Reacties voor: Visual Voicemail bij KPN nu beschikbaar voor iPhone-gebruikers

Visual Voicemail is nu beschikbaar bij KPN! Iedere iPhone-bezitter met een mobiel KPN-abonnement kan zijn voicemailberichten nu beter en makkelijker afluisteren dankzij de ingebouwde Visual Voicemail-functie van iOS.
Benjamin Kuijten | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 72 reacties

  1. Is het bij KPN gratis, krijgt iedereen het automatisch? Of moet je er zoals bij T-mobile een abonnement op nemen?

  2. WoW. Had ik al op de iPhone 3G, maar tot nu toe nog nooit gebruikt

  3. wat betekent dat voor Telfort (die ook gebruik maken van het KPN netwerk)?

  4. Welkom KPN!

    … in 2008

  5. KPN… Wat duurt het toch allemaal lang bij KPN, lopen achter de ontwikkelingen aan. Heb nog steeds vaker 3g dan 4g. En dat voicemail….. Met dat nummer elke x wat op genoemt wordt….

  6. Origineel geplaatst door Ronald
    WoW. Had ik al op de iPhone 3G, maar tot nu toe nog nooit gebruikt

    Dat was enkel T-Mobile, had ik ook.

  7. Ik gebruik al jaren voozzle, werkt perfect. Vreemd dat het zo lang heeft moeten duren bij KPN.

  8. Het is natuurlijk niet echt een “scoop” als KPN al e-mails aan klanten heeft gestuurd hè… maar dat terzijde. Goed nieuws! Al gebruik ik voicemail eigenlijk nog maar zelden.

  9. Zou Telfort het ook krijgen? Telfort en KPN gebruiken sinds enkele maanden hetzelfde nieuwe voicemail systeem.

  10. @Leon: Visual Voicemail is gratis voor alle klanten.

  11. Na mijn mening had KPN dit al jaaaaaren geleden moeten doen. Op dit moment gebruik ik, maar ik ben natuurlijk niet iedereen, mijn voicemail bijna nooit.

    Ik vind het vooral fijn omdat ik nu al gebruik maak van visual voicemail, als voormalig Hi klant. Visual voicemail via de telefoon app lijkt me toch fijner werken dan de oude omgebouwde Hi app vol met bugs.

  12. Ik zie ‘m al staan: maar ik gebruik ook al jaren Voozzle, werkt op zelfde manier. Gratis, en maakt niet uit welke provider je hebt.

  13. En wanneer volgt Vodafone? 😒

  14. Voicemail… Ik heb al jaren (visual) voicemail aan staan (T-mob), maar ben nu voornemens voicemail compleet uit te zetten. Zowat het enige bericht dat mensen achterlaten is: “wil je me ajb even terugbellen?”. Als ik een gemist gesprek zie, dan is dat sowieso al de eerste vraag die ik mezelf automatisch stel:”ga ik terugbellen?”. Overtollige ballast dus (inspreken, afluisteren) en zwaar achterhaald als je het mij vraagt, dat hele voicemail gebeuren.

  15. Voicemail…… ehm…. da’s lang geleden…… 😉
    Heb visual voicemail helemaal in het begin gehad bij T-Mobile, toen het nog gratis in mijn abonnement zat. Toen ik ervoor moest gaan betalen heb ik het laten vallen en nooit gemist!
    Voicemail is zo achterhaald!

  16. Veel te laat.
    Heb al lang voozzel dus niet meer nodig kpn 😁

  17. Zakelijk kan het handig zijn; boodschap/bericht inspreken, met wel of niet de mogelijkheid om bericht achter te laten.
    Geldt visual voicemail ook voor providers die van KPN netwerk gebruik maken, b.v. Telfort/Youfone?

  18. Ik lees nergens iets over Vodafone? Gaan die daar ook iets mee doen, of heb ik iets over het hoofd gezien…

  19. Visual voicemail was mij ten tijde van de 3G de reden om afscheid te nemen van mijn oude provider (Libertel/Vodafone sinds heel veel jaar) naar T-Mobile. Met name voor mijn zakelijke contacten is voicemail zeker nog niet achterhaald. En dan is visual voicemail die twee euro per maand zeker waard.
    Vodafone doet veel pogingen om mij als Ziggo klant weer in te lijven, maar zonder deze service kunnen ze dat dus echt vergeten. En overstappen naar KPN…? Neuhhh… ik wil graag overal kunnen bellen, ook binnen in huis…

  20. @Peer: Voicemail sinds vorig jaar ook uitgezet, ik luister toch vaak niet af vergeet het ook vaak.

