Vodafone gaat nieuwe abonnementen invoeren vanaf 1 augustus, zo is nu officieel bevestigd. Er komt een speciaal Smart-abonnement waarmee je in het buitenland kunt internetten, bellen en sms'en volgens Nederlandse tarieven.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 46 reacties
Dereck
Opzich is dat Smart abbo zo gek nog niet. Zelf beetje opwaarderen naar 1500MB en je hebt best goed abbo. Ook in het buitenland internetten + tethering is best wel cool!
Rednose
Bel + SMS + Web Smart kan dus met alle smartphones inclusief iPhone ?
Giel
Rednose: Op Tweakers lees ik: “Opvallend is dat het Smart-abonnement niet in combinatie met een iPhone gekozen mag worden.”
Wat daar de reden van is…
Okkies
Goed abbonoment zijn jullie gek in jullie hoofd ofzo ?? Ik betaal maar 10 euro voor 190 minuten en onbeperkt internet, foto van een factuur kan ik wel laten zien als jullie mij niet geloven. Dit is gewoon misdadig hoog. Ik hoop dat tmobile de lachende derde wordt in dit schandaal
Rednose
Origineel geplaatst door Giel Rednose: Op Tweakers lees ik: “Opvallend is dat het Smart-abonnement niet in combinatie met een iPhone gekozen mag worden.â€Wat daar de reden van is…
Ja daarom vraag ik het ook. Op Tweakers staat ook dat WhatsApp niet mag, wat dus niet blijkt te kloppen.
Rutger
Ben ik blij dat ik eerggister een tweejarig Vodafone abonnement heb afgesloten: 10.95 per maand, 1gb internet en 190 minuten/sms.
lucien1966
Origineel geplaatst door Okkies Goed abbonoment zijn jullie gek in jullie hoofd ofzo ?? Ik betaal maar 10 euro voor 190 minuten en onbeperkt internet, foto van een factuur kan ik wel laten zien als jullie mij niet geloven. Dit is gewoon misdadig hoog. Ik hoop dat tmobile de lachende derde wordt in dit schandaal
En via wie heb jij jouw abo dan?
Dereck
Origineel geplaatst door Okkies Goed abbonoment zijn jullie gek in jullie hoofd ofzo ?? Ik betaal maar 10 euro voor 190 minuten en onbeperkt internet, foto van een factuur kan ik wel laten zien als jullie mij niet geloven. Dit is gewoon misdadig hoog. Ik hoop dat tmobile de lachende derde wordt in dit schandaal
En dat is tegenwoordig het probleem. Ze hebben te weinig gerekend voorheen en ze trekken dat nu recht. 10tje voor onbeperkt en ook nog eens minuten is gewoon over. Ik wil best betalen maar dan moet het redelijk zijn. Met dit abbo kun je ook in het buitenland internetten uit je bundel EN tethering gebruiken. Dat hebben andere providers nog niet gedaan.
Fr4nk
Echt belachelijke prijzen!!
MRB78
Origineel geplaatst door Giel Rednose: Op Tweakers lees ik: “Opvallend is dat het Smart-abonnement niet in combinatie met een iPhone gekozen mag worden.â€Wat daar de reden van is…
Waarschijnlijk zal de reden zijn dat ze daar speciale iphone abbo’s voor hebben die je alleen met een iphone kunt krijgen??……
Dereck
Origineel geplaatst door MRB78 Waarschijnlijk zal de reden zijn dat ze daar speciale iphone abbo’s voor hebben die je alleen met een iphone kunt krijgen??……
Anders gewoon de iPhone los kopen.
bjveen
Ze kunnen nog steeds wel zeggen dat dingen als whatsapp niet mogen, maar voadfone weet dondersgoed dat ze dat niet meer mogen verbieden (netneutraliteit).
Nick
Beetje overtrokken reacties. 10 euro voor mobiel internet vinden mensen te duur maar 30 euro p.m. betalen voor een basis breedband verbinding is heel normaal. Ja, het word veel duurder dan voorheen maar aangezien mobiel internet nou eenmaal een veel hogere kostprijs heeft vind ik het niet meer dan normaal.
YKL
Origineel geplaatst door Okkies Goed abbonoment zijn jullie gek in jullie hoofd ofzo ?? Ik betaal maar 10 euro voor 190 minuten en onbeperkt internet, foto van een factuur kan ik wel laten zien als jullie mij niet geloven. Dit is gewoon misdadig hoog. Ik hoop dat tmobile de lachende derde wordt in dit schandaal
Bij welke provider heb je dat dan? Ik ben nu aan het kijken voor een sim-only abo voor m’n iPhone 4 die contract vrij is over een maand.
Fry
Ik mis bij dit bericht de officiële pagina op de Vodafone website of iets dergelijks die dit bericht bevestigd. Dit klinkt namelijk weer heel anders dan de berichten van gisteren. Daarom wacht ik lekker op de officiële statements van Vodafone en hun overzicht van hun tariefplannen voordat ik ga roepen dat het veel geld kost of dat we de zak zijn.
Allemaal maar roepen hoe goedkoop ze nu wel niet zitten,en hoe belachelijk het allemaal niet is, bladiebladiebla.. Deze mensen zijn 1: blijkbaar veel SO gebruikers en 2: grote dataverbruikers. Dus tsja..
Stijnh
Dus eigenlijk willen ze dat we alleen een data abb pakken? Of juist geen internet?
David
Citaat van Vodafone website: “houdt Vodafone dit jaar nog het abonnement Bel + SMS + Web in de markt” . Dit betekend dus dat dit nieuwe abbonnement uiteindelijk het bestaande zal vervangen i.p.v. aanvullen?
Dit is wat je bij xs4all krijgt voor 30,- internet (unlimited Tot 8mb/s down en 1 mb/s up) bron
dus 10 euro voor limited en lage snelheid bij KPN of Vodafone is/was zo gek nog niet.
Zou de kartelwaakhond trouwens deze verboden prijsafspraken niet eens moeten onderzoeken? Want dat lijkt me toch wel overduidelijk nu.
Weet iemand trouwens wat KPN/Vodafone zelf betaald voor aansluiting om internet exchange bijv. tov xs4all/upc?
