Reacties voor: Vodafone schakelt bellen via 4G in voor iPhone: zo werkt het

Vodafone heeft bellen via 4G (VoLTE) ingeschakeld voor iPhones. Dit levert betere gesprekskwaliteit op, maar je moet het wel zelf inschakelen. Hier lees je hoe het werkt.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 32 reacties

  1. Ik heb met Tele2 ook nieuwe aanbieder instelingen gekregen gister. Is daar ook wat van bekend wat er verandert is want ik kan er niks over vinden

  2. Bij mij stond het allemaal al aan

  3. Vodafone schakelt bellen via 4G in voor iPhone

    Ik snap het niet. We bellen toch met de iPhone al de hele tijd via 4G?

  4. KPN heeft dit alleen op Android. Van de iPhone is nog niet bekend of en wanneer voLTE komt..

  5. Ik bel al een ruime tijd via 4G met Vodafone. In ieder geval meer dan een jaar. Ik hoorde het direct aan de kwaliteit van de gesprekken toen het begon.

  6. Wel relaxed dat Vodafone nu belt over 4g. Zat er vorige week nog over te klagen dat als ik aan het bellen was mijn internet automatisch omschakelde naar 3G. Dat is gelukkig opgelost 😎🤠

  7. Origineel geplaatst door Robin Heerooms
    Vodafone schakelt bellen via 4G in voor iPhone

    Ik snap het niet. We bellen toch met de iPhone al de hele tijd via 4G?

    Nee, als je gaat bellen schakelt je telefoon terug naar 2G of 3G, omdat spraak via 4G door de providers nog niet werd ondersteund.

    Dat kon je ook zien aan het 4G icoontje. Als je ging bellen, veranderde dit naar 3G of naar helemaal niks. In dat laatste geval belde je via 2G, waarbij tegelijk bellen en internetten niet mogelijk is.

  8. En bedankt Vodafdone na deze update kom ik niet meer op 2G + mobiele data, ik kan nu alleen nog maar 3G of 4G.
    En anders is het helemaal geen mobiele data uit, dan kan je nog wel op 2G.

    Maar 2G voor mobiele data was snel zat voor mij, jammer dat dit nu weer weg is.

  9. Origineel geplaatst door Dennis
    En bedankt Vodafdone na deze update kom ik niet meer op 2G + mobiele data, ik kan nu alleen nog maar 3G of 4G.

    En anders is het helemaal geen mobiele data uit, dan kan je nog wel op 2G.

    Maar 2G voor mobiele data was snel zat voor mij, jammer dat dit nu weer weg is.

    Welkom in 2017! Eens moeten ze de stap maken 😉

  10. Maar, als ik nu bel, gaat dit dan van mijn data af? Of gewoon van mijn belminuten?

  11. KPN heeft inderdaad alleen op Samsung telefoons.
    Erg jammer weer 🙁

  12. Ben net over gegaan op de publieke beta 10.3. Daarna zijn mn instellingen voor het bellen op 4g weer teruggezet. (Iphone7). Was er net zo blij mee dat je tijdens bellen gewoon op 4g kan internetten. Iemand suggesties?

  13. 4G staat links boven in de balk al sinds ik mijn iPhone 7 heb ( okt 2016 ) achter vodafone NL

  14. @Rick: Nee. Wordt niet met je mobiele data verrekend. Gewoon het normale gesprekstarief.

  15. Bijzonder jammer dat KPN dit (nog) niet ondersteund voor de iPhone.
    Wat zou hier de reden van zijn?

    Ik zit nog op KPN 27.0 en Vodafone zit al op 27.2, we lopen dus achter.

  16. @Rick: Als je belt, dan worden uiteraard gewoon je minuten berekend of je moet onbeperkt bellen hebben. Met VOLTE maak je indien ingeschakeld gebruik van het 4g netwerk voor zowel internet als bellen

  17. Ik was even nieuwsgierig en ging naar Instellingen – algemeen – info en kreeg een bericht om de nieuwe providerinstellingen te installeren. Daarmee ging 27.0 naar 27.1. Ik zit bij Tele2. Wat zal dit opleveren? Ik ben benieuwd

  18. @Edgar: Dat is het netwerk van T-Mobile.
    Als je nu ook VoLTE heb, dan zijn meer providers aan het uitrollen.

    Overigens is bij KPN nog niets bekend, heb het net nog gevraagd.

  19. @Sander: je instellingen zo zetten zoals hier boven vermeld Sander bij mij stond het standaard aan op mijn IPhone 6S

  20. Origineel geplaatst door Madeliefje
    @Edgar: Dat is het netwerk van T-Mobile.
    Als je nu ook VoLTE heb, dan zijn meer providers aan het uitrollen.
    Overigens is bij KPN nog niets bekend, heb het net nog gevraagd.

    Jouw antwoordt klopt helaas niet. Tele2 heeft een geheel eigen netwerk. T-Mobile verzorgd dit al enige tijd niet meer. Er is nu een enorme ruimte op het netwerk van T-Mobile door uitbreidingen en versnelde uitrol van het LTE+ Netwerk. Door het wegvallen van Tele2 op het platform van T-Mobile zou je dus verwachten dat ook de snelheden stabieler zouden zijn. Daarom zijn ze bij T-Mobile zo aan het ” stunten”. In de praktijk blijkt namelijk dat het ” beste netwerk van Nederland”, zoals zij zich wensen te noemen ( titel is verkregen door de consumentenbond), nog steeds buitengewoon belabberde service biedt.

