Reacties voor: Vodafone-probleem met iOS 4.3 alleen bij ‘7-serie’ simkaarten?
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Een vriendin van mij met een 3G heeft vrijdag van Vodafone zelf te horen gekregen dat ze haar simkaart om moest ruilen omdat ‘er iets met een 7 was’ op haar simkaart. Probleem is dus blijkbaar al bekend?
iPhone 4 met iOS 4.3 en Vodafone: verbinding valt soms zomaar opeens weg.. Was voorheen nooit zo.
Ook gaat de batterij echt voor m’n gevoel de helft sneller leeg dan eerst, maar goed dat heeft niks met Vodafone te maken.
Ik heb bereik/ontvangst problemen na update 4.3 met t-mobile. Steeds 1 streepje signaal of geen. Wie ook?
@Arthur: Ontvangst van iPhone is gewoon slecht. Het komt bij mij regelmatig voor dat ik 1-2 streepjes heb, maar de beller rechtstreeks naar voicemail gaat. Ik weet dat de dekking bij mij niet zo goed is, maar met de iPhone is het erg slecht. HTC Touch HD is beter en Nokia veel beter.
Signaalsterkte op iPhone is puur optisch bedrog en zegt weinig over echt signaal.
In een reactie op Tweakers.net heb ik uitgelegd dat dit kennelijk al bekend was, alleen was kwam ik pas na het testen hier achter. Alleen heb ik het wel met meerdere devices kunnen testen.
Zo, toch nog 1 van de 4 reacties on topic.
Mijn complimenten aan die ene persoon die het wel snapt.
Ik heb het probleem met de iPad en derhalve de poll niet ingevuld maar kan wel bevestigen dat het probleem idd met de ‘7’ stuk loopt en met de ‘4’ gewoon werkt.
Ik heb een Iphone 4 met 4.3 en een sim met een 7 aan het begin en nergens last van. mijn sim is het zelfde als het plaatje 8931440300
Heb veel problemen met zowel mijn IPhone4 en 3GS de laatste week gehad. Mijn 4 icm simkaart7 had veel bereik problemen. De 4 heb ik opgestuurd en ik krijg een nieuwe van Apple . Mijn oude 3GS weer uit de kast gehaald en na de update naar 4.3 sim kaart 7 crashte hij constant. Gisteren een sim kaart 4 opgehaald en het crashen was over. Het lijkt er trouwens op dat ik met de nieuwe sim kaart beter bereik heb. Vroeger had ik altijd 1 of 2 streepjes thuis nu 3 & 4.
@Mik: Kan wel, doordat ie steeds naar netwerk moet zoeken
Ik heb een 3GS met Vodafone en een simkaart serie 7
Bij update naar iOS4.3 gelijk problemen met het steeds rebooten en vastlopen.
Uiteindelijk een weekje met kale installatie iOS4.3 kunnen werken (herstel met instellingen van nieuw toestel)
Nu sinds gisteren geprobeerd oude backup terug te zetten en dit werkt gek genoeg nu wel zonder problemen.
Enige dat de situatie anders maakt is dat ik voor de zekerheid 3G uit heb gezet en daarnaast ook mijn sim-pincode eraf gehaald heb.
Ik heb inderdaad ook een Vodafone simkaart serie 7 en op gelijk problemen met iOS4.3
Hier nog iemand en dit is een nieuw setje wat ik gekregen hebt.
Cijfer reeks onderaan kaartje na VF-NL is wel anders bij mij! Met vorige set weet de nummers niet, maar was wel oude kaart.. wel problemen.
Hierbij de bevestiging: ik controleerde of er een 7 opstaat, want veel last van crashes. Kaartje eruit, ja er staat een 7, kaartje erin BAM crash. Niets doet het meer. Harde reset levert alleen maar lang wachten op, uiteindelijk werkt het weer, maar gammel.
Voor de update naar 4.3 nergens last van gehad…lekker dan.
