Vodafone heeft vandaag een mobiele site gelanceerd waarop iPhone-gebruikers overgebleven belminuten, sms-berichten en MB's kunnen bekijken. Een iPhone-app die hetzelfde doet moet"zeer binnenkort" verschijnen.
Inderdaad, Belstand Rood gebruik ik voor mijn Vodafone abo en werkt goed. Alle informatie voorhanden: type abo, blox aan of uit, aantal belminuten resterend, hoeveel gebeld buiten bundel, gebruikte Mb’s en resterende etc.
Jeffrey
Belstand rood duurt er bij mij vaak zo lang over dat ik ondertussen al op de (normale)Vodafone site m’n tegoed al heb gecheked!
Mike
Ik ben weer eens de kluts kwijt…. Ik lees net op Nu.nl:
“Vodafone heeft na KPN en T-Mobile ook een applicatie gelanceerd waarmee klanten het dataverbruik kunnen inzien.”
Waar kan ik als T-Mob klant mijn dataverbruik inzien? Ik was in de veronderstelling dat dat via hun nieuwe app (nog) niet mogelijk was?
Twitter: Dominic_NL
Belstand Rood laad bij mij niet alle info correct zien.
De mobiele versie van MyVodafone ziet er gelikt uit. Belstand Rood verwijderd en een snelkoppeling naar MyVodafone geplaatst. Ben benieuwd naar de app. 🙂
nxt
Daarnaast slaan sommige BTG apps je inloggevens op hun eigen servers, niet iets wat ik op prijs stel. De app is in ontwikkeling, zal heus wel tzt komen dat die prima werkt. Bundels was een mooi voorbeeld maar werkt helaas niet meer.
Had ik net ook, dan zit je via wifi of op UMTS maar niet via Vodafone. Ik heb ze al doorgegeven dat dit zichtbaar is, het is aan hen of ze hier iets mee doen. Vodafone kennende ongetwijfeld niet…
Dani
Ik gebruik nog steeds Beltegoed Vermiljoen en dat werkt gewoon prima. Deze app gebruikte ik ook met mn vorige Android toestellen…
dian
Hopelijk komt er ook een toevoeging voor het zakelijk gebruik. Zo’n app is altijd goed
Pim Brussee
@Mike: Als je de gratis Onavo app gebruikt dan kun je je gebruik zien, maar ook nog eens tot 80% meer data uit je bundel halen. Dus downloaden die app als je een iPhone of iPad hebt!!!
Mike
@Pim Brussee: Bedankt voor de tip, maar Onavo heb ik weer eraf gegooid. Een aantal apps, zoals de Navigon van T-Mob werkte niet meer als ik Onavo had geïnstalleerd. Daarnaast gaat het grootste gedeelte van mn data op aan streamen via Spotify en TuneIn en daar kan Onavo niet bij helpen.
En ik gebruik momenteel Dataman om mn gebruik bij te houden, maar ik wil dit graag van T-Mob weten, aangezien zij het ook factureren.
Ik gebruik wel Opera Mini om mn datagebruik te beperken.
PS: Frédéric op Nu-JIJ? 😉
Turbotho
Een verkoper die iets maakt waarmee de klant kan controleren of die niet te veel afneemt. Zegt iets over het product. DAT IS NAMELIJK VEEL TE DUUR!!
David
Welke ******* maakt er nu een mobiele site die alleen werkt als je ook op het betreffende mobiele netwerk zit? Als ik thuis op WiFi zit wil ik ook even snel mijn status bekijken op de iPhone.
J. Liroy
Schaande dat ze eerst voor android een app maken. Plus ik gebruik de Vermiljoen app. Die doet het geweldig dus ik heb geen mobile vodafone versie nodig. Buiten dat was de app BUNDELS goed omdat je je Rekening PDF kon inzien maar wegens veranderingen van de my vodafone aan de uiterlijk werkte de functie niet meer. BUNDELS heeft dat ook niet aangepast jammer genoeg.
Ronald
Even voor de ik-wil-altijd-wat-te-klagen-of-aan-te-merken-hebben mensen. Dat de mobiele website (en wellicht ook de app) niet werkt op wifi, maar alleen tijdens een 3G verbinding, zal waarschijnlijk te maken hebben met de informatie die standaard door een toestel wordt meegestuurd. Tijdens een 3G verbinding wordt namelijk het feit dat je een vodafone sim-kaart hebt (en dus werkelijk abonnee bent) als info meegestuurd en dat gebeurt niet tijdens een wifi verbinding. Het is dus redelijk logisch dat de info op de website of in de app en uberhaupt de mogelijkheid om je eigen verbruik en dergelijke in te zien enigszins wordt “beveiligd” zodat niet iedereen er zomaar misbruik van zou kunnen maken. Maar ja, tegenwoordig schijnt gemak en vanzelfsprekendheid belangrijker te zijn dan de veiligheid van je gegevens.
