Reacties voor: Van de uitgever: eerste feedback #newiCulture

Het nieuwe iCulture is nu een paar dagen live. Wat hebben we van de afgelopen dagen geleerd en hoe gaan we verder?
Lees het complete artikel → Van de uitgever: eerste feedback #newiCulture
Jean-Paul Horn | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 73 reacties

  1. Puntje 2 vind ik best wel storend en hoop dan ook dat jullie permanente oplossing snel komt. Tot die tijd bezoek ik iCulture niet meer op m’n mobiel, en voor een website weiger ik een aparte app te installeren.

    Snap overigens ook niet dat dat niet van te voren is opgevallen.

    Vind het heel erg mooi allemaal overigens, en de klachten over een te groot font herken ik mij totaal niet in. In deze tijd is de huidige lettergrote vrij standaard in webland, en ik zou daar dus ook geen aanpassingen op doen.

  2. Ik heb geen kritische opmerkingen behalve dat de nieuwe website niet echt goed werkt in Firefox 30. Op zich geen groot probleem want in Safari 7.x doet de website het uitstekend.

  3. Origineel geplaatst door Timosha
    Ik heb geen kritische opmerkingen behalve dat de nieuwe website niet echt goed werkt in Firefox 30. Op zich geen groot probleem want in Safari 7.x doet de website het uitstekend.

    Dat kan ik zeker bevestigen.

    Bij werkt de site het aller beste in de Maxthon Cloud Browser, misschien niet bij iedereen bekend, maar het is echt een goede browser die eigenlijk al het fijne van Firefox, Chrome etc. in een browser stopt. Dit is de enigste browser waar ik totaal geen problemen met de site mee heb.

    Origineel geplaatst door Danny Jasper
    en de klachten over een te groot font herken ik mij totaal niet in.

    Ik kan goed begrijpen dat sommige mensen het ‘te grote’ font storend vinden. Dit valt vooral op op kleinere schermen dan (bijvoorbeeld) 15″inch.

    Op mijn laptop met een 17″inch scherm vind ik het juist prachtig!

  4. Ik zou graag willen dat website ondersteuning geeft voor het notification center op de Mac. Net zoals Nos.nl, iClarified.com of appletips.nl. Zij geven automatisch een melding om dit in te stellen. Dan krijgen we ook de op de mac push melding (vind ik persoonlijk fijner dan een RSS app).

  5. Geweldig dat jullie naar de feedback luisteren. Ik ben zeer tevreden met het nieuwe iCulture. Qua uiterlijk is het prachtig, alleen zou het nog wel iets functioneler kunnen. Persoonlijk vind ik het rechter gedeelte van de homepage, wat overgrote deel inneemt, niet nodig. De meeste trouwe iCulture bezoekers hebben al lang en breed jullie reviews gelezen over de nieuwe iPad en het hoesje voor de iPhone 5s. Deze artikelen zouden alsnog op de homepage kunnen, maar op een iets kleiner gedeelte wellicht. En dan het nieuws van vandaag wat duidelijker tonen.

    Verder mijn complimenten voor jullie harde werken! Groetjes van een trouwe iphoneclub bezoeker.

  6. Viel me net ook op dat de homepage kennelijk (foutief) gecached wordt? Ik was het weekend weg en had nu net pas weer de tijd om een keer jullie site te bekijken, en de homepage zag er nog exact hetzelfde uit als afgelopen vrijdag (inclusief de “Alles” lijst aan de linkerkant), waardoor ik dacht dat er helemaal niks was gepubliceerd in de laatste 3 dagen. Pas nadat ik een artikel had aangeklikt werd alles opeens bijgewerkt.

    Ik begrijp dat caching noodzakelijk is, en ik weet dat jullie met technieken bezig zijn om de site zo gebruiksvriendelijk mogelijk voor iedereen te maken, maar dit lijkt me niet het gewenste resultaat 🙂

  7. Origineel geplaatst door Ricardo Carlier
    Ik zou graag willen dat website ondersteuning geeft voor het notification center op de Mac. Net zoals Nos.nl, iClarified.com of appletips.nl. Zij geven automatisch een melding om dit in te stellen. Dan krijgen we ook de op de mac push melding (vind ik persoonlijk fijner dan een RSS app).

