht praten.
Volgens mij wil de schrijver aangeven dat we als gebruikers beter af zijn met een goed werkend maar iets te laat opgeleverd product dan met een buggy op-tijd product. Met andere woorden: beter zonder ongelukken iets te laat aankomen op de bestemming dan op-tijd met kans op een deuk.
jero98
@dafo: Dat begrijpen de meesten ook wel, en zeker degenen die ooit zelf met targets gewerkt hebben
Voor een miljardenbedrijf met hooguit 2 nieuwe producten per jaar is dit natuurlijk ridicuul (doe dan geen target) en het soort fouten dat er in iOS11 zitten geeft aan dat het huidige beta-traject niet functioneert, om watvoor reden dan ook
Dimitri
Zoals hierboven vermeld is het een beetje een kromme redenering.
Ok, ze brengen het product later op de markt omdat het top zou werken… maar dan werkt het product ook maar zoals het op de originele releasedate had moeten werken.
Inderdaad beter nu dat het langer duurt en er een “bugless” systeem op de markt komt, maar de redenering is toch inderdaad ietwat krom.
Alsook voor ons niet zo’n probleem dat de Homepod pas volgend jaar op de markt komt, maar kan me voorstellen dat het voor Apple (met de opkomende Kerstperiode) toch een kleine opdoffer is…
Ik heb iOS 11 op m’n iPhone staan sinds de 2de publieke beta en toen werkte iMessage in de Cloud wel. Ik krijg nu alle berichten op zowel m’n iPhone als m’n iPad Pro binnen. Zou hierdoor iMessage in de Cloud wel al werken op m’n Apple ID?
@Maurice Hollink: Het feit dat je berichten op zowel je iPhone als je iPad Pro krijgt, heeft niets te maken met iMessage in iCloud. Dit was altijd al mogelijk. Het voordeel van iMessage in iCloud is dat al je berichten daadwerkelijk in iCloud staan. Dat houdt ook in dat als je een bericht verwijdert op het ene apparaat, dat die dan ook op het andere apparaat verwijderd wordt. Dat was voorheen niet zo. Bovendien worden berichten dankzij iMessage in iCloud niet meer lokaal op je toestel opgeslagen en in een back-up meegenomen, wat nu nog wel het geval is. Dit spaart ruimte.
Alhoewel ik de HomePod graag besteld had in December, vind ik het niet zo erg een beetje langer te wachten.
@Benjamin Kuijten: 👍dank je wel voor de uitleg.
Heeft deze uitstel ook invloed op de uitgave datum van de Air Power?
Prima als ze langer met een release wachten tot iets bug-free is. Helemaal top! Maar wat ik me dan afvraag is waarom ze dat niet met iOS doen? Honderdduizenden beta testers die maandenlang de beta’s testen voordat een iOS versie aan de massa wordt uitgerold en tóch zo veel bugs dat er wekelijks een bug-fix wordt gepusht. Updates m.b.t. beveiligingsfixes: OK. Maar zoveel updates om steeds je eigen bugs die er allang uit hadden moeten zijn te fixen: niet OK.
In dit betoog wordt toch wel een stevige denkfout gemaakt.
De schrijver stelt dat een product beter wordt, doordat de lancering wordt toegedeeld. Dat is natuurlijk onzin. Met dezelfde redenering ben je beter af als je door een vertraging later op je plaats van bestemming arriveert.
Nee dus. Bij een vertraging of op tijd rijden is het uiteindelijk resultaat hetzelfde, je bent op de plaats van bestemming, maar in het eerste geval wel te laat. Je had wellicht wel uit kunnen stappen op het moment dat de trein had moeten aankomen, maar dat had je niet geholpen.
Zo is het ook bij de homepod. Het is niet zo dat de homepod beter wordt door later te leveren. Nee, het product wordt even goed als eerder beloofd, maar ook láter dan beloofd. Geen kromme redenering kan dat recht praten.
Volgens mij wil de schrijver aangeven dat we als gebruikers beter af zijn met een goed werkend maar iets te laat opgeleverd product dan met een buggy op-tijd product. Met andere woorden: beter zonder ongelukken iets te laat aankomen op de bestemming dan op-tijd met kans op een deuk.
@dafo: Dat begrijpen de meesten ook wel, en zeker degenen die ooit zelf met targets gewerkt hebben
Voor een miljardenbedrijf met hooguit 2 nieuwe producten per jaar is dit natuurlijk ridicuul (doe dan geen target) en het soort fouten dat er in iOS11 zitten geeft aan dat het huidige beta-traject niet functioneert, om watvoor reden dan ook
Zoals hierboven vermeld is het een beetje een kromme redenering.
Ok, ze brengen het product later op de markt omdat het top zou werken… maar dan werkt het product ook maar zoals het op de originele releasedate had moeten werken.
Inderdaad beter nu dat het langer duurt en er een “bugless” systeem op de markt komt, maar de redenering is toch inderdaad ietwat krom.
Alsook voor ons niet zo’n probleem dat de Homepod pas volgend jaar op de markt komt, maar kan me voorstellen dat het voor Apple (met de opkomende Kerstperiode) toch een kleine opdoffer is…