Reacties voor: Van de hoofdredacteur: waar staan we nu?

Anderhalve week na de introductie van iCulture.nl kijken we terug en vooruit. We hebben uit de massale feedback van bezoekers een plan gemaakt om de indeling beter af te stemmen op jullie wensen. Ook werken we met man en macht aan het oplossen van nog resterende foutjes.
Lees het complete artikel → Van de hoofdredacteur: waar staan we nu?

Reacties: 45 reacties

  1. Fijn om te horen dat jullie luisteren naar feedback.
    Zijn jullie je echter wel van bewust dat feedback vooral gegeven wordt door de ‘die-hard’ iCulture gangers?
    Ik kijk geregeld (lees=1 a 2x per week) op jullie website en vind het juist jammer dat ik nu dus weer een ‘help, ik verzuip’ gevoel krijg bij de nieuws feed. Ik ben echter (eerlijk gezegd) niet zo betrokken bij jullie website dat ik uitgebreid feedback ga geven (deze reactie is dan ook vooral een uitzondering op de regel 😉 ).

    Hoe zit de verhouding tussen dagelijkse bezoekers en regelmatige bezoekers nou echt? En hoe zit de verhouding tussen het aantal reacties/hoeveelheid feedback dat beide groepen geven?
    Natuurlijk zijn de ‘die-hard’ iCulture gangers jullie belangrijkste groep, maar elk bezoekje is er 1 denk ik zo vanuit reclame inkomsten ed? Of is dat niet jullie verdienmodel?

    Hoe dan ook, succes met de verdere ontwikkeling 🙂 !

  2. Dat is goed om te horen dat jullie aan het werk gaan dankzij de feedback die jullie krijgen.

    Wat ik heel stront vervelend is dat op de mobiele versie niet alle nieuws op de homepage tevoorschijn komt. Moet ieder x naar https://www.iculture.nl/nieuws/ klikken om écht alle nieuws te weergeven.

    En wat is uiteindelijke resultaat.. Dat ik gerachter ben gekomen dat ik een hoop maar dan ook écht een ” hoop ” artikelen ” niet gelezen heb of voor me neus voorbij is gegaan zoals de ” CONCEPT VAN DE NIEUWE WHATSAPP IOS 8 ”

    Dit is maar een kleine voorbeeld.

    Blijkbaar wordt alleen de belangrijke artikelen op de homepage weergegeven, en de minder belangrijke zoals ” gemiste apps ” en dergelijke op https://www.iculture.nl/nieuws/ .

    Dat is NIET wat ik als gebruiker wil. Ik wil dat alle nieuwsoverzichten mooi netjes in de homepage wordt weergegeven, zodat IK ZELF rustig kan lezen. Kan erg frustreerd van worden omdat ik DAGELIJKS jullie site bezoek, en door dit heb ik vrijwel geen zin om jullie site te bezoeken.

    Maakt niet uit of jullie veel artikelen schrijven, des ter beter hoe meer ik te lezen krijg.

    Fijn dat er geluisterd wordt naar de feedback. We zullen geduldig afwachten.

  3. Origineel geplaatst door Hot12345
    Blijkbaar wordt alleen de belangrijke artikelen op de homepage weergegeven, en de minder belangrijke zoals ” gemiste apps ” en dergelijke op https://www.iculture.nl/nieuws/.

    We zetten sinds deze week alle artikelen weer prominent op de frontpage. Alleen voor langere appreviews moet je bij het onderdeel ‘apps’ zijn (ook duidelijk aanwezig op de frontpage in de vorm van icoonblokjes).

  4. Goed om te lezen dat jullie echt wat gaan doen met de feedback. Ik zat tot voor kort meerdere malen per dag op jullie site, maar nu nauwelijks meer. Ik baal echt van de nieuwe layout en indeling.

    Gelukkig gaan jullie daar wat aan doen.

  5. De site ziet er strak uit maar wat een enorme ruimte neemt alles in op een desktop browser, zeer grote fonts en erg veel witruimte.

    Top dat er aandachtig naar de feedback wordt gekeken.

  6. @Jean-Paul Horn: Over dat whatsapp artikel was maar een voorbeeld.
    Wat ik wil zeggen is juist dat onder het kopje ” nieuws ” meer artikelen staan dan op de homepage.
    Zie reactie hierboven.

    Bijvb op de 27 juli zie ik meer geschreven artikelen dan als ik op de homepage zit. (Heb het over de mobiele site)

  7. Het frisse spreekt me zeer aan. Top. Wat ik wel merk – en dat kan een kwestie van wennen zijn, denk helaas van niet – maar ik kan zeer moeilijk navigeren; er zijn nauwelijks gradaties in koppen en items, waardoor de structuur verloren gaat.