    Hier ben ik het helemaal mee eens! Ik zou dat zo fijn vinden om te hebben! Dan kom ik ook niet op de site als er niks nieuws is, wat (vind ik) fijner is.

  8. @Jean-Paul Horn: thanks voor de snelle reactie! super 🙂

  9. Maak van de “nieuws” pagina gewoon de homepage. Nu zie ik een homepage met een banner zo groot als mijn scherm. En overall, ik weet niet hoe oud of slechtziend jullie gemiddelde bezoeker is maar alles is big-ass. Jullie footer vult de helft van mijn scherm.

  10. Origineel geplaatst door Kees
    Geweldig dat jullie naar de feedback luisteren. Ik ben zeer tevreden met het nieuwe iCulture. Qua uiterlijk is het prachtig, alleen zou het nog wel iets functioneler kunnen. Persoonlijk vind ik het rechter gedeelte van de homepage, wat overgrote deel inneemt, niet nodig. De meeste trouwe iCulture bezoekers hebben al lang en breed jullie reviews gelezen over de nieuwe iPad en het hoesje voor de iPhone 5s. Deze artikelen zouden alsnog op de homepage kunnen, maar op een iets kleiner gedeelte wellicht. En dan het nieuws van vandaag wat duidelijker tonen.Verder mijn complimenten voor jullie harde werken! Groetjes van een trouwe iphoneclub bezoeker.

    Inderdaad een overdaad aan “oud nieuws” centraal, terwijl updates en nieuw nieuws, weggemoffeld is in de marge links

  11. Ik vind de vernieuwde app erg wennen, merk ik.
    Vooral de gratis apps op zondag komen hierin erg onoverzichtelijk over (iPhone 5)
    Wel handig hierin is dat je meteen ziet welke apps nog gratis zijn; maar het neemt te veel ruimte in per app- beschrijving. Je moet te veel scrollen voor je bij een volgende app bent. Het overzicht raak je een beetje kwijt.

    Wat ik wel heel prettig vind t.o.v. de oude iphoneclub app: als je op een link klikt in een artikel en je komt daarna terug in jullie app, dat je weer in het artikel terug komt waar je bezig was. (En niet- zoals eerst in de ipc – weer moet zoeken naar het artikel waar je in bezig was)
    Een grote verbetering!

    Ga zo door. Ik blijf graag door jullie op de hoogte gehouden worden over nieuws rondom Apple.

  12. Wat ik niet begrijp is dat er blijkbaar mensen zijn die via de browser van hun smartphone naar iCulture gaan? Waarom zo omslachtig en moeilijk doen als je de app gratis op je smartphone kan zetten?

  13. Dit is mijn tweede reactie. Ik moet na een paar dagen blijven stellen dat dit geen vooruitgang is. De info op iphone.nl was compact mooi georganiseerd en efficiënt om te lezen.
    Hier scroll je eindeloos… ik kan me inbeelden – hoewel ik ook een bril draag – dat je de site tot op zekere hoogte zelfs zonder bril – wanneer je bijziend bent – kan lezen. Op een 21 inch scherm is dit ‘heeeel ‘groot. Ik vermoed dat de vormgevers dat niet hun hoofd hadden toen ze dit ontwikkelden. De basis van elke website moet toch zijn optimaal te communiceren met de lezers. De plaatjes mogen mooi zijn maar komen op de tweede plaats. Dit is toch iCulture en niet iPlayboy… sorry maar dat moest me effe van het hart… een fan sinds lang die op het punt staat af te haken… een welgemeende vriendelijke groet… Ludo.