Mortimer
@Ronald Helaas gaat je redenatie niet op want je moet inloggen met je wachtwoord dus dan zou het toch niet uit moeten maken of je op wifi zit of niet?
Wat mij betreft met Belstand Rood inderdaad als mosterd vér na de maaltijd. Ik zie het voordeel nog niet.
Lautje
Leuk zo’n mobiele site, Maar het zou dan ook leuk zijn als hij het dee…
Ronald
@Mortimer, toch wel want op de mobiele website kun je aanvinken dat ie je login en wachtwoord mag onthouden. Met dat aangevinkt kan er dan heel eenvoudig misbruik van worden gemaakt. Zelfs als iemand je toestel zou jatten en jij bij je netwerk de sim-kaart zou blokkeren, zou de dief via een wifi verbinding (of met een andere simkaart), zonder deze extra controle, zomaar jouw gegevens kunnen inzien.
Bubbly
Origineel geplaatst door Mike Ik ben weer eens de kluts kwijt…. Ik lees net op Nu.nl: “Vodafone heeft na KPN en T-Mobile ook een applicatie gelanceerd waarmee klanten het dataverbruik kunnen inzien.”
Waar kan ik als T-Mob klant mijn dataverbruik inzien? Ik was in de veronderstelling dat dat via hun nieuwe app (nog) niet mogelijk was?
Eind maart komt dat in een update voor iPhone-gebruikers. T-Mobile klanten met Android kunnen het dataverbruik al sinds het begin inzien.
David
Origineel geplaatst door Ronald @Mortimer, toch wel want op de mobiele website kun je aanvinken dat ie je login en wachtwoord mag onthouden. Met dat aangevinkt kan er dan heel eenvoudig misbruik van worden gemaakt. Zelfs als iemand je toestel zou jatten en jij bij je netwerk de sim-kaart zou blokkeren, zou de dief via een wifi verbinding (of met een andere simkaart), zonder deze extra controle, zomaar jouw gegevens kunnen inzien.
Komop zeg, de gewone website is ook van overal te benaderen. Veiligheid kan je ook op andere manieren regelen.
Op dit moment kan je die mobiele site alleen fatsoenlijk laden op 3G wat lang niet overal is. De site is te lomp om snel over GPRS te laden. Zit je dan met je snelle wifi thuis. Moet je toch weer je pc nemen.
Ja, gemak staat heel hoog, het zou ook niet anders moeten zijn. Authorisatie/authenticatie kan ook anders en veilig geen apn check oud voor nodig.
soupload
weet niet of iemand hier al eens geprobeerd heeft op de vodafone-site te navigeren… als dit nu net zo belabberd gaat werken als hun site dan pas ik nu al…
Je hebt toch al de app “Belstand Rood”? Wat is het verschil?
Dus als ik het goed lees, geeft Vodafone wel aan hoeveel data je nog tot je beschikking hebt?
Ik hoop dat T-mobile dit voorbeeld gauw gaat volgen….
als hij net zo werkt als de android app werkt hij wel lekker.. het is niet bepaald kwalitatief het hoogste wat er is.. maar het is voldoende..
Werkt goed… NOT.
Apache test page…
Inderdaad, Belstand Rood gebruik ik voor mijn Vodafone abo en werkt goed. Alle informatie voorhanden: type abo, blox aan of uit, aantal belminuten resterend, hoeveel gebeld buiten bundel, gebruikte Mb’s en resterende etc.
Belstand rood duurt er bij mij vaak zo lang over dat ik ondertussen al op de (normale)Vodafone site m’n tegoed al heb gecheked!
Ik ben weer eens de kluts kwijt…. Ik lees net op Nu.nl:
Waar kan ik als T-Mob klant mijn dataverbruik inzien? Ik was in de veronderstelling dat dat via hun nieuwe app (nog) niet mogelijk was?
Belstand Rood laad bij mij niet alle info correct zien.
De mobiele versie van MyVodafone ziet er gelikt uit. Belstand Rood verwijderd en een snelkoppeling naar MyVodafone geplaatst. Ben benieuwd naar de app. 🙂
Daarnaast slaan sommige BTG apps je inloggevens op hun eigen servers, niet iets wat ik op prijs stel. De app is in ontwikkeling, zal heus wel tzt komen dat die prima werkt. Bundels was een mooi voorbeeld maar werkt helaas niet meer.
@Joost: Belstand Rood is niet ontwikkeld door Vodafone. My Vodafone is dat wel.