@Dydefox: Dus gewoon het simmetje omruilen naar eentje van een fabrikant die zich wel aan de standaarden houdt.
Ik heb simkaartje 7, 3GS, vodafone en alle eerder genoemde problemen. Als inderdaad een simkaartje 4 de oplossing is, hoe kom ik daar dan aan?
Hier iPhone 4 (met het 7 kaartje) en sinds 4.3 ook regelmatig wegvallende (dmv. pop-up waarschuwing) verbinding van een paar seconden.
Ook bij mij (3GS, geen 7-serie) is de verbinding na de update dramatisch. Opnieuw opstarten wil dan nog wel eens werken.
Wat mij ook opvalt is dat de batterij heel snel leeg loopt. ‘S avonds opgeladen (100%) de volgende ochtend (na 6 uur) nog op 81%.
Ik hoop op een snelle fix.
Helemaal mee eens. Puur optisch.
Geweldige gesprekken met 1 streepje
Waardeloze met 5 streepjes!
Zet ik 3G uit, gaat de stabiliteit stukken omhoog!
Dit is mij ook bekend op een Nokia E72..
Neig naar netwerk problematiek ipv naar toestellen te wijzen
Net terug van de Vodafone-winkel.
Nieuw sim-kaartje (zonder 7 aan het begin), en alles lijkt weer te werken!
Na dit gelezen te hebben heb ik mijn kaartje gechecked en inderdaad een ‘7 serie’, en ik had ook die problemen.
Ik ben vervolgens gelijk even naar de Vodafone winkel gelopen en heb nu een kaartje met een ‘4’ en nu is het probleem opgelost!
@iFeun: Afgezien van het feit dat het volledig offtopic is, is het ook nog eens volledig flauwekul. Het aantal streepjes op welke telefoon dan ook zegt bar weinig over je ontvangst, de mogelijkheid tot bellen en de internetsnelheid. Er zijn diverse factoren die dat allemaal tezamen bepalen. Vodafone heeft nogal regelmatig storingen op haar datanetwerk waardoor je ondanks je volle reeks streepjes niet kunt internetten (maar wel weer bellen). T-Mobile heeft destijds capaciteitsproblemen gehad waardoor je ondanks het volle aantal streepjes ook geen ontvangst had. Nokia staat overigens bekend om het feit dat ze veel te rooskleurig zijn wat die streepjes betreft, ze geven er standaard 1 a 2 teveel weer (en dat is weer goed te merken als je maar 1 of 2 streepjes hebt, bellen kan dan niet meer). Om maar eens een drietal voorbeelden te geven…
In de praktijk blijkt keer op keer dat de iPhone en diverse andere telefoons vrijwel niet voor elkaar onderdoen wat ontvangst betreft. Als er problemen zijn ligt dat eerder aan de provider dan aan de telefoon zelf.
Enige wat we van dit verhaal weten is dat tot dusver mensen die een simkaart uit een bepaalde serie hebben een verhoogd risico hebben tot problemen met iOS 4.3. De poll hier laat zien dat het lang niet alle gebruikers met deze combinatie betreft. Een downgrade naar iOS 4.2.1 zal zeer waarschijnlijk niet helpen daar een nieuwe iOS release ook dingen als de baseband upgrade. Bij een downgrade wordt de baseband echter niet meegenomen waardoor, als het probleem zich in de baseband bevindt, je ook na een downgrade de problemen nog zult hebben. Aangezien je bij Vodafone en vrijwel iedere andere telco bij problemen een andere simkaart kunt verkrijgen is dat een betere oplossing op dit moment. Uiteindelijk moeten Vodafone en Apple om de tafel gaan zitten om het daadwerkelijke probleem te traceren en hiervoor een oplossing te bedenken.
Toch begrijp ik iets niet: waarom communiceren ze niet?