  14. 1 verbeterpunt: als je naar de homepage gaat (op de desktop/laptop), dan zie je geen nieuws. Daarvoor moet je echt naar de nieuwspagina gaan. Dat vind ik raar. Ik dacht eerst dat jullie de laatste tijd gewoon helemaal geen nieuws hadden… De laatste berichten op Home zijn van 17-7, 15-7 en 12-7. Op de homepage verwacht je direct het nieuwste van het nieuwste…

    Verder erg mooi, ruimtelijk, licht e.d. Wel een hoop menu’s en scrollvlakken, maar neem aan dat dat went.

  15. Origineel geplaatst door Jelmer
    De laatste berichten op Home zijn van 17-7, 15-7 en 12-7.

    Dat komt door cache, wat Jean-Paul Horn al zei.

  16. Mijn feedback:
    Ik kom ook op de site voor het laatste nieuws. Nu is dat weg gestopt in een smal balkje aan de linkerkant zonder plaatjes of je moet eerst op Nieuws klikken. Het overgrote deel van het scherm is gevuld met oud nieuws. Ik zou dat liever andersom zien.

    Hierdoor kom ik eigenlijk ook niet meer op de site, maar gelukkig is er app nog wel goed.

    Vriendelijke groet!

  17. Ik geef de rest gelijk als de browser op 80% staat is alles veel beter.

  18. Beste iCulture,
    Qua indeling; heel vet; ziet er leuk uit.

    Maar;
    Is het niet mogelijk om net zoals bij Tweakers.net bijvoorbeeld in te stellen dat bezoekers zelf kunnen instellen hoe groot ze hun lettertype willen.
    En misschien is het goed om naar de witte achterkant te kijken… Dat is namelijk heel vermoeiend lezen
    Misschien hebben jullie hier iets aan

  19. Origineel geplaatst door Jean-Paul Horn
    Het probleem met de ontbrekende iconen (font glyphs) in FireFox en IE is opgelost. Doe een force refresh als de weergave nog niet klopt s.v.p.

    Hartelijk dank voor de oplossing. Was mij niet bewust dat dit probleem ook aanwezig was in IE.

    Ik heb het nagekeken op drie (3) Macs, één (1) Solaris 10 machine en één virtuele Windows 8.1 machine. De website werkt nu zoals het hoort in Firefox 30.

    Het is heel tof dat jullie de feedback serieus nemen. 😉

    EDIT:
    Er is ook nog een ander probleem opgelost in Firefox zie ik net. Ik ga daar niet dieper op in omdat de meeste gebruikers dat probleempje waarschijnlijk niet gemerkt hebben.

  20. Ik vindt persoonlijk ook alles erg groot , vooral de reacties.. En misschien beter om de auteur van het artikel alleen bij naam te noemen en zodra er op geklikt wordt. Deze pas uitvalt en extra informatie laat zien , ik weet nu wel dat Gonny de oprichter is en van apps houdt waarvan je fit wordt.

  21. Ik ben het met het overgrote deel van de reacties eens, als je op de site komt dan wil je snel de nieuwste artikelen zien met plaatje en niet ergens aan de zijkant wat je bijna niet ziet. Voor de rest, super verder!!! Jullie mogen trots zijn op zo’n mooie website.

    Ps ik hoop dat jullie in de app een nachtmodus instellen zoals Tweetbot! Die is zo simpel maar o zo handig!

  22. Ik moet zeggen dat het design mij goed bevalt en de grote foto’s en fonts mij totaal niet storen (dat hoort gewoon bij de huidige trend).

    Maar de homepage en structuur van de site is erg onoverzichtelijk voor de regelmatige bezoeker. Ik snap het principe van dat jullie belangrijke nieuwsitems voor de minder regelmatige bezoeker willen highlighten, maar er staan nu op de homepage gewoon artikelen van juni en van voor het WK. Totaal niet relevant en ik denk dat ook de minder regelmatige bezoeker denkt dat de homepage jullie laatste nieuws is, terwijl dat dus niet zo is.
    De regelmatige bezoeker moet nu dus het nieuws scannen door of in een klein blok aan de linkerkant te scrollen (zonder plaatjes en erg klein) of door boven de verschillende tabbladen te doorlopen. Ik moet dus veel meer klikken (eerst nieuws, dan apps en eventueel reviews) en ik zie niet in één oogopslag of een artikel relevant is door het ontbreken van plaatjes in het linker blok. Het zou beter zijn om de items uit ALLES in het grote rechter blok te hebben en de highlighted items in de grote banner op de homepage laten scrollen van links naar rechts.