Dat werd tijd zeg!
huidig tegoed €0,00 van €0,00
databundel: bundelgrote onbekend 1800,71MB
Nou bij mij krijg ik na inloggen geen verbruik te zien. Wel een foutmelding. Werkt lekker 🙁
Had ik net ook, dan zit je via wifi of op UMTS maar niet via Vodafone. Ik heb ze al doorgegeven dat dit zichtbaar is, het is aan hen of ze hier iets mee doen. Vodafone kennende ongetwijfeld niet…
Ik gebruik nog steeds Beltegoed Vermiljoen en dat werkt gewoon prima. Deze app gebruikte ik ook met mn vorige Android toestellen…
Hopelijk komt er ook een toevoeging voor het zakelijk gebruik. Zo’n app is altijd goed
@Mike: Als je de gratis Onavo app gebruikt dan kun je je gebruik zien, maar ook nog eens tot 80% meer data uit je bundel halen. Dus downloaden die app als je een iPhone of iPad hebt!!!
@Pim Brussee: Bedankt voor de tip, maar Onavo heb ik weer eraf gegooid. Een aantal apps, zoals de Navigon van T-Mob werkte niet meer als ik Onavo had geïnstalleerd. Daarnaast gaat het grootste gedeelte van mn data op aan streamen via Spotify en TuneIn en daar kan Onavo niet bij helpen.
En ik gebruik momenteel Dataman om mn gebruik bij te houden, maar ik wil dit graag van T-Mob weten, aangezien zij het ook factureren.
Ik gebruik wel Opera Mini om mn datagebruik te beperken.
PS: Frédéric op Nu-JIJ? 😉
Een verkoper die iets maakt waarmee de klant kan controleren of die niet te veel afneemt. Zegt iets over het product. DAT IS NAMELIJK VEEL TE DUUR!!
Welke ******* maakt er nu een mobiele site die alleen werkt als je ook op het betreffende mobiele netwerk zit? Als ik thuis op WiFi zit wil ik ook even snel mijn status bekijken op de iPhone.
Schaande dat ze eerst voor android een app maken. Plus ik gebruik de Vermiljoen app. Die doet het geweldig dus ik heb geen mobile vodafone versie nodig. Buiten dat was de app BUNDELS goed omdat je je Rekening PDF kon inzien maar wegens veranderingen van de my vodafone aan de uiterlijk werkte de functie niet meer. BUNDELS heeft dat ook niet aangepast jammer genoeg.
Even voor de ik-wil-altijd-wat-te-klagen-of-aan-te-merken-hebben mensen. Dat de mobiele website (en wellicht ook de app) niet werkt op wifi, maar alleen tijdens een 3G verbinding, zal waarschijnlijk te maken hebben met de informatie die standaard door een toestel wordt meegestuurd. Tijdens een 3G verbinding wordt namelijk het feit dat je een vodafone sim-kaart hebt (en dus werkelijk abonnee bent) als info meegestuurd en dat gebeurt niet tijdens een wifi verbinding. Het is dus redelijk logisch dat de info op de website of in de app en uberhaupt de mogelijkheid om je eigen verbruik en dergelijke in te zien enigszins wordt “beveiligd” zodat niet iedereen er zomaar misbruik van zou kunnen maken. Maar ja, tegenwoordig schijnt gemak en vanzelfsprekendheid belangrijker te zijn dan de veiligheid van je gegevens.
@Ronald Helaas gaat je redenatie niet op want je moet inloggen met je wachtwoord dus dan zou het toch niet uit moeten maken of je op wifi zit of niet?
Wat mij betreft met Belstand Rood inderdaad als mosterd vér na de maaltijd. Ik zie het voordeel nog niet.
Leuk zo’n mobiele site, Maar het zou dan ook leuk zijn als hij het dee…
@Mortimer, toch wel want op de mobiele website kun je aanvinken dat ie je login en wachtwoord mag onthouden. Met dat aangevinkt kan er dan heel eenvoudig misbruik van worden gemaakt. Zelfs als iemand je toestel zou jatten en jij bij je netwerk de sim-kaart zou blokkeren, zou de dief via een wifi verbinding (of met een andere simkaart), zonder deze extra controle, zomaar jouw gegevens kunnen inzien.
Eind maart komt dat in een update voor iPhone-gebruikers. T-Mobile klanten met Android kunnen het dataverbruik al sinds het begin inzien.
Komop zeg, de gewone website is ook van overal te benaderen. Veiligheid kan je ook op andere manieren regelen.
Op dit moment kan je die mobiele site alleen fatsoenlijk laden op 3G wat lang niet overal is. De site is te lomp om snel over GPRS te laden. Zit je dan met je snelle wifi thuis. Moet je toch weer je pc nemen.
Ja, gemak staat heel hoog, het zou ook niet anders moeten zijn. Authorisatie/authenticatie kan ook anders en veilig geen apn check oud voor nodig.
weet niet of iemand hier al eens geprobeerd heeft op de vodafone-site te navigeren… als dit nu net zo belabberd gaat werken als hun site dan pas ik nu al…
Ik vind het ronduit slecht dat ik het niet kan zien omdat ik een zakelijk abo heb. Heel jammer dit.
Top 🙂