VODAFONE weet precies welke gebruiker met welke type iPhone belt… Een SMS met de waarschuwing aan de doelgroep om de update 4.3 niet te downloaden was simpel geweest.
Ook APPLE weet precies de gegevens van haar gebruikers (en vast ook wel via welke telecomprovider gebeld wordt). Ook Apple had makkelijk de iPhone 3GS & iPAD gebruikers met een pushbericht of emailtje (inlog iTunes?) kunnen waarschuwen…
Klanttevredenheid door communiceren is moeilijker dan marketing, dat blijkt wel weer…
Nb ik zal morgen Vodafone bellen; 3GS+serie 7….
Dus ik kan gewoon naar een Vodafone winkel. Vragen om een simkaartje 4 en m’n nummer behouden?
Dual sim gehaald en sindsdien problemen. Ook mijn kaartjes beginnen met een 7. Helaas weet ik niet het beginnr. van mijn oude kaartje. Deze kaartjes 3 dagen na de update in mijn iphone gedaan. Nu hij werkt durf (en ook niet nodig) ik hem niet meer totaal uit te zetten.
@Ajongebreur: Laat SIM er maar in zitten! Had ik de iPhone na veel pijn en moeite werkend, toch kijken naar serie 7-nummer, nu werkt mijn iPhone niet meer… grrr
Iphone 4 met 7 serie vandaag tijdens bellen m.b.v. parrot vanuit de auto volledig gecrashed. Is mooi balen!!!
Ook mijn IPhone liep helemaal vast. En ik maar gebruik van het T-Mobile netwerk. iPhone 3GS
Iphone 4 met simkaartje 7 van vodafone.
Geen probleem met vastlopen maar internet doet het niet meer. Ik krijg steeds de melding dat er geen internetverbinding is, terwijl het 3G logo en genoeg streepjes in het beeld zijn! Als internet het heel af en toe wel doet duurt het heel wat minuten voor een website geladen is.
Ik ga ook maar langs de Vodafone winkel, Ik neem aan dat het omruilen gratis gebeurd?
@H. Bouman: Vodafone heeft dat in hun database staan net als overige gegevens. Het probleem is alleen dat dit verschillende databases zijn en ze veel werk moeten doen om een compleet overzicht te krijgen. Allemaal tijd en moeite die ze beter aan andere zaken kunnen besteden aangezien je gewoon een massaal bericht de deur uit kunt doen om niet te upgraden naar iOS 4.3 en bij problemen contact met hun op te nemen. Wellicht dat een sms naar alle iPhone gebruikers daarin wel wat handiger was geweest. Maar ja, hoe moeten de iPad gebruikers hier dan van weten, die kunnen immers geen sms ontvangen… Het op de hoogte stellen van iedereen is uiterst discutabel. In de meeste gevallen is dit niet wenselijk omdat je massapaniek creëert en mensen denken dat ze een probleem hebben terwijl er niets aan de hand is. Meestal is het ook overbodig omdat de mensen met de problemen zich toch wel melden en je die gewoon individueel op probeert te lossen. Ze hebben niet voor niets een helpdesk/klantenservice. Voor het bedrijf intern is het wel interessant om in kaart te brengen hoeveel mensen een bepaald probleem hebben omdat dit op een structureel probleem kan duiden. Daar kun je als telco op in gaan spelen.
Verder is de helpdesk/klantenservice ook al een tijdje op de hoogte van de problematiek en wordt er inmiddels ook al het e.e.a. geadviseerd. Er wordt dus wel degelijk gecommuniceerd met de klanten. Ze ontkennen het niet, ze zoeken het niet in rare hoeken maar zijn gewoon duidelijk richting de mensen die problemen hebben. Ook dat is communiceren. Met alleen roepen dat je niet moet upgraden ben je er absoluut niet.