    Nu is ook het scrollen erg irritant geworden, want afhankelijk van waar je muis zit scrollt of het linker blok of de gehele site.

    Voor de rest ziet het er top uit 🙂

  23. Dat ziet er goed uit, die nieuwe site! Gefeliciteerd met de lancering!

  24. Moet eerlijk bekennen, alhoewel alles er gelikt uitziet, dat de oude website indeling mij beter beviel. Was eens stuk overzichtelijk.

  25. Ik mis een knop, om na het lange scrollen weer ineens naar boven te springen! Anders wordt het kilometers scrollen 😉

  26. Of it ain’t broken, don’t fix it!

    Dat is eigenlijk wat er hier aan de hand is/was. iCulture las lekker weg zowel via de app als via de website van voorheen de iPhoneclub.nl. Jullie hebben ongelooflijk veel tijd en energie gestoken in een nieuw design maar m.i. volledig het doel uit het oog verloren. Tuurlijk is een frisse aanpak leuker en mooier dan het oude design en het nieuwe logo is inderdaad veel beter, maar qua content en voor het lezen als nieuwssite/-blog hebben jullie (te)veel steken laten vallen. Daarom mijn verzoek:

    BLIJF AUB VAN DE HUIDIGE APP AF!!!

    Dan blijft iCulture tenminste nog leesbaar! Het is al erg genoeg dat de site nu compleet vernaggeld is, dus geef de bezoeker tenminste nog deze optie om te kiezen. Ik kom dagelijks op iCulture via de app maar als ik het nieuws nu alleen via de site zou moeten lezen dan zou het voor mij snel ophouden en ik naar (Engelstalige) alternatieven uitwijken. Er was/is niks mis met WordPress, neem een iDownloadblog.com zo hoort m.i. een website als deze te zijn…

  27. Inderdaad een te groot lettertype, maar….. wat ik ook erg graag zou willen weten en eigenlijk niet zo snel kan terugvinden: WIE oh wie is de bouwer van jullie site??

  28. Tja, ik vind het font goed. Ik zie niet al te best en met dit font ben ik blij. Maar waar ik niet zo blij van word is het split screen. Zo is het voor mij niet echt overzichtelijk.
    Maar goed, ik ben benieuwd wat er nog gaat veranderen. Ik ben er niet zo kapot van.

  29. Ik citeer: “waardoor we rekening moeten houden met tegenstrijdige wensen: de ene persoon wil één keer per dag worden bijgepraat, de andere persoon wil meermaals per dag iets nieuws zien. ”

    Dan los je dit toch op door middel van een systeem waarbij de gebruiker zelf eventueel zijn of haar behoefte kan opgeven?

    Ik volg jullie al jaren, altijd met veel plezier naar iCulture gekomen, maar ook op mijn Macbook Air 13″ en iPhone 5 is het gevoel dat je tegemoet komt ronduit “beklemmend”. Alsof je visueel zit te kijken in een soort van ‘tunnelvisie’. Je hebt het idee dat er nog veel meer links, boven, onder en rechts van je beeldscherm bevindt, maar je kunt het niet vinden. Dat gevoel.

    En ik weet, er zijn momenteel belangrijkere zaken in de wereld, zoals de vreselijke gebeurtenissen in het Oosten van Oekraïne, dus ik wil er niet teveel aandacht aan besteden, maar ik vind dat de plank wel degelijk is misgeslagen. Dat bedoel ik als opbouwende kritiek, want ik zou het zonde vinden als iCulture hierdoor langzaamaan leeg zou lopen.