    En daarbij als echt belangrijk is belt gene wel nog een keer direct of later, en anders sturen ze berichtje kan je mij terug bellen.

  21. Voicemail… Gebruiken mensen dat nog? Jaren geleden al uitgezet. Zie nu dat je er bij T-Mobile zelfs voor moet betalen? Belachelijk…
    Ik spreek echt nooit in, heul irritant. Stuur wel een appje.

  22. Voicemail? Wat?
    Staat echt al jaren uit en gaat niet meer aan.

  23. Voicemail is zo 1980…
    Ken in mijn omgeving niemand die dat nog gebruikt🤔

  24. Too little too late

  25. Oh ja…’visual voicemail’. Was compleet vergeten dat dat er ook nog is. Zit al jaren bij VF en of ze ‘t nog gaan aanbieden interesseert me eigenlijk geen fluit. Zoals velen hier al hebben aangegeven is voicemail in de loop der jaren sterk op de achtergrond geraakt. Tegenwoordig app’en we als we iemand niet kunnen bereiken. Zelfs zakelijk gebruiken wij steeds meer SMS ipv voicemail.

  26. Waarom steekt KPN energie in een product wat bijna niemand meer gebruikt?

  27. Origineel geplaatst door Wil
    Waarom steekt KPN energie in een product wat bijna niemand meer gebruikt?

    Omdat KPN doorgaans achter de feiten aanloopt. Misschien nog steeds die oude PTT-mentaliteit van het overheidsbedrijf dat ‘t ooit was :-).

  28. @Léon: Eens. Voicemail is echt compleet achterhaald. In het verleden moest je er ook nog voor betalen om af te luisteren (buiten je abbo of bundel). Visual voicemail is achterhaalde shit met een gimmick.

    Een van de eerste dingen om uit te zoeken bij een nieuwe provider is hoe je de voicemail uit zet.

  29. Je denkt misschien dat voicemail een relekwie uit het verleden is dat niemand meer gebruikt maar dan zit je er helemaal naast. Voicemail wordt nog heel veel gebruit, met name zakelijk, dus ik vind het niet gek dat KPN hier alsnog mee komt.

  30. Ik kan vanaf vandaag geen voicemail berichten afluisteren 1233 van kpn werkt niet geen gehoor.
    Kpn wat is er toch allemaal aan de hand de Laatse tijd?

  31. Origineel geplaatst door Prijn
    Ik kan vanaf vandaag geen voicemail berichten afluisteren 1233 van kpn werkt niet geen gehoor.

    Werkt bij mij prima. Ook een KPN abonnement.

  32. Ik heb de voicemail knop ooit geconfigureerd met *5005*86*1233# zodat ik direct in de standaard VM terechtkom als ik op de VM button druk.
    Moet ik nog iets speciaals doen om hem om te zetten naar Visual VM of gaat dat allemaal vanzelf morgen?

  33. Origineel geplaatst door Vincent
    Ik heb de voicemail knop ooit geconfigureerd met *5005*86*1233# zodat ik direct in de standaard VM terechtkom als ik op de VM button druk.

    Moet ik nog iets speciaals doen om hem om te zetten naar Visual VM of gaat dat allemaal vanzelf morgen?

    Vanaf morgen niet. Het is uitgesteld.

  34. (Red.) KPN belooft nu dat de Visual Voicemail-update op 4 april komt. We wachten af vol spanning af of het deze keer wel lukt.

  35. KPN Stuurt nu ook een SMS naar alle oud Hi klanten die de Hi voicemail alp gebruiken met de mededeling dat deze vanaf 4 april niet meer werkt.

    Beste klant, vanaf 4 april 2018 kunt u uw oude Hi VoiceMail app niet meer gebruiken. Kijk voor het alternatief op kpn.com/voicemailwijzigt. Mvg, KPN

  36. (Red.) Visual Voicemail is nu beschikbaar voor KPN-klanten met een iPhone. Het artikel is daarom bijgewerkt en opnieuw gepubliceerd.

  37. Eerste werkte het niet met het wachtwoord instellen. Nu ineens doorheen gekomen en ingesteld. Eindelijk zeg! Welkom in 2015 KPN 😉

  38. Origineel geplaatst door Michael
    Eerste werkte het niet met het wachtwoord instellen. Nu ineens doorheen gekomen en ingesteld. Eindelijk zeg! Welkom in 2015 KPN 😉

    Welkom in 2015? Je bedoelt welkom in 2009! 😉 Serieus, ik had visual voicemail al op mijn iPhone 3G. Dat is echt bijna 10 jaar geleden … KPN lekker vlot, haha!