Overigens weet Apple helemaal niets. Enige wat die hebben is een database voor de simlocks die nota bene door de providers zelf worden gevuld en wellicht de info van welke batch naar welke telco is verstuurd. Daarnaast is het probleem nu met maar liefst 1 telco dus kan het ook nog eens specifiek aan de telco liggen. Als fabrikant is het dan not done om er tussen te komen, dan maai je het gras voor de ander z’n voeten weg. Op dit moment is het een Vodafone probleem, niet een Apple probleem. Vodafone moet daarop reageren, niet Apple.
Klanttevredenheid is inderdaad moeilijk bij sommige klanten omdat ze onmogelijke eisen stellen. Er zijn meer zaken die spelen (met name het niet duidelijk zijn wat nou het probleem is) waardoor enige gepastheid met beschuldigingen zeker op z’n plaats is. Daar mag je wel eens rekening mee houden.
@ppl: dank voor je uitvoerige antwoord; ben wel benieuwd of je voor Vodafone werkt 😉
Niettemin is het een antwoord waar ik niet in geloof:
– de helpdesk bel je pas als het al te laat is….
– ‘het kost Vodafone veel werk’; alle klanten zijn nu ook al uren kwijt met restoren en updates (en van spelletjes al hun nivo’s kwijt!)
– en multi-nationals snappen nog steeds niet dat klanten een waarschuwing sms gigantisch gewaardeerd zouden hebben. Het zou hun imago erg geholpen hebben…
Nu zijn het weer de logge instanties waarbij je de eerst week niks op hun site hierover kon vinden… (en nog niet…)
En last but not least:
– Apple en Vodafone kijken samen naar het probleem; in de waarschuwing kunnen ze dit gewoon aangeven. Maar wat doen ze; ze schuiven elkaar de zwarte piet toe.
Maar dank voor je reactie ppl!
Wordt zeker gewaardeerd.
ik had ook problemen met een 7 serie simkaart icm mijn iPad.. een simwissel naar een 4 serie simkaart (op maat geknipte traditionele sim) was de oplossing…
Ik heb nog steeds verbindings problemen op mijn iPad die na het opnieuw instellen van het APN telkens even over zijn. Kaart uit de 4 serie.
Heb een 3GS met update van T-mobile, precies dezelfde problemen als het vastlopen, zelfs over wifi. Batteroj ook snel leeg, zelfs bij t uischakelen van alles.
@H. Bouman: Als je na de restore een reservekopie terug zet verlies je geen topscores(als dat al belangrijk is)
En tijdverspillen aan restoren en updaten je bent hier niet toe verplicht hoor
Ik heb een iPad (jammer dat de enquete daar geen rekening mee heeft gehouden) en een Vodafonekaart waarvan het serienummer begint met een 7.
En jawel, ook ik heb de bekende problemen met het 3G netwerk.
wordt er geschreven in dit artikel. Dat is wat anders dan ik als zakelijke klant te horen heb gekregen. In een reactie van de helpdesk staat letterlijk:
Dus ik ben heel benieuwd waar de iPhoneClub gehoord heeft dat Vodafone naar een oplossing zoekt, want ik de communicatie met de klanten schuiven ze de schuld in de schoenen van Apple.
Ook met 4.2 had ik problemen. Toen liep mijn iPhone nIet vast maar mOest Ik regelmatig handmatig het netwerk selecteren. Sinds de update naar 4.3 is mijn 3GS waardeloos geworden. Continu vastlopen Apps starten niet meer op en mijn telefoon blijft zeker een half uur rebooten en rebooten. Mijn volume gaat op en neer (luid zacht luid zacht) en het lijkt wel alsof het scherm niet meer goed gekalIbreerd is. Ik weet 100% zeker dat dit is vanaf het moment dat ik heb geüpdate. Waardeloze update voor mij deze keer
@Sander Akkerman; welke serie is jouw simkaart, 4 of 7?
Ik heb een 3GS met Vodafone en nog nooit problemen gehad. Welke Sim ?? Omdat ik geen probleem heb, zal ik m’n SIM er niet uithalen… Of is het nummer van de Sim ook in het toestel te vinden ?