Nick
@Mark: 10 euro p.m. voor mobiel internet is een koopje. Mobiel bellen is ook veel duurder dan vast bellen en mobiel internet mag dat dus ook zijn. Je kan wel overal in Nederland het internet op en dat is ook wat waard. Natuurlijk zie ik het ook liever veel goedkoper maar ik wil alleen maar duidelijk maken dat ik de tarieven best redelijk vind.
Ik vind dat mensen hier heel hard schreeuwen dat allemaal goed is. Ik vind het ook opvallend.
Dit is omdat mobiel internet een doelgroep meer functioneel heeft gemaakt, om even heel hard te zijn. Deze doelgroep zijn gehandicapten, zoals ik. Doordat men eerst gebruik kon maken van ruime data limieten konden mensen zoals zich meer.. Toevoegen in de samenleving. Het klinkt enorme blabla, maar het is wel waar. Bedenk maar hoeveel mensen met een beperking in jouw omgeving een smartphone heeft gekocht met internet. Bij mij is het in ieder geval aanzienlijk.
Doordat KPN en Vodafone de datalimieten afknijpen, knijpen ze ook mensen zoals ik, of anderen met een handicap, af.
Met andere woorden: ieder die KPN of Vodafone nemen, bij hun smartphones, zijn ontzettend elitair en vele andere dingen die ik hier maar niet zal zeggen.
Jannmet
Wat een zeurende mensen.. mensen moet ten eerste maar is beseffen dat wat we nu allemaal hebben gewoon veel te goedkoop is. Dan moet je je afvragen, kan mijn aanbieder wel zo op de lange termijn mij dezelfde producten leveren? Die straks nog beter moeten zijn.
Vervolgens kom je tot de conclusie, nee dit kan niet, er moet wat verandert worden (helaas).
Je telefoon = een computer geworden. Je gebruikt het voor van alles en nog wat. Je zou denken daar ben ik dan wel bereid voor om wat meer voor te betalen.
Vervolgens zie je dat 2 van de 3 grote providers flinke wijzigingen gaat doorvoeren.
Ondanks dit zal je toch meer moeten betalen, in hoeverre dat bij T-Mobile zal zijn zal mij benieuwen. Kans is erg groot dat T-Mobile zich beter gaat positioneren ten opzichte van de rest.
Ok, dus nu moet je meer betalen. Maar.. je kan de kosten maar moeilijk of niet aan. Helaas pindakaas .. je zal dan toch een beter baantje moeten zoeken of harder moeten werken mocht je jouw product willen (pubers).
Je moet je ervan bewust zijn dat de trein gaat vertrekken, het is nog even wachten op de laatste wagon (T-Mobile). Als je niet mee wilt of kan gaan, dan ga je toch lekker niet? Blijf dan vooral op fora je frustratie uiten. Heerlijk om te zien btw.
De rest van Nederland zal gewoon de kosten betalen die betaald moeten worden (uiteraard noodgedwongen maar toch).
Tot slot; ik zeg, kies nu snel een Sim only contract. Ik heb een I-300 Sim only (ja dat kan, moet je echter wel telefonisch aanvragen). Deze abbo (met 300 min of sms, incl onbeperkt internet, 7,2 mb, na 1 GB data minder snel maar blijft onbeperkt) , deze abbo ga ik waarschijnlijk een aantal jaren lekker doorlaten lopen. Gezien het feit dat wanneer je uit je contract periode bent.. je bestaande product gewoon door blijft lopen hoelang je dit ook wilt. Let wel dat als je een simonly neemt wat voor kortingsactie erbij zit, hoelang deze geldig is, en wat er gebeurt na deze kortingsperiode;)
MarcService
Ik snap niet waarom men hier zegt dat mensen zeuren. Het is toch ook niet normaal dat je nu opeens het dubbelen moet gaan betalen voor je abonnement. En of dat nu met de tijd mee gaan heeft te betekenen of niet.
Als ik altijd brood koop voor 0,79 euro en daar opeens 1,75 euro voor moet gaan neertellen ga ik me ook afvragen waarom en of ik niet naar iemand kan gaan die goedkoper is.
Alleen omdat de providers het niet meer aankunnen moeten de klanten maar gaan betalen. Mijn baas zegt ook niet dat ik zomaar 50,- euro per maand meer krijg omdat ik mijn mobiel abonnement moet gaan betalen. Het is toch ook gewoon niet normaal om eerst maar 10,- euro te vragen voor onbeperkt internet en dan opeen 25,- euro en ook nog eens een slot tot 250MB.
Kom op zeg, dan mag je als concument best even lekker zeuren!! Het is ook niet normaal, we gaan gewoon terug in de tijd nu want het is er allemaal niet beter op geworden met de snelheid en/of bereikbaarheid. Dus ik snap het allemaal best wel.
Ik zeur niet, ik heb een abonnement abonnement bij T-Mobile al vanaf het begin en ik verleng deze niet meer, ik hoop wel een los toestel. Want uiteindelijk betaal je net zoveel, of je hem nu los komt of met een vreemde constructie abonnement.
Misterrr
@YKL: Als je nu 10 euro betaald voor min en internet verleng gewoon je abo niet. Dan ben je contractsvrij en heb je nog je oude voordelen. Simpel
@MarcService: Ik constateer alleen dat er zo veel mensen zeuren, ik zeg niet dat het niet mag.
Bovendien kloppen je beide vergelijkingen voor geen meter.
Brood verhaaltje.. stja.. volgens mij snapt iedereen wel waarom.
Bovendien van 10 euro naar 25 kan wel. Dit zijn gewoon veranderingen die als bedrijven dat willen doorvoeren, dat ook gewoon doen, zonder om jouw mening te vragen.
Daarbij zitten er een hoop slimmen mensen die beseffen dat mensen natuurlijk het goedkoopste (vaak) het interessantst vinden. Dus ze zoeken een balans om omzet / winst te behalen, maar ook om nog te investeren in hen eigen capaciteit, kosten te kunnen betalen etc.
Als je je meer gaat verdiepen hierin, zul je meer begrip hebben voor deze stijgingen. Hoe dan ook is het uiteraard ieders recht om er gefrustreerd over te zijn etc etc.. maar je schiet er niet erg veel mee op.
Als je geen geld hebt, jammer dan.
iEric
Als ik sommige reacties hier zo lees, zo van dat we “niet moeten zeuren” en dat het tot nu toe “allemaal heel goedkoop was”, dan zou het me niets verbazen als KPN en Vodafone wat mensen hebben ingehuurd om hier “het nieuwe zakkenvullen” recht te praten.