  8. iCulture babes!

    Hou vol!
    Top dat jullie zo open communiceren, geeft mij alleen maar het vertrouwen dat het zeker goed komt. Want jullie passie voor de site spat van het scherm af!
    En ik blijf terug komen, jullie zijn de enige die al het nieuws zo brengt!
    Succes!
    Mark Vlcek

  9. Top dat jullie iets doen met de feedback, kijk zelf dagelijks 3 tot 4 keer per dag op jullie site… ik heb geduld!! ga zo door met het goede werk.

  10. Moedig dat u het huidige stramien (grotendeels) gaat verlaten, ik ben er als voormalig-vaker-dan-een-keer-per-dag-bezoeker- blij mee. Ik kom sinds de ommezwaai nauwelijks nog op de site. Ik snap dat u licht teleurgesteld bent, maar uiteindelijk draait het overal om de bezoeker/client/klant. ‘Van buiten naar binnen kijken’ zal uw devies weer moeten zijn! Ik verheug me op de vernieuwde iCulture! Succes!

  11. Ik dacht dat ik de enige was die de nieuwe opzet bagger vond, blijkbaar dus niet en dat maakt mij een stuk blijer 😉
    De oude opzet was veel duidelijker en minder verwarrend dan de nieuwe opzet.

    De nieuwe opzet is op zich mooi te noemen, maar de huidige frontpage indeling is dat niet.

    Kan niet wachten tot de veranderingen zijn doorgevoerd, stond al op punt de site uit mijn leven te verwijderen en opzoek te gaan naar een alternatief.

    Nu blijf ik nog even hangen 🙂

  12. Dit zijn positieve geluiden. Wacht geduldig af.

  13. Inderdaad petje af voor de transparante communicatie.

    Van meerdere keren op een dag makkelijk even kijken of er wat nieuws was, moet ik mij bij de nieuwe site enigszins forceren om toch te gaan kijken omdat het gewoon niet prettig is.
    Omdat de artikelen als voorheen toch goed/leuk/interessant/informatief blijven kom ik alsnog, maar ben blij dat de site weer gebruiksvriendelijker wordt binnenkort.

  14. Net terug van vakantie, maar wat een ‘bagger’-site. Niet gewoon terug naar de vorige? Is misschien eenvoudiger dan de huidige leesbaar te maken.

  15. Vroeger kreeg ik iedere dag een mailtje met het laatste nieuws. Vond ik reuze prettig. Is deze mogelijkheid er uit?

  16. Gewoon nogmaals een groot compliment voor de manier van communiceren!

  17. Jullie communicatie is prima, ook op gemelde incidenten!
    Ik was net gewend aan de nieuwe layout. Is anders, maar niet minder. Veranderen is lastig. Succes.

  18. Ik weet dat jullie nooit iedereen tevreden kunnen stellen maar hopelijk verandert er niet veel aan de nieuwe layout. Ik ben er namelijk erg blij mee en die oude layout wil ik liever niet meer terugzien. 🙂 Hoe dan ook, het feit blijft dat ik meer dan 10x per dag jullie site zal blijven bezoeken.

  19. Ik ben het er mee eens dat dit nieuwe ontwerp niet de beste ooit is. Persoonlijk vind ik het niet echt een vooruitgang. Op de dekstop ziet het er verschrikkelijk uit, veels te groot font/plaatjes enzo.

    Wat betreft het nieuws probleem, dat had ik al zelf opgelost. Gewoon mijn bookmark van de homepage vervangen voor de nieuws url. En die zijbalk heb ik ook nog niet 1 keer aangeklikt.

    Maar ik kan het waarderen dat zo’n klein team als iCluture het toch aandurft om een gehele redesign te doen. Mijn complimenten daarvoor!

  20. niet alle verandering is gelijk een verbetering.
    Complimenten voor de inhoud van jullie artikelen. De oude website en de iPhone app voldeden wat mij betreft prima.

    De nieuwe look en feel bevalt mij een stuk minder. Zo merk ik tijdens het lezen op mijn ipad (3) dat tijdens het lezen regelmatig de tekst verspringt omdat er een plaatje geladen wordt.

    De te fijner om te lezen dat jullie met de kritiek aan de gang gaan. Van mij mag je desnoods terug naar de oude site 🙂 Blijf vooral doorgaan met de goede inhoud! En dank voor vele jaren iphoneclub leesplezier!

  21. Ik merk dat ik eigenlijk alleen de app gebruik, ook al bezoek ik de app/site niet meerdere keren per dag, ik vind het wel prettig om zelf te bepalen wat ik wil lezen en wil er graag snel doorheen kunnen.