Mijn 3 GS was door de update ook gecrashed en mn sim begon met nr. 7. Ik ben langs een Vodafone winkel geweest en kreeg daar gratis een nieuwe sim kaart. En het probleem is nu opgelost;-))
Idem. Wim
Dit zijn dus gewoon leugens, echt leugens. Hou alstjeblieft op zeg. Er is meerdere keren gebleken dat Apple de verbinding juist eerlijker aangeeft, en er dus altijd minder streepjes staan dan bij concurrenten, niet meer. Dus hou op met zulke onzin rondbazuinen!
ook een iphone 4 met de 7 in het serienummer (net als boven), nergens last van. hoewel de ipad nog niet is ovegeschakeld (ipad 3g).
Ik heb problemen met push na update iOS 4.3 op iPhone4. Komt enkel binnen via Wifi verbinding. Heb geen Jailbreak of unlock. Simlockvrije telefoon met een oude zelfgeknipte simkaart.
Verder lijkt het netwerk minder stabiel. Vaak geen internetverbinding of valt weg. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Maar valt me wel meer op.
Push is erg vervelend dat die niet meer werkt. Denk een restore. Oude backup terugzetten hielp niet.
Gisteren is mijn iphone 4 (simkaart uit de 7 serie) gecrashed en kreeg ik de iphone met geen mogelijkheid weer aan de praat. Vandaag aan/uit knop ingedrukt en doet de iphone het weer alsof er niets aan de hand is?!
Ik ben benieuwd wat komende week gaat brengen 😉
Ik heb een Iphone4 (met een wat ouder sim-only abonnement) zonder simlock en een maand voor OIS 4.3 problemen met de simkaart (inderdaad 7 serie); vermoedelijk is er een simkaart providersoftware upgrade geweest die ik volgens mij begin februari heb gekregen (hele korte melding via itunes)
Tussen oktober 2010 en begin februari heb ik geen enkel probleem gehad met dezelfde kaart, zowel gsm als 3g deel.
Het probleem manifesteert zich door “geen service” te melden en komt daar zonder herstart niet uit. Dit gebeurt niet als 3g uit staat.
Ik heb van vodafone 3 weken geleden een nieuwe kaart gekregen (ook uit de 7 serie), waarmee het probleem vermindert. Nu kan 3g aan blijven, maar de ontvangst zakt van 5 ineens naar 1 paaltje en zo nu en dan zet de iphone zelf de 3g uit (blijkbaar een soort beveiliging of kwaliteitsborging).
Het lijkt erop, dat er een 3g-verbruikteller op de simkaart staat die de gsm ontvangst compromiteert. Als de 3g uit staat, is de gsm ontvangst altijd goed (5 paaltjes).
Nu heb ik een duo-simkaart en het blijkt dat de andere telefoon (oudje -motorola L9, met internet) het prima doet.
Volgens mij is er niet zozeer een “antenna” of OIS probleem, alsmeer een simkaart of simkaart software probleem die dit veroorzaakt.
Aan de afstand kan het niet liggen: vanuit mijn raam kan ik de gsm palen zien, zo’n 50 meter verderop. Ben nu dus wel (meestal?) bereikbaar, maar prettig is het niet.
Ik wacht dus af tot vodafone met een goede oplossing komt. Wat mij betreft is dit beneden de maat. #fail
Vandaag even mijn Simkaart van de versie 7 even om wezen ruilen bij de Vodafone Winkel, zonder problemen een nieuwe Simkaart uit de versie 4 gekregen, en wala probleem opgelost.
Had wel eerst even de klantenservice gebeld, die melde mij dat het probleem al even bekend was, maar het niet als officiële oplossing kon aanbieden omdat Vodafone en Apple druk bezig zijn met een definitieve oplossing.