Whistler
@Jannmet: Eerst een pleidooi houden over hoe redelijk de prijzen wel niet zijn, en dan zelf met een oplossing komen waardoor je zoals je zelf zegt “zelf nog niet op de trein hoeft te springen”? Waarom accepteer je zelf de prijzen dan ook niet en zoek je voor jezelf ook een goedkopere oplossing..? Apart…
Origineel geplaatst door iEric Als ik sommige reacties hier zo lees, zo van dat we “niet moeten zeuren†en dat het tot nu toe “allemaal heel goedkoop wasâ€, dan zou het me niets verbazen als KPN en Vodafone wat mensen hebben ingehuurd om hier “het nieuwe zakkenvullen†recht te praten.
Om daar aan te voegen: Het is inderdaad opvallend. Ten tweede: Wij zijn Nederlanders. Welke Nederlander laat, in vredesnaam, de prijs omhoog gaan en er minder voor krijgen XD Ik bedoel: He?!
netdigger
Veel te goedkoop wordt er geroepen, capaciteit niet voldoende, we moeten er wat aan doen. Het zijn mooie uitdrukkingen van bedrijven die op het moment dat ze het roepen ook abri’s vol hebben hangen met reclame dat je zo lekker tv kan kijken op mobiel. Ik denk dat providers ervan uitgaan dat iedereen gewoon dit als eerste levensbehoefte is gaan zien, en daarom toch wel gaan betalen. Buitenland is goedkoper geworden? wat heb je eraan als particulier die 3 weekjes per jaar naar het buitenland op vakantie gaat? Zakelijke gebruikers kijken hier niet eens naar, die betalen toch al de hoofdprijs.
Ik heb alleen het idee dat ook hier geld dat het op een gegeven moment genoeg is voor mensen, en dat ze andere manieren vinden om online te komen. Ik kwam er laatst in Luxemburg achter dat je op bijna elk terras gratis wifi hebt. Een service die steeds meer normaal word. Oh ja, en natuurlijk heb je dat in de bushbush niet, maar wat moet je daar ook met internet, geniet eens van je omgeving 😉 facebook kan je altijd later bijwerken
Begrip ???
Vodafone heeft in de periode 2010/2011 13 miljard WINST gemaakt.
En nu zeuren dat ze geld mislopen.
Nederland is het 3e land in de wereld wat betreft duurste mobiele data abonnementen.
Nee, dit valt niet te rijmen en heb ik totaal geen begrip voor.
Mc
Alle reacties tot nu toe gelezen en het valt mij op dat er niets wordt gezegd over een vergelijking tussen de bestaande bel-sms-web abo en de nieuwe SMART abo. Hierbij open ik de discussie over dit aspect. Volgens mij is een SMART Abo een goed helemaal zo gek nog niet. Indien mogelijk overweeg ik over te stappen.
En mensen, laten we realistisch blijven, de economie vraagt om verandering….en die komt er nu aan. 10e p/maand is een toetje!
LGee
Misschien niet helemaal ontopic, maar goed.
Kwaliteit draadloos/mobiel internet is in heel veel gevallen gewoon slecht. Bijvoorbeeld 7.2 Mbit beloven, maar dit heb je alleen als je in zo’n zendpaal gaat zitten.
Alle providers zeggen dat de prijzen omhoog gaan om het netwerk uit te breiden. Oplossing: Voeg alle netwerken samen, trek net en provider uit elkaar.
Maak net overheid en provider gebruikt net. (energie net als mooi voorbeeld) Misschien, dat er dan eindelijk is kwaliteit geleverd wordt.
Aanvulling of alternatief: (voorbeeld ns) prijzen mogen pas omhoog als er aan kwaliteitsnormen voldaan wordt. Kwaliteitsnorm zou overal een minimum van 2MBit internetverbinding en overal (binnen en buiten) bereik.
Mobiel internet/ bellen moet overal kunnen en dus ook binnen! Ik heb T-mobile gehad met onbeperkt internet, maar een website openen ging niet of ik was alweer thuis.
Om kwaliteit overgestapt op Vodafone, maar is op veel plekken ook om te huilen. Standaard antwoord: u woont binnen en buiten de dekking… hallo?!?
Mobiel abonnement zou ook 1 bundel moeten zijn of echt als aparte abonnementen aan te schaffen en aan 1 simkaart koppelen. Dat is pas betalen voor wat je gebruikt.
Allemaal gratis adviezen voor de providers, die onterecht een slachtoffersrol aannemen.
Patrick
@jaaaajaaaaaaaa111: Je vindt het vast niet gek als ik jou hypocriet noem na bovenstaande reactie?
Origineel geplaatst door jaaaajaaaaaaaa111Wat een zeurende mensen.. mensen moet ten eerste maar is beseffen dat wat we nu allemaal hebben gewoon veel te goedkoop is. Dan moet je je afvragen, kan mijn aanbieder wel zo op de lange termijn mij dezelfde producten leveren? Die straks nog beter moeten zijn. Vervolgens kom je tot de conclusie, nee dit kan niet, er moet wat verandert worden (helaas). Je telefoon = een computer geworden. Je gebruikt het voor van alles en nog wat. Je zou denken daar ben ik dan wel bereid voor om wat meer voor te betalen. Vervolgens zie je dat 2 van de 3 grote providers flinke wijzigingen gaat doorvoeren.
….
De rest van Nederland zal gewoon de kosten betalen die betaald moeten worden (uiteraard noodgedwongen maar toch).Tot slot; ik zeg, kies nu snel een Sim only contract. Ik heb een I-300 Sim only (ja dat kan, moet je echter wel telefonisch aanvragen). Deze abbo (met 300 min of sms, incl onbeperkt internet, 7,2 mb, na 1 GB data minder snel maar blijft onbeperkt) , deze abbo ga ik waarschijnlijk een aantal jaren lekker doorlaten lopen. Gezien het feit dat wanneer je uit je contract periode bent.. je bestaande product gewoon door blijft lopen hoelang je dit ook wilt. Let wel dat als je een simonly neemt wat voor kortingsactie erbij zit, hoelang deze geldig is, en wat er gebeurt na deze kortingsperiode;)
Bovendien hebben ze dit al lang aan kunnen zien komen, mobiel internet is niet iets dat nu spontaan uit de lucht komt vallen. Ze hebben geprobeerd een ‘oude koe’ zoveel mogelijk uit te melken, maar ze merken dat ze hun grip daarop kwijtraken en spelen daarom het slachtoffer. Als ze het goed berekend hadden, hadden ze nooit te ‘weinig’ laten betalen, dat ze nu zogenaamd moeten compenseren. Al hadden ze beter opgelet waren ze sneller met nieuwe abo vormen gekomen, zodat het netwerk dit ook zou kunnen ondersteunen.