  30. Al met al vind ik dat iCulture er op vooruit is gegaan, alle hulde!

  31. Origineel geplaatst door Ralph84
    Wat ik niet begrijp is dat er blijkbaar mensen zijn die via de browser van hun smartphone naar iCulture gaan? Waarom zo omslachtig en moeilijk doen als je de app gratis op je smartphone kan zetten?

    misschien omdat de App niet helemaal lekker werkt? Althans bij mij niet. Moet hem regelmatig verwijderen danwel ‘resetten’.
    En inderdaad op een kleinere pc/laptop leest de site ineens niet meer lekker weg. Je moet ineens heel veel scrollen. Alleen al om het artikel te lezen: de social media knoppen (ik zou ze rechts naast ‘nieuws’ ‘achtergrond’ knallen) nemen mega veel verticale ruimte in.

  32. Allereerst gefeliciteerd met de nieuwe ” look en feel” vooral dat grote lettertype leest lekker weg. Het samenvoegen van iPad en iPhone nieuws had veel eerder gemogen 🙂 Wat ik mis is de dagelijkse mail in mijn mailbox. Nu weet ik wel dat dit geen dienst was maar een gevolg van het gebruik van google, maar ik zou het wel erg fijn vinden (misschien ouderwets maar ja) als jullie een dergelijke dienst maken, zodat ik aan het eind van de dag alle nieuwtjes in de mail tref. Of zie ik deze dienst over het hoofd? Voor het overige, ga zo door!

  33. De website is nu één geheel. Je zou kunnen spreken van één indentiteit maar er mag nog wel wat gebeuren. Daarbij de commentaar over het ontwerp even weggelaten. Ik vraag mij werkelijk af met wie jullie dit getest hebben? De gebruiksvriendelijkheid is ver te zoeken. Het belangrijkste lijkt mij dat als een bezoeker op de homepage komt deze direct de laatste berichten ziet. Nu moeten bezoekers zitten zoeken door allerlei categorieën. En haal die levensgrote banner weg. Dag overzicht.

  34. Tjah, meeste mensen houden niet zo van verandering. Ik denk dat ik het geheel 2 weken laat bezinken en dan eens zie wat wel of niet werkt. Probleem met feedback is dat je moet oppassen dat je “the needs of the few” niet teveel voor het belang van de 80% die tevreden is plaatst. Ik denk dat mangrove ervaren genoeg is om dat te kunnen filteren.

  35. Kan de titel van het artikel ook boven de foto ipv andersom. Is nl veel duidelijker.

  36. @Ralph84:

    Misschien zitten die mensen op een Android en watertanden van het hebben van een iPhone? Zou wel hilarisch zijn als iPhoneclub een Android app zou uitbrengen! Wanneer komt ie? 😉

  37. Sorry. Mij zijn jullie na vandaag kwijt. Niet dat het jullie zal schaden, maar meer om wat gebruikersinzicht te geven. Ik heb in tijden niet zo een onduidelijke website gezien. Ik bezoek iphoneclub dagelijks sinds 2008(!). Toen dacht ik nog, wanneer zullen ze van de saaie fabrieks WordPress afstappen. Nu denk ik, waar de f*&^ staat alle content? Waar komt het laatste nieuws binnen? Waarom is alles zo ingezoomd dat je het gevoel krijgt geen overzicht te hebben. En waarom is de mobiele website dubbel zo onduidelijk? Ik neem aan dat ik niet de enige ben. Ik kom hier terug over een paar maanden. #engadget #9to5mac #nutech.nl

  38. @yassin: Ik ben het helemaal met je eens. Ik vermijd de site ook al sinds het begin. Dat de site ingezoomd is krijg ik hoofdpijn van, maar het ergste is dat ik ook de content niet meer kan vinden. De enigste pagina is iculture.nl/nieuws waar de artikelen op tijd staan gesorteert en daar valt NIET te komen via je mobiel / tablet… Kunnen jullie dit niet gewoon als homepagina instellen?

  39. @yassin: helemaal mee eens!

  40. Ook ik soort mij ontzettend aan het nieuwe design van iphoneclub! Het is zeer onduidelijk en niet meer terug te vinden. Dat hier 2 jaar aan gewerkt is…

  41. @yassin: Helemaal eens, je vraagt je af of gebruikersvriendelijkheid is meegenomen in de test.

