Reacties voor: Vodafone CEO blogt over reputatie telecomsector

Jens Schulte-Bockum, de CEO van Vodafone Nederland, legt in een blogposting uit welke reputatiedrijvers hem zorgen baren. Vooral de prijsperceptie van klanten blijkt een moeilijk punt.
Lees het complete artikel → Vodafone CEO blogt over reputatie telecomsector
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 18 reacties

  1. Hoe zit het eigenlijk met die onderlinge prijsafspraken die de 3 grote aanbieders gemaakt schijnen te hebben.
    Is dat onderzoek nog steeds bezig, of heb ik de uitslag gemist.

  2. Zover ik weet zijn ze nog bezig met het onderzoek. Correct me if i’m wrong.

  3. Origineel geplaatst door René
    Hoe zit het eigenlijk met die onderlinge prijsafspraken die de 3 grote aanbieders gemaakt schijnen te hebben. Is dat onderzoek nog steeds bezig, of heb ik de uitslag gemist.

    Je hebt nog niets gemist maar je bent toch niet serieus he als je verwacht dat je in twee weken de uitslag hebt? kan makkelijk nog twee jaar duren.

  4. Zonder naief te zijn doet het me goed om het stuk te lezen. Nu de andere providers nog op een vergelijkbaar pad en over een tijdje terugblikken op resultaten. Dat laatste is natuurlijk waar het om draait..

  5. Wellicht een ideetje om wat transparantere prijzen te gaan voeren. Gratis toestellen kunnen me gestolen worden, maar ik wordt echt gek van al die rare constructies:
    – Eerste 6 maanden bedrag x daarna bedrag x*2, dat gebeurd bij _elk_ abonnement bij _elke_ aanbieder (op dit moment). Wees gewoon helder, loods mensen niet bij het BKR naar binnen.
    – Het wordt al bijna onmogelijk om een 1-jarig contract af te sluiten (maar het is wel vaak voordeliger). Veel early adopteren willen elk jaar een nieuwe telefoon, maar worden wel tot 2-jarige contracten verleid.
    – Het toestel is gratis, maar een abonnement zonder toestel is goedkoper. Ik ben geen mongool, vertel me gewoon wat het kost en dan maak ik zelf een keuze. Ik wil geen verkapte lening (raar hè: geld lenen kost geld, ik zie het nergens staan bij een telefoonabo).

    Kort gezegd: neem verantwoordelijkheid.

  6. Wat een onzin in het buitenland hebben ze ook geen spectaculaire prijsstijgingen en daarbij lijkt het me erg sterk dat ze alledrie dusdanige korting hebben gegeven zodat ze alledrie nu vrijwel dezelfde prijsstijgingen hebben moeten invoeren. Ze asen gewoon op het gemiste geld van de sms’en de tienermeisjes die nu whatsappen e.d. Aasgieren op onze centen dat zijn het

  7. Hoort allemaal bij de strategie / ‘reclame’ en perceptie van de klant. Kostprijs van een GB dataverkeer gaat natuurlijk over centen. O, wat moeten wij ‘bewust’ worden….

  8. Waar providers zich druk om maken ?! Aandeelhouders en hun winst. Meer niet !

  9. Wij hebben ‘de perceptie’ dat ze te duur zijn?
    Jullie ZIJN te duur! Niks perceptie.

  10. Waar die providers eens mee op moeten houden is dat hele bos van verschillende abonnementen en de acties daaromheen. Het draait nu alleen nog maar om dataverbruik. Die aantallen SMS-berichten en belminuten kan (bijna) iedereen gestolen worden, zo belangrijk is dat niet.

    Waarom van Windows 7 tal van versies uitbrengen terwijl bijvoorbeeld OS X het met 1 versie afkan. Zo zou het ook met abonnementen moeten. Lekker simpel, en dus ook makkelijk te vergelijken.

    Een beetje redactie van iPhoneclub is al dagen bezig om een iPhone-abonnementen met elkaar te vergelijken en in één artikel kwijt te kunnen. Je moet er tegenwoordig een studie van maken om over te stappen naar een ander of nieuw abonnement.

  11. Een gladdekker die voor woekerprijzen data aan de man brengt en een zielig verhaaltje komt ophangen, ga weg joh.

  12. Deze meneer laat zo veel meer visie zien dan de directeur van KPN. Deze had laatst in de elsevier een interview, dat kwam zo slecht over. Totaal in de slachtofferrol (het gaat zo slecht en dat komt door Apple en Google), en verder ging hij in over de zwakheden van KPNs management (samengevat, het zijn allemaal mensen van de oude stempel). Dan komt dit verhaal een stuk beter over.