Jannmet
@Whistler: Haha, ik had wellicht iets duidelijker moeten zijn in het 2e gedeelte ja.
Om even antwoord te geven; ‘op de trein springen’ hoef ik namelijk niet persoonlijk. Dit omdat ik al een product heb wat aan mij wensen voldoet. Ik zoek niet naar andere ‘oplossingen’ omdat ik al iets heb waarmee ik goed door kan.
Waar ik op doelde is het feit dat als je nog steeds een abbo met tel neemt, dan moet je hoe dan ook meegaan met de prijzen die gehanteerd worden, omdat je weinig keuze hebt (op dit moment is T-Mobile nog steeds natuurlijk erg voordelig).
Wat ik als alternatief aanbied voor de andere mensen (die niet op de trein meewillen) is dus om een toestel los te kopen en nu een goedkoop sim only te nemen en die gewoon laten doorlopen.
Ik zoek zelf dus niet naar een goedkopere oplossing, omdat ik zelf niks bijzonders nodig heb op dit moment. Heb al een toestel en een goed sim only. Als ik straks alsnog een nieuwe telefoon zou willen hebben MET abbo.. dan zou ik zelf ook mee moeten gaan.
Wiesje
Ach..Hollanders blijven natuurlijk ook wel een beetje gierig om hen geld. (begrijp me niet verkeerd, het is natuurlijk ook een principe kwestie / aardig prijsverschil t.o.v nu dat weet ik).
Maar goed, als je zo op het randje moet leven voor die paar tientjes, dan toch gewoon lekker wat simpels?
Ik ga gewoon voor de beste prijs / kwaliteit verhouding. Ook al wordt het duurder, ik gebruik mijn telefoon voor van alles, dus dan heb ik er niet zo probleem mee om die paar tientjes extra per maand te lappen. Uiteraard is het fijn als het in de buurt blijft van de huidige tarieven, maar als dat niet zo is, dan maar meer idd.
Begrijp dat het wel erg lastig is voor de jongeren / studenten die naast studie-lasten en dergelijke ook nog straks een telefoonrekening krijgen waardoor ze geen biertjes meer kunnen drinken. ( met name dus de meeste mensen die hier ook het hardst schreeuwen).
Sjoerd
Tsja, ik ga me niet druk maken om 5 euro extra. Zeker niet als ik daardoor in het buitenland kan internetten 🙂 innovatie en optimalisatie van een netwerk kost nou eenmaal veel geld.
Yannick
@Vanstra: Vodafone Nederland heeft een omzet gehaald van 1,873 miljard van het afgelopen boekjaar (t/m 31-03-2011).
Sindsdien heeft Vodafone een verdubbeling van het aantal smartphones, verdrievoudiging van het mobiele datagebruik in een jaar tijd.
Vodafone investeerd met (minimaal) 200 miljoen per jaar in het netwerkcapaciteit. Dit zal relatief snel oplopen vanwege het feit dat steeds meer mensen android toestellen hebben en iphones die constant verbinding hebben met internet. (om streaming ed nog even weg te laten).
Daarnaast wordt het ook steeds populairder voor mensen die prepaid hebben om te gaan internetten.
Al met al zullen erg veel mensen het internet gaan gebruiken op hen mobiele telefoon.
Dit investeren kost ongelooflijk veel geld. Denk aan belastingen van overheid, frequenties kopen, onderhouden, upgraden en innoveren van het netwerk (3G-4G) en ga zo maar door. De winst die ze halen waar jij het over hebt (13 miljard, van Vodafone als concern btw maar ok), zal vol geinvesteerd moeten worden in allerlei zaken. Tuurlijk houden ze zichzelf wel warm hoor, maar ondanks dat zullen de netwerkkosten vrij rap gaan oplopen.
Dit gaat (volgens de providers) zelfs dusdanig snel, dat ze dus nu dit verbruik wat proberen te remmen door die limieten. Men die meer verbruikt, betaald meer en zo genereren ze toch nog wat meer omzet.
Denk je dat providers zomaar over nadenken om het almachtige Google extra geld te vragen voor hen intensieve diensten zoals Youtube? Als ze genoeg winst hadden om te kunnen investeren EN om zelf operationeel te kunnen draaien zouden ze dit echt niet doen. Al is het alleen vanwege het feit dat je je relatie met zo’n concern toch een ander smaakje zou kunnen geven.
Het komt er op neer dat providers nu voor alles opdraaien, en ze zoeken (nogal wanhopig) naar oplossingen. De 1e en de makkelijkste is natuurlijk, de klant zwaar laten betalen. Persoonlijk denk ik dat dit toch een tijdelijke oplossing is. Straks met nieuwe internet technieken (waar ik persoonlijk ook aan werk), zal er een hoop veranderen, sowieso in snelheden, maar ook de financiële aspecten, waardoor providers weer kunnen zakken in prijs. Of ze dit doen is een andere vraag natuurlijk.
Want.. de vraag is ongelooflijk hoog..wie het wilt of wie het moet..zal het helaas niet kunnen ontlopen.
Bart
Voor mij wordt het allemaal minstens 10 keer zo duur… :0(
Ik doe ALLES met de iPhone.
Luister elke nacht streaming naar Radio1.
Verbruik zo’n 14 GB per maand!
Heb nu nog een jaar onbeperkt snel iPhone-abonnement… Daarna gaat het HEEL duur voor mij worden, of ik moet stoppen met internetten op deze manier…
Afwachten wat T-Mobile gaat doen…
alvani
Origineel geplaatst door Bart
Voor mij wordt het allemaal minstens 10 keer zo duur… :0( Ik doe ALLES met de iPhone. Luister elke nacht streaming naar Radio1. Verbruik zo’n 14 GB per maand! Heb nu nog een jaar onbeperkt snel iPhone-abonnement… Daarna gaat het HEEL duur voor mij worden, of ik moet stoppen met internetten op deze manier… Afwachten wat T-Mobile gaat doen…
Dan is het mede jouw schuld dat de abonnementen nu zo duur zijn geworden! 😉 🙂
Oh nee, je hebt T-Mobile 😉
frank
Een kennis van mij heeft als co bij kpn gewerkt maken 800 %winst ze zouden zich moeten schamen!!! de infra kosten ten opzichte van vast bellen kosten een drol en maar opschroeven die prijs,hadden we Nelie nog maar die zou die gasten wel eens een lesje leren!!!
