De Europese Unie zou navraag hebben gedaan over gesprekken tussen verschillende Europese telecomproviders, waaronder Vodafone en T-Mobile. Dit op verdenking van prijsfafspraken.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 16 reacties
civman
Zal idd eens tijd worden, de telcombedrijven voeren wel opvallen veel wijzingen samen door, riekt toch wel naar een vorm van oplichting. Hoop wel dat boetes nu eens goed voelbaar zijn, uitsluiting van inschrijving op nieuw zendfeq. is ook een optie. In het verleden sloeg het nergens op, de telcom’s lachen hier gewoon om en de conument blijft de duppe.
Thomas
En het leuke is: word bewezen dat ze prijsafspraken hebben bedacht dan moeten ze een boete betalen aan de EU en mogen ze gewoon weer doorgaan met hun veel te hoge prijzen. En de consument? die ziet nix terug van het teveel betaalde geld en blijft ook gewoon teveel betalen. De enige die hiermee wat opschiet is de EU.
Als de verdenkingen blijken te kloppen moeten er geen boetes betaald worden maar moeten de klanten restitutie krijgen. Niet meer dan logisch, want de klanten hebben teveel betaald en moeten dat geld gewoon terugkrijgen, en het moet dus niet in de staatskas verdwijnen.
Jasper
No shit Sherlock
Flieps
verziekte sector….
Jeffrey
Prijsafspraken komen in alle sectoren voor.
Wat ik me afvraag in hoeverre is de consument nu daadwerkelijk de dupe?
De EU dwingt de telecomsector al om de prijzen voor internationaal bellen/sms’en/data naar beneden bij te stellen. Als de EU dit niet had gedaan hadden we natuurlijk als consument nu nog steeds teveel betaald.
Maar in hoe verre wij de dupe zijn mochten er prijsafspraken zijn gemaakt lijkt mij nihil.
Meer concurrentie op de markt dat is wat de consument nodig heeft voor een betere prijs.
dmr
Verdacht?!! Het is 100% zeker!!! En alle instanties weten dat maar ze doen gewoon niks!!!!!!
silly
zoiezo zijn ze schuldig!
Waar blijft de prijzenoorlog? O dat kan natuurlijk niet met afspraken
SC
Geen verassing voor mij
Gebaar
Oud nieuws 😉
Daejji
Mooi dat ze dit aanpakken..mooi dat iedereen het zogenaamd weet, maar als niemand wat doet ben je als consument de sjaak.
Jaap
Ooooohhh wat erg zegg 1 mio boete en 130 mio verdiend…
Ronald
Er is nog geen bewijs. Dus er is niks 100% zeker en ze zijn niet sowieso schuldig of wat dan ook. Eigen rechtertje spelen en iemand bij voorbaat schuldig verklaren is nog altijd niet de gang van zaken in NL. Maar ja, alle vooringenomen mensen die hun beroep maken van zeiken zeuren en negatief denken, moet ook wat te doen blijven hebben blijkbaar.
SC
Weltrusten Ronald B-)
Joris
We schieten hier niets mee op. Stel dat ze een boete krijgen dan moeten wij dat weer betalen als consument. Ook de veilingen die er weer aankomen voor de frequentie’s zodat het volgens de overheid goedkoper zal worden. Die frequentie’s kosten weer miljoenen terwijl ze die al hebben aangeschaft. Stop met die veilingen en dan kan de prijs omlaag in Nederland.
Zal idd eens tijd worden, de telcombedrijven voeren wel opvallen veel wijzingen samen door, riekt toch wel naar een vorm van oplichting. Hoop wel dat boetes nu eens goed voelbaar zijn, uitsluiting van inschrijving op nieuw zendfeq. is ook een optie. In het verleden sloeg het nergens op, de telcom’s lachen hier gewoon om en de conument blijft de duppe.
En het leuke is: word bewezen dat ze prijsafspraken hebben bedacht dan moeten ze een boete betalen aan de EU en mogen ze gewoon weer doorgaan met hun veel te hoge prijzen. En de consument? die ziet nix terug van het teveel betaalde geld en blijft ook gewoon teveel betalen. De enige die hiermee wat opschiet is de EU.
Als de verdenkingen blijken te kloppen moeten er geen boetes betaald worden maar moeten de klanten restitutie krijgen. Niet meer dan logisch, want de klanten hebben teveel betaald en moeten dat geld gewoon terugkrijgen, en het moet dus niet in de staatskas verdwijnen.
No shit Sherlock
verziekte sector….
Prijsafspraken komen in alle sectoren voor.
Wat ik me afvraag in hoeverre is de consument nu daadwerkelijk de dupe?
De EU dwingt de telecomsector al om de prijzen voor internationaal bellen/sms’en/data naar beneden bij te stellen. Als de EU dit niet had gedaan hadden we natuurlijk als consument nu nog steeds teveel betaald.
Maar in hoe verre wij de dupe zijn mochten er prijsafspraken zijn gemaakt lijkt mij nihil.
Meer concurrentie op de markt dat is wat de consument nodig heeft voor een betere prijs.
Verdacht?!! Het is 100% zeker!!! En alle instanties weten dat maar ze doen gewoon niks!!!!!!
zoiezo zijn ze schuldig!
Waar blijft de prijzenoorlog? O dat kan natuurlijk niet met afspraken
Geen verassing voor mij
Oud nieuws 😉
Mooi dat ze dit aanpakken..mooi dat iedereen het zogenaamd weet, maar als niemand wat doet ben je als consument de sjaak.
Ooooohhh wat erg zegg 1 mio boete en 130 mio verdiend…
Er is nog geen bewijs. Dus er is niks 100% zeker en ze zijn niet sowieso schuldig of wat dan ook. Eigen rechtertje spelen en iemand bij voorbaat schuldig verklaren is nog altijd niet de gang van zaken in NL. Maar ja, alle vooringenomen mensen die hun beroep maken van zeiken zeuren en negatief denken, moet ook wat te doen blijven hebben blijkbaar.
Weltrusten Ronald B-)
We schieten hier niets mee op. Stel dat ze een boete krijgen dan moeten wij dat weer betalen als consument. Ook de veilingen die er weer aankomen voor de frequentie’s zodat het volgens de overheid goedkoper zal worden. Die frequentie’s kosten weer miljoenen terwijl ze die al hebben aangeschaft. Stop met die veilingen en dan kan de prijs omlaag in Nederland.
@SC. Heel goed tegenargument!