  42. Ik sluit me volledig aan bij de reactie hierboven. Het spijt me ICulture, ik ben al jarenlang fan van jullie site maar ook ik vind het onduidelijk, dubbele scrollbalken, enorm font wat gebruikt is voor de artikelen. Ik ben het compacte van de oude site volledig kwijt.

    Vernieuwen is niet altijd verbeteren!

    Ik blijf jullie, als trouwe fan volgen, maar dit hadden jullie echt stukken beter kunnen doen.

  43. Origineel geplaatst door yassin
    Sorry. Mij zijn jullie na vandaag kwijt. Niet dat het jullie zal schaden, maar meer om wat gebruikersinzicht te geven. Ik heb in tijden niet zo een onduidelijke website gezien. Ik bezoek iphoneclub dagelijks sinds 2008(!). Toen dacht ik nog, wanneer zullen ze van de saaie fabrieks WordPress afstappen. Nu denk ik, waar de f*&^ staat alle content? Waar komt het laatste nieuws binnen? Waarom is alles zo ingezoomd dat je het gevoel krijgt geen overzicht te hebben. En waarom is de mobiele website dubbel zo onduidelijk? Ik neem aan dat ik niet de enige ben. Ik kom hier terug over een paar maanden. #engadget #9to5mac #nutech.nl

    Hear hear…..
    Helemaal met deze persoon eens, ik kom dus al sinds 2010 op iphoneclub, ik heb geen moeite mij aan te passen, tijden veranderen enz. maar het is op de nieuwe site erg onoverzichtelijk,

    belangrijke nieuwsberichten zijn links in de kantlijn weggemoffeld, Frontpage laat voor mij willekeurige berichten zien die ook regelmatig belang/urgentie missen, sorry maar deze website is op deze manier geen doorkomen aan

    Waar is het overzicht, alles staat lukraak door elkaar op de frontpage, erg jammer

  44. Ik snap ook niet hoe men deze site heeft kunnen bedenken. Geen goede reclame voor het bureau dat jullie ingeschakeld hebben… Maar iCulture zal het commentaar vast al hard aan het verwerken zijn. In de tussentijd kun je in plaats van deze lelijke onoverzichtelijke site wel gewoon de iculture app gebruiken. Die is een stuk overzichtelijker en is (hopelijk voor een lange tijd) nog niet aangepast.

  45. Vernieuwen is altijd wennen. Niet gelijk afhaken. Binnen no time heb je je weg weer gevonden. (van mij mag overigens dat blokje met info over de schrijvers inmiddels wel verdwijnen).

  46. Origineel geplaatst door yassin
    Sorry. Mij zijn jullie na vandaag kwijt. Niet dat het jullie zal schaden, maar meer om wat gebruikersinzicht te geven. Ik heb in tijden niet zo een onduidelijke website gezien. Ik bezoek iphoneclub dagelijks sinds 2008(!). Toen dacht ik nog, wanneer zullen ze van de saaie fabrieks WordPress afstappen. Nu denk ik, waar de f*&^ staat alle content? Waar komt het laatste nieuws binnen? Waarom is alles zo ingezoomd dat je het gevoel krijgt geen overzicht te hebben. En waarom is de mobiele website dubbel zo onduidelijk? Ik neem aan dat ik niet de enige ben. Ik kom hier terug over een paar maanden. #engadget #9to5mac #nutech.nl

    Ik heb hier ook eerder over gereageerd, maar die reactie werd verwijderd. Het zou off topic zijn. Verbaast me dat Yassin en anderen hun reactie er nog staat.

    Via het contactgedeelte had ik ook een bericht gestuurd naar iPhoneclub, maar nog geen reactie op gehad.

  47. Wat er mist zijn de dagelijkse artikelen over iPhone apps in de aanbieding.

    Die zijn niet meer te zien op de iPhone.

    Een vraagje waar ik echt benieuwd naar ben:

    – Zijn Mangrove designers ook trouwe lezers van iPhoneclub?

