Reacties voor: Verkoopcijfers van iPhone-applicaties blootgelegd

Alex Ahlund van AppVee heeft verkoopcijfers van bijna honderd iPhone-ontwikkelaars verzameld. Hij wil daarmee laten zien welke apps succesvol zijn en welke marketing werkt.

Reacties: 14 reacties

  1. Jemig…
    De makers van Bejeweled 2 verdienen bijna 15.000 per dag!
    Zo zie je maar, dat zo’n simpele game, je zo rijk kan maken.

  2. Niet zo inventief: Distimo verzamelt al maanden dit soort statistieken: http://www.distimo.com/report

  3. De makers van Bejeweled 2 verdienen bijna 15.000 per dag!
    Zo zie je maar, dat zo’n simpele game, je zo rijk kan maken.

    Ook hier moet je weer relativeren, ga er vanuit dat inclusief uitgebreid testen er zo’n 4 maanden aan gewerkt is met +- 5 man (ontwikkeling, graphics, projectmanagement). Met de huidige tarieven ben je dan al snel 5 ton (500.000) Euries kwijt.

    Er blijft dus door een één briljante game te maken een aardige berg geld over, maar je moet ook weer minimaal een miljoen investeren in nieuwe games die het misschien slechter doen en dus verlies draaien. Het blijft een riskante business.

  4. Ik werk alleen en heb veel vrienden die voor mij testen.

    Ik vind het geen riskante markt aangezien deze enorm aan het groeien is.

    Hier kan wel degelijk verdient worden!

    ssssst, dit is alleen maar informatie van een software ontwikkelaar.

  5. Dat betekent toch dat bejeweled zo’n 5,7 miljoen heeft opgeleverd

  6. Ontwikkelaars vangen maar 70% dus, dus het is minder dan 5,7 miljoen..

  7. @Edward: En laten we de belasting niet vergeten af te trekken.

  8. @Edward: 3.000.000 x 2.39 x 0.70 = 5.019.000 EURO. De inkomstenbelasting voor bedragen hoger dan 34.030 EURO is 51%. Dus de makers van Bejeweld 2 hebben 5.019.000 x 0.51 = 2.559.690 EURO verdiend. Dat is grofweg 2.5 Miljoen euro. En geloof me, Apple heeft er ook niet misselijk aan verdiend.

  9. @hierboven: laat dat soort berekeningen asjeblieft aan mensen met verstand over…

  10. Daarbij is iedereen er vrij in het ook eens te proberen. Misschien heb je mazzel en word je ook rijk.
    Succes 😉

  11. Over het algemeen zien ontwikkelaars hun ontwikkelkosten wel terug, al rekenen ze vaak niet mee hoeveel vrije tijd ze in een app hebben gestoken

    Prachtig statement dat de bedrijfstak even de maat neemt:
    1. De standaard Jan de Developer is een amateur die SW development in zijn vrije tijd doet
    2. Zijn geploeter levert grosso modo (bedrijfsmatig) niks op

  12. Origineel geplaatst door Michael A.: @Edward: 3.000.000 x 2.39 x 0.70 = 5.019.000 EURO. De inkomstenbelasting voor bedragen hoger dan 34.030 EURO is 51%. Dus de makers van Bejeweld 2 hebben 5.019.000 x 0.51 = 2.559.690 EURO verdiend. Dat is grofweg 2.5 Miljoen euro. En geloof me, Apple heeft er ook niet misselijk aan verdiend.

    De belastingdienst ook

  13. @Michael A.:

    Wel een ‘kort door de bocht’ berekening.
    Ik merk dat je ongeveer 1/6de van je omzet overhoud als je alles betaalt hebt. Ik zou graag willen dat ik de helft overhield.
    Maar je vergeet kosten/lonen/leningen/investeringen ect.. Naast inkomstenbelasting is er nog bedrijfsvoorheffing, RSZ ect.
    5miljoen lijkt veel en is ook veel maar daar blijft helaas maar een fractie van over. Nu, wat overblijft is mooi maar je moet alles in verhouding bekijken.

  14. Ik had voor de iPhone een tijdje een Palm Treo gehad, en Bejeweled aangeschaft. Ik vond het te gek.

    Toen mijn Treo kapot was stapte ik weer over op een gewone telefoon en toen werd de iPhone aangekondigd en toen ook nog de App store.
    Vanaf dat moment was Bejeweld voor mij een belangrijke reden om me op de iPhone te verheugen.

    Ik had toen nog geen idee wat er nog meer zou komen!

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.