    Zelf getest met de 3 netwerken. Zo blijkt dat T-Mobile gemiddeld 35 Mbit download en 30 Mbit upload heeft, Vodafone gemiddeld 70 Mbit download en 40 Mbit upload heeft en KPN gaat aan kop met een gemiddelde download van 170 Mbit om 47 Mbit upload. ( Voor de duidelijkheid; tijdens het uitvoeren van de tests zijn de 3 netwerken gelijktijdig getest, diverse malen herhaalt op diverse plekken in Nederland, op verschillende tijdstippen om een reëel beeld te krijgen van ieders kunnen en uiteraard met dezelfde hardware ( CAT 6 LTE modems).)
    Ik werk voor geen enkele belangenorganisatie, telecom provider of media ben zeer geïnteresseerd in de mobiele datacommunicatie, de ontwikkelingen hiervan en de mogelijkheden die het met zich meebrengt.
    Ik vind het fascinerend en het is voor mij meer een uit de hand gelopen hobby.

  21. @Jeroen_O: Oké bedankt, dat wist ik niet

  22. @Rick: Je zou eerder denken dat ze 3G uitfaseren, ik vind jammer in ieder geval.

  23. @Dennis: 2g? Weet niet welk toestel jij hebt maar snal niet waarom je dat snel genoeg vind. Kijk je nooit filmpjes? Laat staan HD. Batterijduur hoef je het volgensmij niet om te doen omdat 4g minder stroom verbruikt dan 3g en wss ook 2g

  24. Zoals door Edgar reeds vermeld, dit is ook op Tele2 beschikbaar. Als je naar Instellingen → Algemeen → Info gaat, zou je versie 27.1 bij ‘aanbieder’ moeten hebben of kunnen downloaden.

    Daarna verdwijnen zowel 2G als 3G en is VoLTE beschikbaar. 🙂

  25. @Justin w: Ik ben van een Iphone 5 naar een iPhone 7 gegaan, zal het zo zeggen.

    Onderweg doe ik niet aan

    Youtube (Kijk ik sowieso al bijna nooit)
    Spotify streamen ook niet
    nieuw websites bekijken (Heel soms en heb dan 9/10 keer wifi)
    Facebook (Bekijk ik 1 keer per dag ofzo op werk of in avond thuis) Of te wel wifi
    Snapchat (bekijk ik 1 keer per dag meestal in de avond thuis) Of te wel wifi
    Email: Staat ingesteld niet op Push maar handmatig, of te wel haal ik nooit binnen dus gebruikt geen data(Prive mail toch alleen maar onzin ah reclame/kruidvat reclame etc)

    Whatsapp staat zo ingesteld dat die geen bijlages download, of te wel ik moet elk foto en filmpje handmatig downloaden.
    Ik ga 5 dagen in de week ook na het werk met de trein, ook dan kijk ik amper op de telefoon(Gewoon na buiten kijken na landschappen, beetje mensen afluisteren waar ze over praten en de metro lezen).

    Ik zit niet vast geplakt aan de telefoon en moet elke 10 min alles weten, ik leef in de echte wereld en kijk wat er om mijn heen gebeurt.
    Als ik 500mb aan data op krijg in een maand in het veel.
    Met 2G deed ik met gemak 3 dagen soms 3,5 op de batterij, nu maar afwachten wat het op 3G doet.
    Bijna elke app staat ook de optie notificaties en ververs op de achtergrond uit, dit omdat ik zelf wel bepaal wanneer ik de info binnen wil krijgen.

  26. @Iemand

    Leuk stukje 🙂
    Maar kennelijk rollen meer providers het dus uit?
    Nu maar hopen dat de andere providers er haast achter zetten 😉

  27. Prima hoor dat mensen zich niet kunnen inzien met T-Mobile. Maar ik heb het al jaren en ben er zeer tevreden over. Nooit klachten en altijd bereik, ook internet. Daarnaast is de klantenservice geweldig!! Ik heb nog nooit zo’n beste klantenservice gezien als deze. Denken tenminste met je mee en je komt er altijd wel uit.

    Dus T-Mobile, ik ben tevreden en of deze gaan volgen of niet, het zal vast wel, ze zijn het beste netwerk van Nederland (of het nu van pietje komt of de consumentenbond). Ze zijn de beste. punt

  28. Bij mij staat er 27.5.1. Zit op de publieke beta van 10.3 en heb nog wel de keuze uit 2g, 3g en 4g. Werkt het dan?

  29. @Marc – iPhone

    “Nooit klachten en altijd bereik, ook internet.”
    Dan woon je vast niet op de Veluwe?

    “Daarnaast is de klantenservice geweldig!!”
    Daar heb ik in mijn tijd bijzonder weinig van gemerkt

    “Denken tenminste met je mee en je komt er altijd wel uit.”
    Totdat je echte problemen hebt, dan is een oplossing ver te zoeken.

  30. Het bellen kost je bij de meeste providers alleen belminuten, geen data.

    Maar dit artikel gaat over Vodafone. Kunnen jullie dan ook vermelden of het in het geval van Vodafone wel of geen data kost?

  31. Origineel geplaatst door Sabina

    Het bellen kost je bij de meeste providers alleen belminuten, geen data.

    Maar dit artikel gaat over Vodafone. Kunnen jullie dan ook vermelden of het in het geval van Vodafone wel of geen data kost?

    Geen data. Je belt over 4g en internet over 4g. Thats it

  32. Ik vind dit : Ook van belang is dat de opties om mobiele data in te stellen op 2G, 3G of 4G komen te vervallen. Je hebt nu alleen nog de keuze uit 4G voor alles of niets: waardeloos dat dat niet meer mogelijk is 2g was perfect voor ontvangen van whats-app en je kon zo wat accu besparen iets wat voor een iPhone 6s niet verkeerd is aangezien de te kleine accu en de hoeveelheid stroom dat dat ding gebruikt.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.