    Het komt over alsof iemand de nieuwe routes en wegblokkades mag plaatsen in de stad; terwijl die persoon niet in deze stad woont.

  48. Ook ik vind het heel jammer dat de oude site er niet meer is. Het is erg onoverzichtelijk.
    Ik slaag er op mijn ipad ook enkel maar meer in op nieuws te zien van de dag zelf… Wil ik teruggaan nar de dagen voordien dan lukt mij dat niet… Ik scroll en plots kan ik niet meer verder scrollen…
    Echt spijtig! Ik zal moeten afhaken en betere site zoeken, ik vrees dat er velen zullen volgen…

  49. Origineel geplaatst door Jean-Paul Horn
    Ik kan geen e-mail van jou vinden in mijn mailbox of het ticketsysteem (gezocht op het e-mailadres van je reactie). Ik heb gezegd dat ik de reacties zo zou verplaatsen. Ik heb net als heel Nederland naar een heel indrukwekkende uitzending zitten kijken. Prio’s eerst.

    @Jean Paul. Prio’s mbt gister begrijp ik en daar sluit ik me volledig bij aan.

  50. Ik ben zelf ook werkzaam in (web)design, en ik weet ook uit ervaring dat verandering altijd op weerstand stuit en meestal een kwestie van wennen is voor vaste bezoekers van een website.

    Maar dit ontwerp… Alle kritiek is denk wel al geuit, dus ik ga het niet allemaal nog eens herhalen.

    Ik ben vanaf dat ik mijn iPhone 2G uit de VS binnen kreeg een bijna dagelijkse bezoeker van de site(s), maar betrap mezelf erop dat ik begin weg te blijven… Even snel het nieuwste artikel scannen is er gewoon niet meer bij.

    Het is in de basis een heel mooi ontwerp, en de ‘problemen’ spelen met name in de weergave (corpsgrootte, afbeeldingsformaat, marges etc. icm over-responsiveness).

    De overgang van oud naar nieuw is te radicaal. Doet me helaas denken aan een vergelijkbare misser van digg.com enkele jaren geleden.

    Maar ik ga er vanuit dat het heeel snel aangepast wordt. Ik neem even een paar weekjes ‘vakantie’ in ieder geval 😉

    Succes JP en G!

  51. @Jean-Paul Horn: De opmerking en bericht was van een paar dagen geleden. Ik heb ‘n formulier via de ‘contact’ link gebruikt.
    Intussen zie ik veel terechte andere reacties hier en hoor ik ‘t ook in m’n omgeving. Ik heb er vertrouwen in dat jullie dit goed gaan oppakken.

    Vele mensen zoeken naar ‘hun eigen’ interessante nieuws hier. Laat dat aub terug komen ipv het wegmoffelen onder 3 clicks verder in ‘n categorie “nieuws”. Voor de mensen die 1x per dag kijken was er ‘n dagoverzicht. Werk dat verder uit.

    Nu zie je als eerst “oude nieuws”. Alsof ik de krant van vorige week lees. Keer op keer…

    p.s.
    Zijn eenmalige bezoekers belangrijker dan de frequente bezoekers dat deze keuze is gemaakt? Ik kan me voorstellen dat het uitje met Mangrove (zie hun website) gezellig was, maar jullie moeten toch ook wel gedacht hebben aan dé Apple / iPhone / iPad liefhebbers?

  52. Nu we in de reactiepanelen toch op de website van Mangrove zitten: de lay-out van iCulture zoals daar opgenomen lijkt net iets minder ‘overweldigend’ te zijn, en wat diverser (en beter) in de verschillende fontgroottes. Zelfs wanneer ik de afbeelding fullscreen zet komt het overzichtelijker over dan de nu gebruikte lay-out. Is dit een eerdere versie van het nieuwe ontwerp?

  53. Dubbele items op de home-page… Dit staat geheel los van het ontwerp, daar is het overgrote deel het over eens en is meer dan genoeg over gezegd. Bevestigd helaas wel weer dat er niet (of iig veuls te weinig) over de functionaliteit is nagedacht. Heeft het ‘uitgebreide’ testpanel dit soort zaken nu echt niet gezien en kunnen ondervangen? Het idee ontstaat dat deze dan ook niet is geselecteerd uit de doorsnee (kritische) bezoekers van de site. Hoop oprecht dat het nog goed komt.

