Na WhatsApp en Facebook Messenger kiest opnieuw een populaire chatapp voor nauwere samenwerking met bedrijven. Chatapp Viber introduceert vandaag openbare accounts speciaal voor bedrijven en merken. Gebruikers kunnen updates en nieuws volgen en zichzelf inschrijven voor rechtstreeks contact zonder hun contactgegevens te hoeven delen. Binnenkort kunnen gebruikers ook voor webcare terecht in Viber.

Viber-accounts voor bedrijven en merken
Viber is met zo’n 800 miljoen gebruikers wereldwijd geen kleine speler op de markt van chatapps. Het lijkt dus een logische stap voor Viber in de concurrentie met WhatsApp en Facebook Messenger. WhatsApp heeft op dit moment nog geen bedrijvenaccounts, maar in augustus werd duidelijk dat het nauwer gaat samenwerken met bedrijven. Viber gaat meteen voortvarend van start met de nieuwe dienst. Zo’n duizend partijen, waaronder de krant The Huffington Post en The Weather Channel doen al mee. De kosten zijn niet duidelijk.
Een logische vervolgstap is dan natuurlijk dat je contact kunt hebben met bedrijven over klachten en problemen. Deze webcare-functionaliteit wordt eind deze maand toegevoegd, zo bevestigde de COO van Viber in een interview met TechCruch. De chatapp krijgt hiervoor integratie met populaire CRM-systemen die bedrijven gebruiken.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- Makers van Tweetbot werken aan nieuwe app Phoenix voor Bluesky (07-03)
- Shazam breidt koppeling met Apple Music en Spotify verder uit: hoe werkt het? (06-03)
- Op deze nieuwe functie in de Mail-app in iOS 18.4 heb je (te) lang moeten wachten (26-02)
- Nieuwe Photoshop-app voor iPhone biedt de belangrijkste functies voor onderweg (25-02)
- Nederlandse EasyPark-app nu met CarPlay: parkeeractie starten via je autoscherm (24-02)
Reacties: 1 reacties