Je moet gewoon niet zo raar doen en die 12GB die je verbruikt per maand gewoon via je wifi laten lopen..
Die overige 2gb moet je idd inperken of duur voor gaan betalen.. Maar hard van de daken schreeuwen dat je dom bezig bent is niet slim..
Bubbly
Origineel geplaatst door Bart Voor mij wordt het allemaal minstens 10 keer zo duur… :0( Ik doe ALLES met de iPhone. Luister elke nacht streaming naar Radio1. Verbruik zo’n 14 GB per maand! Heb nu nog een jaar onbeperkt snel iPhone-abonnement… Daarna gaat het HEEL duur voor mij worden, of ik moet stoppen met internetten op deze manier… Afwachten wat T-Mobile gaat doen…
Dat begrijp ik, als je alles doet via je iPhone kan het heel duur worden..
@alvani: @iSnatch: Tsja je moet maar een wi-fi verbinding hébben hè! Het lijkt normaal omdat leeuwendeel van het land een computer heef, maar aardig veel mensen hebben dat toch weer niet. Denk aan studenten. Daarbij, gewoon internet is ook niet heel goedkoop 🙂
Dan heb je in iedere stad overal wifi, gratis en voor niets! Dan zoeken die providers het maar lekker uit!!
Harley1968
De grooooote mannen moeten hun grooooote huis in de morgen uit om in hun groooooote auto naar hun groooooote kantoor te rijden waar ze achter hun groooooote bureau hun groooooote zaakjes regelen om de kleine man veel te veel te laten betalen zodat ze in de avond weer in hun groooooote auto naar hun groooooote huis terug rijden waar ze samen met hun vrouw een grooooooote vakantie boeken om hun groooooote gemis thuis een groooooot voldaan gevoel te geven.De groooooote mannen slapen hier niet minder om in hun grooooooote bed want ze weten dat ze morgen weer in hun grooooooote auto mogen rijden en weer grooooooot geld gaan stelen.
Opzich is dat Smart abbo zo gek nog niet. Zelf beetje opwaarderen naar 1500MB en je hebt best goed abbo. Ook in het buitenland internetten + tethering is best wel cool!
Bel + SMS + Web Smart kan dus met alle smartphones inclusief iPhone ?
Rednose: Op Tweakers lees ik: “Opvallend is dat het Smart-abonnement niet in combinatie met een iPhone gekozen mag worden.”
Wat daar de reden van is…
Goed abbonoment zijn jullie gek in jullie hoofd ofzo ?? Ik betaal maar 10 euro voor 190 minuten en onbeperkt internet, foto van een factuur kan ik wel laten zien als jullie mij niet geloven. Dit is gewoon misdadig hoog. Ik hoop dat tmobile de lachende derde wordt in dit schandaal
Ja daarom vraag ik het ook. Op Tweakers staat ook dat WhatsApp niet mag, wat dus niet blijkt te kloppen.
Ben ik blij dat ik eerggister een tweejarig Vodafone abonnement heb afgesloten: 10.95 per maand, 1gb internet en 190 minuten/sms.
En via wie heb jij jouw abo dan?
En dat is tegenwoordig het probleem. Ze hebben te weinig gerekend voorheen en ze trekken dat nu recht. 10tje voor onbeperkt en ook nog eens minuten is gewoon over. Ik wil best betalen maar dan moet het redelijk zijn. Met dit abbo kun je ook in het buitenland internetten uit je bundel EN tethering gebruiken. Dat hebben andere providers nog niet gedaan.
Echt belachelijke prijzen!!
Waarschijnlijk zal de reden zijn dat ze daar speciale iphone abbo’s voor hebben die je alleen met een iphone kunt krijgen??……
Anders gewoon de iPhone los kopen.
Ze kunnen nog steeds wel zeggen dat dingen als whatsapp niet mogen, maar voadfone weet dondersgoed dat ze dat niet meer mogen verbieden (netneutraliteit).
Beetje overtrokken reacties. 10 euro voor mobiel internet vinden mensen te duur maar 30 euro p.m. betalen voor een basis breedband verbinding is heel normaal. Ja, het word veel duurder dan voorheen maar aangezien mobiel internet nou eenmaal een veel hogere kostprijs heeft vind ik het niet meer dan normaal.
Bij welke provider heb je dat dan? Ik ben nu aan het kijken voor een sim-only abo voor m’n iPhone 4 die contract vrij is over een maand.
Ik mis bij dit bericht de officiële pagina op de Vodafone website of iets dergelijks die dit bericht bevestigd. Dit klinkt namelijk weer heel anders dan de berichten van gisteren. Daarom wacht ik lekker op de officiële statements van Vodafone en hun overzicht van hun tariefplannen voordat ik ga roepen dat het veel geld kost of dat we de zak zijn.
@Fry: http://over.vodafone.nl/nieuwscentrum/nieuws/vodafone-komt-met-nieuw-abonnement-voor-smartphones?from_search
Wat een types hier.
Allemaal maar roepen hoe goedkoop ze nu wel niet zitten,en hoe belachelijk het allemaal niet is, bladiebladiebla.. Deze mensen zijn 1: blijkbaar veel SO gebruikers en 2: grote dataverbruikers. Dus tsja..
Dus eigenlijk willen ze dat we alleen een data abb pakken? Of juist geen internet?
Citaat van Vodafone website: “houdt Vodafone dit jaar nog het abonnement Bel + SMS + Web in de markt” . Dit betekend dus dat dit nieuwe abbonnement uiteindelijk het bestaande zal vervangen i.p.v. aanvullen?
@Nick: Even speciaal voor jou:
Dit is wat je bij xs4all krijgt voor 30,- internet (unlimited Tot 8mb/s down en 1 mb/s up)
bron
dus 10 euro voor limited en lage snelheid bij KPN of Vodafone is/was zo gek nog niet.