  54. Origineel geplaatst door Frederick
    Nu we in de reactiepanelen toch op de website van Mangrove zitten: de lay-out van iCulture zoals daar opgenomen lijkt net iets minder ‘overweldigend’ te zijn, en wat diverser (en beter) in de verschillende fontgroottes. Zelfs wanneer ik de afbeelding fullscreen zet komt het overzichtelijker over dan de nu gebruikte lay-out. Is dit een eerdere versie van het nieuwe ontwerp?

    Was mij ook al opgevallen… Best apart 😉

  55. @Jean-Paul Horn: Met het quoten van Tim doe je nu eigenlijk precies hetzelfde Jean-Paul… Na al die jaren moeten jullie inmiddels eigenlijk toch wel weten hoe het werkt, hoe mensen reageren. Laat je dan ook niet verleiden/verlagen tot uitspraken als deze! Wat wil je (lees: ‘iCulture’) daarmee bereiken? De meeste reacties zijn goedbedoeld, maar komen soms wat hard over (je hebt zelf vast geen kids in de pubertijd, het kan echt nog vele malen erger). Men is teleurgesteld, zo ook ik. Maar de frustratie – die ik goed kan begrijpen – moet je nimmer laten blijken in een reactie als deze, da’s niet professioneel! Ik ben/was/komt-vast-terug fan van jullie site, maar je kunt inmiddels niet anders dan concluderen dat de essentie van de site (functionaliteit/nieuwsgaring) in het restylen als ondergeschikt is beschouwd (correct me if i’m wrong). En dat, niets meer/niets minder is AL HET onderwerp van discussie…

  56. Het is inderdaad wennen. Zoals Jean-Paul het duidelijk ook zegt : “Heel wat soorten lezers en voorkeuren.” Een luxeprobleem.
    Misschien een oplossing zoeken naar enkele settings.
    Groot – medium – klein.

    Het zou ook leuk zijn om je leesprofiel – voorkeuren te kunnen instellen. Iedereen heeft bepaalde interesses maar ook desinteresses. bvb spelletjes of nieuwe foto’s en scoops over nieuwe toestellen. Je vinkt ze uit of aan en klaar is kees.

    Voor de rest bedankt voor de goede informatie.

  57. Origineel geplaatst door Peabz21
    Mijn feedback:
    Ik kom ook op de site voor het laatste nieuws. Nu is dat weg gestopt in een smal balkje aan de linkerkant zonder plaatjes of je moet eerst op Nieuws klikken. Het overgrote deel van het scherm is gevuld met oud nieuws. Ik zou dat liever andersom zien.Hierdoor kom ik eigenlijk ook niet meer op de site, maar gelukkig is er app nog wel goed.Vriendelijke groet!

    Helemaal met onderstaande eens! Graag aanpassen.

  58. Ik start de iCulture site nu standaard op met de link: https://www.iculture.nl/nieuws/

    Misschien dat anderen hun bladwijzer ook zo kunnen aanpassen 😉

  59. @Michel: Precies hetzelfde hier inderdaad, werkt prima. Zou wat mij betreft de standaard homepage mogen zijn.

  60. Tijdje niet op iPhone club geweest en nu dit!!! Wat een vreselijke onoverzichtelijke site is dit geworden zeg! Ik moest twee keer kijken omdat ik dacht dat ik in een hele grote advertentie was terecht gekomen. Waar zijn de oude vertrouwde sites van de iPhone en iPad vclub nu gebleven??

  61. Wat is de gewenste plek voor technische klachten? Mijn klacht is dat een klik op “Meer nieuws” je steeds naar https://www.iculture.nl/nieuws/page/2/ brengt, in plaats van de volgende reeks zoals vroeger. Verder vind ik het vreemd dat onderaan de artikels de knop “vorige” je naar volgende berichten brengt en vice versa

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.