    Ik zou zeggen maak alle artikelen weer standaard, geef sommige artikelen waarvan jullie denken dat ze belangerijk zijn meer nadruk en maak een aparte pagina of optie voor mensen die alleen de belangrijke nieuwtjes willen lezen.

    Voor mijn gevoel heeft de home page echt geen doel, aangezien als ik iets anders wil lezen, ik deze artikelen nog een keer tegenkom op de nieuws pagina (die ik niet heel duidelijk te vinden vind)

    De nieuwe layout vind ik wel mooi en strak, maar qua opbouw zou ik het omdraaien persoonlijk, meteen je content laten zien en deze niet verstoppen, dat is uiteindelijk toch je product. 🙂

  22. Ik ben blij dat de homepagina weer een complete nieuwsstream is. Ik weet vaak nog wel welk artikel ik al gelezen heb dus dan kan ik koppen snellen en lezen wat ik wil totdat ik iets herken en dus al gezien/gelezen heb. Ik denk dat veel lezers op deze manier lezen. Gewoon voorbij artikelen scrollen die je minder interessant lijken, maar toch fijn dat je de kop gelezen hebt soms.

  23. Ik wens alle medewerkers van iculture enorm veel succes.
    Op naar een mooie site.

  24. Ik vind het allemaal wel meevallen hoe erg het is. De nieuwe site ziet er strak uit en ik merk dat ik de nieuwe site vaker bezoek dan ik de oude bezocht. Wel is het zo dat ik er blind van uit ging dat alle artikelen in hetzelfde rijtje op de frontpage werden getoond, dus hier en daar zal ik wat gemist hebben. Tevens heb ik in Google Chrome deze website standaard op een grootte van 75% staan, dit ziet er prima uit. Wanneer ik terug switch naar 100% is het allemaal véél te groot en maakt het de site opvallend minder aantrekkelijk om te lezen.

  25. Gelukkig, de oude indeling is veel beter.
    Jullie schrijven zo goed dat ik alles lees wat jullie schrijven.

  26. Gelukkig luisteren jullie naar de mensen.
    Ik moet ook zeggen dat ik het een stuk minder overzichtelijk vind in de huidige opzet.

    De app vind ik dan stukken beter op dit moment. Kort maar krachtig zien welke nieuwtjes er zijn en dan zoek ik tussen de vele nieuwtjes altijd de artikelen die ik interessant vind.

    Daar begin ik met de huidige lay out op jullie site niet aan.
    Snap wel dat jullie de stijl etc. wat aan willen pakken en daar is niks mis mee.

    Maar op dit moment is het nog wat rommelig en onoverzichtelijk.

  27. Super dat jullie luisteren naar de bezoekers. Technische problemen zijn heel begrijpelijk. Maar dat het nieuws niet gevonden kon worden was wel vervelend.
    Goed dat jullie nu een tijdelijke oplossing hebben.

    De nieuwe layout is trouwens wel heel mooi! Nu alleen nog het finetunen van de juiste content op de juiste plek.

  28. Hulde voor de manier van communiceren, zowel voor als na de overgang. Ik moet zeggen dat voor mij als RSS lezer er eigenlijk niets is veranderd. Even de feed aangepast van iPhoneclub + ipadclub naar iculture, en klaar. Dat er nog mensen zijn die nieuwssites bezoeken, of site apps gebruiken! Dat voelt voor mij zo ouderwets. 🙂 RSS is echt zooo veel makkelijker, zeker als je een goede app gebruikt (momenteel Mr. Reader).

  29. Heel goed dat jullie het terugzetten naar hoe het eerder was wel met een frissere look and feel en dan een kleiner font dan dat megalomane, ik kom zeer vaak op iculture

    Hoop dat jullie de goede elementen van de app overnemen die is pas goed & handig.

  30. Bedankt voor jullie eindeloze inzet om ook van de nieuwe site weer een succes te maken! Ik moet eerlijk zeggen dat ik in de eerste instantie ook de complete lijst met nieuws miste, maar daar ben ik ondertussen aan gewend en nu blijkt de nieuwe indeling precies te doen wat jullie voor ogen hadden: het nieuws dusdanig indelen dat je kunt lezen wat je interesseert en je kunt overslaan wat je niet interesseert. Ik hoop dat jullie een goede “gulden middenweg” kunnen vinden. Naar mijn idee zou het al een heel eind schelen als je in de linkerbalk bij “alles” een oneindige lijst zou krijgen. Dat mis ik nl. nog het meest, de mogelijkheid om eenvoudig door te klikken naar ouder nieuws wat je door omstandigheden hebt gemist. Een andere optie is misschien een “archief” sectie, die dan min of meer werkt zoals de oude site, nl. doorklikbaar naar ouder nieuws.

