Vodafone CEO blogt over reputatie telecomsector

Jens Schulte-Bockum, de CEO van Vodafone Nederland, legt in een blogposting uit welke reputatiedrijvers hem zorgen baren. Vooral de prijsperceptie van klanten blijkt een moeilijk punt.

Jens Schulte-BockumDe CEO van Vodafone hield afgelopen week een toespraak, waarin hij de reputatie van de telecomsector besprak. Hij gaf aan dat de sector momenteel niet zo’n beste naam heeft. Klanten hebben geen vertrouwen in de operators, de prijsplannen zijn onduidelijk en gebruikers vinden de tarieven veel te hoog. In een blogposting zet CEO zijn standpunten nog eens op een rijtje. Vijf reputatiedrijvers komen voorbij, zoals relevantie in de samenleving, netwerkkwaliteit, klantenservice, prijsperceptie en duurzaamheid.


De meest lastige van die vijf is de prijsperceptie: de operators zijn begonnen met het te goedkoop aanbieden van databundel om mensen over de streep te trekken en nu iedereen massaal aan het Whatsappen en Wordfeuden is geslagen, moet de prijs omhoog. Interessant leesvoer, voor wie zich afvraagt over welke dingen een baas van een groot telecomconcern zich druk maakt.

Via: blog.vodafone.nl

Reacties: 18 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.