Zou de kartelwaakhond trouwens deze verboden prijsafspraken niet eens moeten onderzoeken? Want dat lijkt me toch wel overduidelijk nu.
Weet iemand trouwens wat KPN/Vodafone zelf betaald voor aansluiting om internet exchange bijv. tov xs4all/upc?
@Mark: 10 euro p.m. voor mobiel internet is een koopje. Mobiel bellen is ook veel duurder dan vast bellen en mobiel internet mag dat dus ook zijn. Je kan wel overal in Nederland het internet op en dat is ook wat waard. Natuurlijk zie ik het ook liever veel goedkoper maar ik wil alleen maar duidelijk maken dat ik de tarieven best redelijk vind.
Ik vind dat mensen hier heel hard schreeuwen dat allemaal goed is. Ik vind het ook opvallend.
Dit is omdat mobiel internet een doelgroep meer functioneel heeft gemaakt, om even heel hard te zijn. Deze doelgroep zijn gehandicapten, zoals ik. Doordat men eerst gebruik kon maken van ruime data limieten konden mensen zoals zich meer.. Toevoegen in de samenleving. Het klinkt enorme blabla, maar het is wel waar. Bedenk maar hoeveel mensen met een beperking in jouw omgeving een smartphone heeft gekocht met internet. Bij mij is het in ieder geval aanzienlijk.
Doordat KPN en Vodafone de datalimieten afknijpen, knijpen ze ook mensen zoals ik, of anderen met een handicap, af.
Met andere woorden: ieder die KPN of Vodafone nemen, bij hun smartphones, zijn ontzettend elitair en vele andere dingen die ik hier maar niet zal zeggen.
Wat een zeurende mensen.. mensen moet ten eerste maar is beseffen dat wat we nu allemaal hebben gewoon veel te goedkoop is. Dan moet je je afvragen, kan mijn aanbieder wel zo op de lange termijn mij dezelfde producten leveren? Die straks nog beter moeten zijn.
Vervolgens kom je tot de conclusie, nee dit kan niet, er moet wat verandert worden (helaas).
Je telefoon = een computer geworden. Je gebruikt het voor van alles en nog wat. Je zou denken daar ben ik dan wel bereid voor om wat meer voor te betalen.
Vervolgens zie je dat 2 van de 3 grote providers flinke wijzigingen gaat doorvoeren.
Ondanks dit zal je toch meer moeten betalen, in hoeverre dat bij T-Mobile zal zijn zal mij benieuwen. Kans is erg groot dat T-Mobile zich beter gaat positioneren ten opzichte van de rest.
Ok, dus nu moet je meer betalen. Maar.. je kan de kosten maar moeilijk of niet aan. Helaas pindakaas .. je zal dan toch een beter baantje moeten zoeken of harder moeten werken mocht je jouw product willen (pubers).
Je moet je ervan bewust zijn dat de trein gaat vertrekken, het is nog even wachten op de laatste wagon (T-Mobile). Als je niet mee wilt of kan gaan, dan ga je toch lekker niet? Blijf dan vooral op fora je frustratie uiten. Heerlijk om te zien btw.
De rest van Nederland zal gewoon de kosten betalen die betaald moeten worden (uiteraard noodgedwongen maar toch).
Tot slot; ik zeg, kies nu snel een Sim only contract. Ik heb een I-300 Sim only (ja dat kan, moet je echter wel telefonisch aanvragen). Deze abbo (met 300 min of sms, incl onbeperkt internet, 7,2 mb, na 1 GB data minder snel maar blijft onbeperkt) , deze abbo ga ik waarschijnlijk een aantal jaren lekker doorlaten lopen. Gezien het feit dat wanneer je uit je contract periode bent.. je bestaande product gewoon door blijft lopen hoelang je dit ook wilt. Let wel dat als je een simonly neemt wat voor kortingsactie erbij zit, hoelang deze geldig is, en wat er gebeurt na deze kortingsperiode;)
Ik snap niet waarom men hier zegt dat mensen zeuren. Het is toch ook niet normaal dat je nu opeens het dubbelen moet gaan betalen voor je abonnement. En of dat nu met de tijd mee gaan heeft te betekenen of niet.
Als ik altijd brood koop voor 0,79 euro en daar opeens 1,75 euro voor moet gaan neertellen ga ik me ook afvragen waarom en of ik niet naar iemand kan gaan die goedkoper is.
Alleen omdat de providers het niet meer aankunnen moeten de klanten maar gaan betalen. Mijn baas zegt ook niet dat ik zomaar 50,- euro per maand meer krijg omdat ik mijn mobiel abonnement moet gaan betalen. Het is toch ook gewoon niet normaal om eerst maar 10,- euro te vragen voor onbeperkt internet en dan opeen 25,- euro en ook nog eens een slot tot 250MB.
Kom op zeg, dan mag je als concument best even lekker zeuren!! Het is ook niet normaal, we gaan gewoon terug in de tijd nu want het is er allemaal niet beter op geworden met de snelheid en/of bereikbaarheid. Dus ik snap het allemaal best wel.
Ik zeur niet, ik heb een abonnement abonnement bij T-Mobile al vanaf het begin en ik verleng deze niet meer, ik hoop wel een los toestel. Want uiteindelijk betaal je net zoveel, of je hem nu los komt of met een vreemde constructie abonnement.
@YKL: Als je nu 10 euro betaald voor min en internet verleng gewoon je abo niet. Dan ben je contractsvrij en heb je nog je oude voordelen. Simpel
Thanx!
@MarcService: Ik constateer alleen dat er zo veel mensen zeuren, ik zeg niet dat het niet mag.
Bovendien kloppen je beide vergelijkingen voor geen meter.
Brood verhaaltje.. stja.. volgens mij snapt iedereen wel waarom.
Bovendien van 10 euro naar 25 kan wel. Dit zijn gewoon veranderingen die als bedrijven dat willen doorvoeren, dat ook gewoon doen, zonder om jouw mening te vragen.
Daarbij zitten er een hoop slimmen mensen die beseffen dat mensen natuurlijk het goedkoopste (vaak) het interessantst vinden. Dus ze zoeken een balans om omzet / winst te behalen, maar ook om nog te investeren in hen eigen capaciteit, kosten te kunnen betalen etc.