  39. @Redactie: Ik denk dat iedereen het wil instellen. Ik krijg alleen maar de melding “voicemail niet beschikbaar. Geen verbinding mogelijk. Probeer het later opnieuw, als ik wachtwoord wil instellen

  40. Zou Vodafone er ook mee komen?

    Zowel KPN (gratis) en T-mobile (met €1.99 bijbetaling per maand) hebben het

    Zou prettig zijn

  41. “Na 11jaar ook bij KPN visual voicemail!”. Sterke marketing 🤣🤣

  42. Gebruik het dagelijks zakelijk dus hier wel een blije kpn gebruiker

  43. Origineel geplaatst door Wil
    Waarom steekt KPN energie in een product wat bijna niemand meer gebruikt?

    Origineel geplaatst door Eric
    Omdat KPN doorgaans achter de feiten aanloopt. Misschien nog steeds die oude PTT-mentaliteit van het overheidsbedrijf dat ‘t ooit was :-).

    Klopt. Ooit was er een directeur bij planeet internet die er maar enkele maanden gezeten heeft. Hij kwam met de overname ‘mee’. Die gast zei dat investeringen ff moesten wachten. Want het internet moet zich eerst maar bewijzen dat het een blijvertje wordt…… en de andere tomeloze uitspraak was ook geweldig. Wij moeten een site maken waar je dingen die je zoekt kunt intypen. Daarmee kunnen we geld verdienen. Even ter info lycos, altavistadigital Ilse en anderen waren er al enige tijd en pas toen Google starte rondom 2000 was het een succes. Maar de KPN meneer werd door hardcore eerste uur mensen bij planeet niet echt series genomen. Dus ook deze dienst past daarin. 😊

  44. Ik heb heel voicemail uitgezet. Kost dubbele tijd ivm afluisteren en terugbellen.
    Gewoon opnemen of ze bellen zelf maar terug :p

  45. @Wil: Hier het zelfde. Wel de juiste ‘aanbiederinstellingen’.

  46. @Jan jansen: ik heb zelf al meerdere malen feedback gegeven aan Vodafone om dit te implementeren. Maar wacht ook nog steeds…

  47. Kom niet eens voorbij het instellen van de begroeting. En dat wachtwoord instellen geeft ook al foutmelding. Probeer het ooit nog wel een keer, zo vaak krijg ik geen voicemail.

  48. Wat ik mij afvraag is of t-mobile het nu ook weer gratis gaat aanbieden! Heb er maar is een twitterbericht richting webcare over uitgegooid!

  49. Heeft iemand van jullie een provider netwerk update gekregen? Ik kom net als anderen van jullie ook niet door het wachtwoord menu heen. Maar ook nog geen netwerk update dus

  50. Voicemailfout. Probeer het later opnieuw. Aanbiederinstellingen: KPN NL 32.0

  51. @Ronald: Ik heb inderdaad de zelfde melding en versie

  52. @Leander: Heb een poging gedaan om te chatten met de Klantenservice maar de medewerker die ik daar trof begreep niet helemaal waar hij mee bezig was.

    Wanneer je belt met het nummer 0800-0105 zou je iemand te spreken moeten krijgen die het wel begrijpt… 🙂

  53. Net voicemail bij KPN getest ,en vioce-mails komen nog op het oude systeem binnen(bellen met 1233) en komen nog niet via het nieuwe visual systeem aan

  54. Bij mij was voicemail al ingesteld en werkte het meteen. Je kunt de instellingen ook beheren door 1233 te bellen. Wellicht even op die manier instellen en nog eens proberen.

  55. Proberen om je ingesproken voicemailtekst te bewaren resulteert in een dikke foutmelding. Indertijd op mijn iPhone 3G bij T-mobile werkte het gewoon direct. Zijn ze nou het wiel opnieuw aan het uitvinden of zo?

  56. @Rutger: Geprobeerd maar heeft geen invloed.

  57. Origineel geplaatst door Ronald
    @Leander: Heb een poging gedaan om te chatten met de Klantenservice maar de medewerker die ik daar trof begreep niet helemaal waar hij mee bezig was.
    Wanneer je belt met het nummer 0800-0105 zou je iemand te spreken moeten krijgen die het wel begrijpt… 🙂

    Tja, de KPN klantenservice denkt dat er binnen twee dagen een iOS update komt, maar ik vrees dat ze het bij het verkeerde eind hebben. Ik denk dat servers gewoon overbelast zijn en dat je geduld moet hebben.