  13. Dit zijn de echte CEO verhalen welke naar buiten gebracht worden om de indruk te wekken dat men goed bezig is.
    Een stukje media publicatie om te laten zien dat prijsverhogingen niet echt hun schuld zijn, en dat ze min of meer gedwongen worden om de prijzen te gaan verhogen.
    In de echte wereld betekend dit echter dat ; ze gewoon geen enkele binding hebben met hun klanten, dat het hun niet echt interesseert of je wel goede dekking hebt ( beloven nu al 6jaar op rij dat de ontvangst bij ons beter zal worden dmv een nieuwe mast, maar is nog niks gebeurd).
    Nee, het enige wat hun interesseert is de winst op het einde van het jaar. Deze moet op zijn minst weer 10% meer zijn dan het jaar ervoor.
    Want laten we nu wel wezen, de CEO van Vodafone (en alle andere Telco’s) moeten nu niet gaan doen alsof ze bijna niets meer verdienen. Want ondanks dat ze claimen miljoenen te hebben geïnvesteerd in het netwerk, maken ze wel nog ieder jaar woekerwinsten. Dus komt er nog altijd veel meer binnen, dan dat je uitgeeft.
    Dus probeer nu niet via de media te doen alsof we het data verkeer eigenlijk “geschonken” krijgen van hun, en dat dat niet meer houdbaar is en we toch echt meer moeten gaan betalen.
    Want mijn vaste aansluiting (Ziggo,UPC, enz) is goedkoper dan mijn mobiel abbonement en daar zit ook geen limiet op.
    Dus niet zeuren als je de markt verkeerd hebt ingeschat in het verleden, dat is toentertijd jullie eigen visie geweest. En probeer nu niet de klant hiervoor te laten opdraaien.
    Want als ik zelf een verkeerde beslissing neem welke mij geld heeft gekost, kan ik dat vervolgens ook nergens verhalen !!!!

  14. Iedereen doet net alsof hij/zij er net achter komt dat bedrijven er zijn om winst te maken. Al dat gemekker over te hoge prijzen begint mij een beetje te vermoeien eerlijk gezegd. Niemand heeft “een recht” op mobiel internet. Al helemaal niet op “goedkoop” mobiel internet. Het is een luxe dienst. Waarom? Omdat dit het eerste is waar je op bespaart als je in geldnood zou zitten.
    Ik zie alleen maar speculatie in de reacties op basis van onvolledige informatie over de business case van een telco. Nu lijkt er ieta gedaan te worden om meer transparantie te creeeren en dan is het ook niet goed. Voorlopig gaan we niet terug naar 9,95 voor onbeperkt internet.

  15. Origineel geplaatst door Joep
    Wat een onzin in het buitenland hebben ze ook geen spectaculaire prijsstijgingen

    De NL telecommarkt is niet met andere te vergelijken. Veel meer netwerken, kleinere populatie, grotere concurrentie.

    Origineel geplaatst door David
    n, de CEO van Vodafone (en alle andere Telco’s) moeten nu niet gaan doen alsof ze bijna niets meer verdienen. Want ondanks dat ze claimen miljoenen te hebben geïnvesteerd in het netwerk, maken ze wel nog ieder jaar woekerwinsten.

    woekerwinsten? Heb je de jaarcijfers wel eens bekeken? In verhouding is die winst helemaal niet buitensporig.

  16. Dit is niets meer dan een publiciteitsstunt. PR mensen hebben een dagtaak om de reputaties van de providers te redden na de nma invallen.

  17. Eigenlijk in tegenstelling hoe vodafone bij mij overkomt, wanneer ik bijv. in de winkels van vodafone kom, is dit een verhelderende blog, waarbij kritisch naar zichzelf wordt gekeken en inziet waar de verbeterpunten zitten. ik heb zelf in 2006 al voorzien dat uiteindelijk de telecom providers zich zullen gaan richten op het verkopen van data abonnementen en dat bellen en sms’en (als dat dan nog bestaat) onbeperkt in een bundel zou gaan. Ook snap ik dat de telecom providers daarom een cashcow zien vergaan en dus de winst moeten gaan halen uit het data verbruik. Wel ben ik erg blij dat nu de Nederlanders het niet pikken en dat zelfs de politiek ermee gaat bemoeien. Innovatie begind pas bij beperkingen en providers zullen hun producten beter moeten analyseren en daar creatief gebruik van maken. er zijn nog zoveel mogelijkheden en zoveel kansen. de bal is pas net gaan rollen.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.