Als je je meer gaat verdiepen hierin, zul je meer begrip hebben voor deze stijgingen. Hoe dan ook is het uiteraard ieders recht om er gefrustreerd over te zijn etc etc.. maar je schiet er niet erg veel mee op.
Als je geen geld hebt, jammer dan.
Als ik sommige reacties hier zo lees, zo van dat we “niet moeten zeuren” en dat het tot nu toe “allemaal heel goedkoop was”, dan zou het me niets verbazen als KPN en Vodafone wat mensen hebben ingehuurd om hier “het nieuwe zakkenvullen” recht te praten.
@Jannmet: Eerst een pleidooi houden over hoe redelijk de prijzen wel niet zijn, en dan zelf met een oplossing komen waardoor je zoals je zelf zegt “zelf nog niet op de trein hoeft te springen”? Waarom accepteer je zelf de prijzen dan ook niet en zoek je voor jezelf ook een goedkopere oplossing..? Apart…
Om daar aan te voegen: Het is inderdaad opvallend. Ten tweede: Wij zijn Nederlanders. Welke Nederlander laat, in vredesnaam, de prijs omhoog gaan en er minder voor krijgen XD Ik bedoel: He?!
Veel te goedkoop wordt er geroepen, capaciteit niet voldoende, we moeten er wat aan doen. Het zijn mooie uitdrukkingen van bedrijven die op het moment dat ze het roepen ook abri’s vol hebben hangen met reclame dat je zo lekker tv kan kijken op mobiel. Ik denk dat providers ervan uitgaan dat iedereen gewoon dit als eerste levensbehoefte is gaan zien, en daarom toch wel gaan betalen. Buitenland is goedkoper geworden? wat heb je eraan als particulier die 3 weekjes per jaar naar het buitenland op vakantie gaat? Zakelijke gebruikers kijken hier niet eens naar, die betalen toch al de hoofdprijs.
Ik heb alleen het idee dat ook hier geld dat het op een gegeven moment genoeg is voor mensen, en dat ze andere manieren vinden om online te komen. Ik kwam er laatst in Luxemburg achter dat je op bijna elk terras gratis wifi hebt. Een service die steeds meer normaal word. Oh ja, en natuurlijk heb je dat in de bushbush niet, maar wat moet je daar ook met internet, geniet eens van je omgeving 😉 facebook kan je altijd later bijwerken
Begrip ???
Vodafone heeft in de periode 2010/2011 13 miljard WINST gemaakt.
En nu zeuren dat ze geld mislopen.
Nederland is het 3e land in de wereld wat betreft duurste mobiele data abonnementen.
Nee, dit valt niet te rijmen en heb ik totaal geen begrip voor.
Alle reacties tot nu toe gelezen en het valt mij op dat er niets wordt gezegd over een vergelijking tussen de bestaande bel-sms-web abo en de nieuwe SMART abo. Hierbij open ik de discussie over dit aspect. Volgens mij is een SMART Abo een goed helemaal zo gek nog niet. Indien mogelijk overweeg ik over te stappen.
En mensen, laten we realistisch blijven, de economie vraagt om verandering….en die komt er nu aan. 10e p/maand is een toetje!
Misschien niet helemaal ontopic, maar goed.
Kwaliteit draadloos/mobiel internet is in heel veel gevallen gewoon slecht. Bijvoorbeeld 7.2 Mbit beloven, maar dit heb je alleen als je in zo’n zendpaal gaat zitten.
Alle providers zeggen dat de prijzen omhoog gaan om het netwerk uit te breiden. Oplossing: Voeg alle netwerken samen, trek net en provider uit elkaar.
Maak net overheid en provider gebruikt net. (energie net als mooi voorbeeld) Misschien, dat er dan eindelijk is kwaliteit geleverd wordt.
Aanvulling of alternatief: (voorbeeld ns) prijzen mogen pas omhoog als er aan kwaliteitsnormen voldaan wordt. Kwaliteitsnorm zou overal een minimum van 2MBit internetverbinding en overal (binnen en buiten) bereik.
Mobiel internet/ bellen moet overal kunnen en dus ook binnen! Ik heb T-mobile gehad met onbeperkt internet, maar een website openen ging niet of ik was alweer thuis.
Om kwaliteit overgestapt op Vodafone, maar is op veel plekken ook om te huilen. Standaard antwoord: u woont binnen en buiten de dekking… hallo?!?
Mobiel abonnement zou ook 1 bundel moeten zijn of echt als aparte abonnementen aan te schaffen en aan 1 simkaart koppelen. Dat is pas betalen voor wat je gebruikt.
Allemaal gratis adviezen voor de providers, die onterecht een slachtoffersrol aannemen.
@jaaaajaaaaaaaa111: Je vindt het vast niet gek als ik jou hypocriet noem na bovenstaande reactie?
Bovendien hebben ze dit al lang aan kunnen zien komen, mobiel internet is niet iets dat nu spontaan uit de lucht komt vallen. Ze hebben geprobeerd een ‘oude koe’ zoveel mogelijk uit te melken, maar ze merken dat ze hun grip daarop kwijtraken en spelen daarom het slachtoffer. Als ze het goed berekend hadden, hadden ze nooit te ‘weinig’ laten betalen, dat ze nu zogenaamd moeten compenseren. Al hadden ze beter opgelet waren ze sneller met nieuwe abo vormen gekomen, zodat het netwerk dit ook zou kunnen ondersteunen.
@Whistler: Haha, ik had wellicht iets duidelijker moeten zijn in het 2e gedeelte ja.
Om even antwoord te geven; ‘op de trein springen’ hoef ik namelijk niet persoonlijk. Dit omdat ik al een product heb wat aan mij wensen voldoet. Ik zoek niet naar andere ‘oplossingen’ omdat ik al iets heb waarmee ik goed door kan.
Waar ik op doelde is het feit dat als je nog steeds een abbo met tel neemt, dan moet je hoe dan ook meegaan met de prijzen die gehanteerd worden, omdat je weinig keuze hebt (op dit moment is T-Mobile nog steeds natuurlijk erg voordelig).
Wat ik als alternatief aanbied voor de andere mensen (die niet op de trein meewillen) is dus om een toestel los te kopen en nu een goedkoop sim only te nemen en die gewoon laten doorlopen.
Ik zoek zelf dus niet naar een goedkopere oplossing, omdat ik zelf niks bijzonders nodig heb op dit moment. Heb al een toestel en een goed sim only. Als ik straks alsnog een nieuwe telefoon zou willen hebben MET abbo.. dan zou ik zelf ook mee moeten gaan.