    Volg ook het KPN draadje.

  58. Je telefoon opnieuw opstarten! Dat doet wonderen 🙂

  59. @Michel: Ja precies als belangrijk is blijven ze wel bellen, en anders bellen ze later nog eens.

  60. Leuk van KPN👍 helaas worden de hele dag geen voicemailtjes doorgegeven 👎👎

  61. Werkt bij mij nog niet: ik kreeg vanmorgen foutmeldingen tijdens de setup van visual voicemail en daarna helemaal geen voicemail (meldingen) meer.
    Heb daarna via het menu van 1233 visual-voicemail helemaal uitgezet (in de hoop hem daarna opnieuw aan te zetten en aan de praat te krijgen).

    Ik ben nu 6 telefoontjes naar KPN en een volledige voicemail reset verder, maar krijg visual voicemail niet aan de gang. KPN zegt (onterecht volgens mij) dat “Apple de komende 3 dagen VV gaan activeren” – wat ze voor mij vanmorgen volgens mij al gedaan hebben – en dat ik dus nog maar moet wachten … ach … ik heb al 10 jaar gewacht .. 😉

  62. @Mho: Dat kun je gewoon uitzetten, net zoals dat je kunt uitzetten dat na ieder bericht de opties worden opgenoemd…

  63. Origineel geplaatst door Jan jansen
    Zou Vodafone er ook mee komen?

    Zowel KPN (gratis) en T-mobile (met €1.99 bijbetaling per maand) hebben het

    Zou prettig zijn

    Zou voor mij goed uitkomen als Vodafone het ook zou gaan aanbieden. Ik gebruik zakelijk Vodafone en daardoor maak ik via hen veel gebruik van voicemail!

  64. Hier nog steeds een foutmelding dat voicemail niet beschikbaar is.

  65. Helaas.. voicemail werkt helemaal niet meer sinds gister. Wat een gedoe. Zit je jaren te wachten en dan doet niets het meer.

  66. Voicemail werkt helemaal niet meer . Ook niet na uit/aan zetten via 1233. Ook niet na telefoon herstarten. Op de site adviseren ze 2 dagen te wachten op een update van de Telefoon app. Maar ondertussen werkt de voicemail helemaal niet. W hebben hier thuis allemaal KPN. En op geen enkele telefoon werkt de voicemail meer. Ook geen berichtgeving van KPN. Bar slecht van kpn. Mijn advies zet voicemail uit met een SMS naar 1233 met bericht ‘UIT’

  67. Na 1 dag werkt het helaas niet meer. VM worden niet gemeld en kunnen niet via Visual VM beluisterd worden. Hoe moeilijk kan het zijn….

  68. Wat een ****zooi zeg. Niks doet het. De Hi! app ook al niet.
    Het duurt een jaar en nog krijgen ze het niet voor elkaar. Op twitter zegt KPN ook niet.

  69. Bij mij werkte het even maar is nu weer weg staat als ik op me voicemail icoon druk weer bel voicemail krijg het niet meer werkend

  70. Ik heb nu mijn voicemail wachtwoord kunnen instellen. Alleen doet visual VM het nog steeds niet…

  71. Ok. Na wachtwoord aanpassen heb ik geprobeerd een welkomstboodschap in te stellen. Na paar keer foutmelding kwamen ineens de voicemailberichten binnen als visual voicemail bericht. Aanpassen van welkomstbericht is nog steeds niet mogelijk (foutmeldingen) maar mijn visual VM lijkt nu wel te werken.

    Edit: alleen mijn oude VM berichten komen erin. Nieuwe komen niet door…

  72. Makelijk scoren !!
    Wel eens in het buitenland geweest
    Duitsland, Belgie, oostenrijk, Italie, Frankrijk… Alleen op de snelwegen en in de grotere plaatsen en 15 km daarbuiten 4 g dekking de rest 3g of alleen 2 g.
    In Nederland bij elke provider bijna overal 4 g dekking en in ieder geval 3 g
    Je zeurt als een verwend kind als je hier in Nederland over dekking begint te gillen. Je werkt echt niet waar je over praat man !

    Overigens:
    Bij t-mobile is die voicemail service al jaren lang betaalt. Kost je dus extra

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.