Systeembeheer Onderwijsgroep Regio Rijnmond:
Wij ervaren dezelfde problemen als de meeste in dit topic.
3 toestellen werken weer na de volgende handeling(en).
– Toestel uitzetten
– Simkaart uit toestel verwijderen
– Toestel aanzetten, wacht tot het apparaat volledig IOS Boot.
– Doe vervolgens de sim weer in het toestel en voer de code in.
– Als het goed is loopt je toestel nu vast, wacht 15 tot 30 min.
– Hierna is je toestel (in mijn gevallen) weer te gebruiken.
Mocht je niet op internet kunnen controlleer de APN instellingen.
Zakelijk
Office.vodafone.nl
vodafone
vodafone
Privé
– live.vodafone.com
– vodafone
– vodafone.
Ik heb de iPhone 4 met de laatste update en het 7-serie simkaartje en heb nergens last van. Laat ik hopen dat het ook zo blijft. 🙂
Ook hier een 3Gs met een 7 serie simkaart en natuurlijk het vastloopprobleem. Ik werd door de vodafone klantenservice naar de vodafonewinkel vewrwezen voor een nieuwe simkaart. aldaar werd ik onbeschoft te woord gestaan en kreeg te horen dat dit geen vodafone probleem was en dus door apple opgelost zou moeten worden? Ik had echter een duo-sim. deze kon alleen tegen betaling omgewisseld worden. Balen!! Volgens de medewerker zou het probleem met een serie 4 kaartje ook niet opgelost zijn?? Mijn foon werkt in ieder geval nu prima met het serie 4 kaartje.
@H. Bouman: Ik werk bij geen enkele telco maar ben gewoon klant en gebruiker. Ik zie geen enkel voordeel in het massaal versturen van een sms vooral niet als ik de reacties hier zoal bekijk. Het lost niets op maar zorgt alleen maar voor meer schade vanwege al die paniekzaaierij. Dan krijg je van die berichten als “iOS 4.3 niet gebruiken want dat doet het niet goed”…tja WAT doet het dan niet goed en wat nou als ik al geupgrade heb? Met als gevolg een stormvloed aan bezorgde mensen die gaan bellen ongeacht of ze problemen hebben of niet. Soms kun je maar beter niets zeggen.
Verder zijn het de mensen zelf die allemaal rare trucs gaan uithalen zoals het compleet restoren van hun iPhone en noem maar op en dat hebben ze dan ook helemaal zelf in de hand. Dat moet je dan ook niet af gaan wimpelen op een andere partij zoals een telco of de fabrikant. Data van spelletjes raak je hier ook niet zomaar kwijt, zeker niet als je een restore doet. Als je het ding netjes z’n backup terug laat zetten heb je alles terug, zelfs je sms gesprekken. Pas als je het ding als een compleet nieuw apparaat inricht ben je je data in die spelletjes kwijt. Als dat niet illustreert hoeveel het aan de mensen zelf ligt…
Ik zie ook niet in waarom je meteen allemaal draconische maatregelen zoals een restore moet gaan lopen doen. Ik zou eerst uitzoeken wat mensen zoal aan oplossingen hebben. Als dat eenvoudig en snel te doen is of een restore echt vruchtbaar is dan zou ik dat doen. Zo niet dan bellen we gewoon met de leverancier die me dan mag gaan helpen. Die helpdesk hebben ze niet voor niets en ik betaal ook niet voor niets een x bedrag per maand en eenmalig voor die iPhone. Dan verwacht ik daar ook wel iets voor terug.
Enige waar ik met je mee eens ben is dat Vodafone het nodig naar haar klanten moet communiceren…maar dat doen ze al!