Ach..Hollanders blijven natuurlijk ook wel een beetje gierig om hen geld. (begrijp me niet verkeerd, het is natuurlijk ook een principe kwestie / aardig prijsverschil t.o.v nu dat weet ik).
Maar goed, als je zo op het randje moet leven voor die paar tientjes, dan toch gewoon lekker wat simpels?
Ik ga gewoon voor de beste prijs / kwaliteit verhouding. Ook al wordt het duurder, ik gebruik mijn telefoon voor van alles, dus dan heb ik er niet zo probleem mee om die paar tientjes extra per maand te lappen. Uiteraard is het fijn als het in de buurt blijft van de huidige tarieven, maar als dat niet zo is, dan maar meer idd.
Begrijp dat het wel erg lastig is voor de jongeren / studenten die naast studie-lasten en dergelijke ook nog straks een telefoonrekening krijgen waardoor ze geen biertjes meer kunnen drinken. ( met name dus de meeste mensen die hier ook het hardst schreeuwen).
Tsja, ik ga me niet druk maken om 5 euro extra. Zeker niet als ik daardoor in het buitenland kan internetten 🙂 innovatie en optimalisatie van een netwerk kost nou eenmaal veel geld.
@Vanstra: Vodafone Nederland heeft een omzet gehaald van 1,873 miljard van het afgelopen boekjaar (t/m 31-03-2011).
Sindsdien heeft Vodafone een verdubbeling van het aantal smartphones, verdrievoudiging van het mobiele datagebruik in een jaar tijd.
Vodafone investeerd met (minimaal) 200 miljoen per jaar in het netwerkcapaciteit. Dit zal relatief snel oplopen vanwege het feit dat steeds meer mensen android toestellen hebben en iphones die constant verbinding hebben met internet. (om streaming ed nog even weg te laten).
Daarnaast wordt het ook steeds populairder voor mensen die prepaid hebben om te gaan internetten.
Al met al zullen erg veel mensen het internet gaan gebruiken op hen mobiele telefoon.
Dit investeren kost ongelooflijk veel geld. Denk aan belastingen van overheid, frequenties kopen, onderhouden, upgraden en innoveren van het netwerk (3G-4G) en ga zo maar door. De winst die ze halen waar jij het over hebt (13 miljard, van Vodafone als concern btw maar ok), zal vol geinvesteerd moeten worden in allerlei zaken. Tuurlijk houden ze zichzelf wel warm hoor, maar ondanks dat zullen de netwerkkosten vrij rap gaan oplopen.
Dit gaat (volgens de providers) zelfs dusdanig snel, dat ze dus nu dit verbruik wat proberen te remmen door die limieten. Men die meer verbruikt, betaald meer en zo genereren ze toch nog wat meer omzet.
Denk je dat providers zomaar over nadenken om het almachtige Google extra geld te vragen voor hen intensieve diensten zoals Youtube? Als ze genoeg winst hadden om te kunnen investeren EN om zelf operationeel te kunnen draaien zouden ze dit echt niet doen. Al is het alleen vanwege het feit dat je je relatie met zo’n concern toch een ander smaakje zou kunnen geven.
Het komt er op neer dat providers nu voor alles opdraaien, en ze zoeken (nogal wanhopig) naar oplossingen. De 1e en de makkelijkste is natuurlijk, de klant zwaar laten betalen. Persoonlijk denk ik dat dit toch een tijdelijke oplossing is. Straks met nieuwe internet technieken (waar ik persoonlijk ook aan werk), zal er een hoop veranderen, sowieso in snelheden, maar ook de financiële aspecten, waardoor providers weer kunnen zakken in prijs. Of ze dit doen is een andere vraag natuurlijk.
Want.. de vraag is ongelooflijk hoog..wie het wilt of wie het moet..zal het helaas niet kunnen ontlopen.
Voor mij wordt het allemaal minstens 10 keer zo duur… :0(
Ik doe ALLES met de iPhone.
Luister elke nacht streaming naar Radio1.
Verbruik zo’n 14 GB per maand!
Heb nu nog een jaar onbeperkt snel iPhone-abonnement… Daarna gaat het HEEL duur voor mij worden, of ik moet stoppen met internetten op deze manier…
Afwachten wat T-Mobile gaat doen…
Dan is het mede jouw schuld dat de abonnementen nu zo duur zijn geworden! 😉 🙂
Oh nee, je hebt T-Mobile 😉
Een kennis van mij heeft als co bij kpn gewerkt maken 800 %winst ze zouden zich moeten schamen!!! de infra kosten ten opzichte van vast bellen kosten een drol en maar opschroeven die prijs,hadden we Nelie nog maar die zou die gasten wel eens een lesje leren!!!
Je moet gewoon niet zo raar doen en die 12GB die je verbruikt per maand gewoon via je wifi laten lopen..
Die overige 2gb moet je idd inperken of duur voor gaan betalen.. Maar hard van de daken schreeuwen dat je dom bezig bent is niet slim..
Dat begrijp ik, als je alles doet via je iPhone kan het heel duur worden..
@alvani: @iSnatch: Tsja je moet maar een wi-fi verbinding hébben hè! Het lijkt normaal omdat leeuwendeel van het land een computer heef, maar aardig veel mensen hebben dat toch weer niet. Denk aan studenten. Daarbij, gewoon internet is ook niet heel goedkoop 🙂
Als iedereen die klaagt nou eens het volgende aanschaft:
http://corp.fon.com/en/
Dan heb je in iedere stad overal wifi, gratis en voor niets! Dan zoeken die providers het maar lekker uit!!
De grooooote mannen moeten hun grooooote huis in de morgen uit om in hun groooooote auto naar hun groooooote kantoor te rijden waar ze achter hun groooooote bureau hun groooooote zaakjes regelen om de kleine man veel te veel te laten betalen zodat ze in de avond weer in hun groooooote auto naar hun groooooote huis terug rijden waar ze samen met hun vrouw een grooooooote vakantie boeken om hun groooooote gemis thuis een groooooot voldaan gevoel te geven.De groooooote mannen slapen hier niet minder om in hun grooooooote bed want ze weten dat ze morgen weer in hun grooooooote auto mogen rijden en weer grooooooot geld gaan stelen.