    Succes met de aanpassingen en laat je niet opjagen, het komt allemaal wel weer goed!

  31. RESPECT voor de wijze waarop jullie dit aanpakken, hoe frustrerend dat wellicht soms ook moet zijn! De illusie dat iedereen tevreden te stellen is, is precies dat….een illusie.

    Het nieuwe ontwerp is wat mij betreft super, leest prettiger (op 75%) en heeft een clean uitstraling. Anders aanbieden van content? Top dat jullie naar de lezers luisteren maar ga vervolgens vooral af op je eigen gevoel!! Dat gevoel heeft iCulture gebracht waar het nu staat; aan het begin van een nieuw hoofdstuk van een succesverhaal.

    iCulture wordt ongetwijfeld voor nog meer lezers dan nu al het geval is de startpagina van hun browser.

  32. Geeft niet!
    Jullie werken er serieus aan, Rome is ook niet in 1 dag gebouwd toch?!
    Zelf heb ik er geen moeite mee om berichten bij te houden en geloof me ik lees ook niet alle berichten omdat ik er te tijd niet voor heb.
    Maar om de paar dagen scroll ik ‘s morgens of ‘s avonds door de berichten in de App op de iPad.

  33. Goed dat jullie luisteren naar dé feedback.
    Toevallig sluit de feedback ook bij mijn wensen aan. Deze feedback heb ik ook gegeven. Goed om te horen dat dit aangepast wordt. Ik check jullie site bijna dagelijks.
    Thanks!

  34. @Jean-Paul Horn: Komt er ook een vinkje om je gegevens te laten onthouden wanneer je een reactie plaats ieder keer je gegevens moet invullen?

    Het is namelijk zo op de desktop & op de mobiele site, als ik wil reageren moet ik telkens opnieuw mijn gegevens invullen.
    Komt daar een fix?

  35. Ik heb een hoop gemaild, maar ben daarbij vergeten te melden dat de artikelen in de main content (rechts op de frontpage) de plaatsingsdatum tonen, maar niet de tijd. Vond ik juist wel handig in het oude design.

  36. Origineel geplaatst door Richard
    Hulde voor de manier van communiceren, zowel voor als na de overgang. Ik moet zeggen dat voor mij als RSS lezer er eigenlijk niets is veranderd. Even de feed aangepast van iPhoneclub + ipadclub naar iculture, en klaar. Dat er nog mensen zijn die nieuwssites bezoeken, of site apps gebruiken! Dat voelt voor mij zo ouderwets. RSS is echt zooo veel makkelijker, zeker als je een goede app gebruikt (momenteel Mr. Reader).

    Vreemd. Mijn RSS feed van iCulture laat veel minder berichten door dan de gecombineerde feeds van iPadclub en iPhoneclub samen. Via Twitter begreep ik dat dit ‘by design’ is. Erg jammer.

    Ik ben zelf een koppensneller via een feed reader en klik zelf de artikelen aan die ik graag wil lezen. Met veel feeds te volgen werkt dat veel sneller dan alle sites afwandelen.

    En nu ik begrijp dat WordPress achter de site zit is goede feeds per categorie aanbieden helemaal niet lastig. Dat is een standaard feature. Redactie, kijk ook eens bij Lifehacker.com. Die hebben een grote feed met alle artikelen en een Top Reads Feed met allen het belangrijkste nieuws (gecureerd). Dan heb ik de keus.

    Als jullie graag willen dat ik de site zelf bezoek, maak er dan geen full feed van met de volledige tekst, maar alleen samenvattingen. Dan heb ik in ieder geval een snelle lijst met koppen bij elkaar.

  37. Ten eerste de complimenten! Prachtig nieuw design en het grootste gedeelte zeer geslaagd. Vind het zelf, als regelmatige bezoeker, wel heel fijn dat alle nieuwtjes weer op de homepage staan. Ik lees 90% van jullie artikelen op de iPhone en miste daarom heel veel nieuws. Ik dacht zelfs dat jullie technische problemen hadden en het aantal artikelen per dag naar een stuk of 2 was gedaald. Niets is minder waar!

    Nu nog de puntjes op de “I”, dan komt het echt wel goed.

  38. @Jean-Paul Horn: Geen probleem! De grootste afbeelding in de bijlage is overigens een stukje langer dan de lijst 😐

    Een donkerder theme voor de website zou ik persoonlijk overigens ook niet onaardig vinden. Vooral ‘s avonds en ‘s nachts maakt dat websites een stuk fijner om naar te kijken.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.