Ik heb een 7 serie simkaart. Met mijn iPhone 4 heb ik al last van crashes vanaf iOS 4.2. Regelmatig was mijn telefoon gecrashed en kon ik hem alleen nog aan de praat krijgen door home en aan/uit knop 10 seconden in gedrukt te houden. Wat ook zeer regelmatig gebeurde was dat ie op simlock stond als ik hem na een tijdje weer eens oppakte. Als ik dan de pincode intypte gebeurde er niets. Pas na meerdere malen proberen. Daarnaast ook slecht/wegvallend bereik etc.etc. Met 4.3 leek het vaker te gebeuren. Denk dat ik mijn kaartje maar vast ga omruilen voor een niet-7-serie simmetje.
Ik heb een iPhone 4 simlockvrij en een Vodafone simonly uit de 7 serie. Na de update naar 4.2 werkte mijn telefoon niet als 3G ingeschakeld stond. Na de update naar 4.3 werkt alles weer als een zonnetje???
Gebruik een Vodafone simkaart in mijn IPad. Sinds de update slaat deze vast op het moment dat ik de msimkaart plaats. Is inderdaad een kaart uit de 7 serie. Iemand ervaring met opnieuw instellen via fabriekinstelling en vervolgens weer plaatsen kaart? Gerucht gaat dat dit werkt
@Rein
Simkaart 4 halen kost minder moeite ;).
Sinds de upgrade doet mijn iphone 4 niks meer,alleen het teken van itunes aansluiten blijft erin staan,ben al bij vodafone geweest,gevraagd om sim kaartje met nummer 4,volgens hun niet meer te krijgen…
Gelukkig ben ik verzekerd,morgen wordt mijn iphone opgehaald en krijg ik voorlopig een leentoestel!!
Vorige week was mijn iPhone 3GS met 7 serie nr gecrashed. Gelukkig weer kunnen herstellen via Itunes. Wat mij opvalt is dat touch slecht reageert. Knoppen aan en uit zetten bij instellingen gaat gewoon weg moeizaam.
Vanmorgen is hij weer gecrashed. Sim eruit en hij blijft er ophangen:-(… Ik ga Vodafone maar eens bellen..
Simkaart 4 voor een 3GS is in Amsterdam, Haarlem, Hoofddorp niet te krijgen
Dikke problemen hiermee op m’n Ipad… Simkaart idd tweede getal beginnend met 7.
simkaart 4 voor iphone 4 in Den Haag eo ook niet te krijgen..
IOS 4.3.1 en simkaart met serie nr begint met 4
jazeker serie nr begint met 4
Maar GEEN 3G op iPad op Vodafone netwerk.
Door ATN te veranderen en daarna terug te zetten naar office.vodafone.nl werkt het weer. maar. . . . Als de iPad uit gaat is het weer voorbij.
Vodafone erkent het probleem, zegt hard op zoek te zijn maar denkt toch dat Apple de oplossing moet gaan bieden.
Ik heb een iphone 4 met een vodafone simkaart, serie 7, en ik heb ook een probleem: De telefoon ziet de simkaart wel, maar ik heb gewoon totaal geen bereik/kan niet bellen of op internet.
Geen status !! Er wordt niets vermeld.Ik heb een gewone abbo.Als ik dan ga kijken of ik kan bellen wordt er vermeld “gesprek mislukt” en als ik zelf naar mijn iphone bel wordt er verteld “deze mobile telefoon kan uitgeschakeld zijn”
Er staat ook niets bij info cg instellingen.”geen aanbieder” en “geen netwerk”.
Ik heb nu maar een downgrade gedaan naar 4.2.1……….het is niet anders.
Ik wil natuurlijk zo snel mogelijk naar de nieuwste ios.
Heb vervolgens contact met vodafone gehad en krijg een andere simkaart toegesuurd:):)
@Jan – Ja, mensen grijpen dit soort artikelen graag aan om over andere problemen te klagen. Niets aan te doen. Het lijkt er trouwens op dat mensen met een iPhone 4 helemaal geen last hebben van een crashend toestel, maar gewoon slechter bereik en andere algemene problemen (die niet specifiek met die simkaarten te maken hebben).