We krijgen veel e-mail van mensen die vragen waarom de voicemailknop niet werkt in de Phone.app (Dialer). De reden is dat wij nog geen Visual Voicemail in Nederland hebben. Dit zal waarschijnlijk veranderen zodra de iPhone officieel in Nederland beschikbaar is, maar het is ook mogelijk om je standaardvoicemail aan de knop toe te wijzen. Daarnaast hebben we een tip hoe je problemen bij het versturen van sms-berichten kunt verhelpen.
Voor het toewijzen van je eigen voicemail aan de Voicemail-optie in Dialer doe je het volgende:
- Toets in het Dialer-scherm: **5005*86*1233#
- Druk op Call; er verschijnt nu de tekst “Please Wait”
- Na enkele seconden keer je terug naar de Dialer. De Voicemailknop is nu toegewezen aan je voicemailbox.
Het telefoonnummer 1233 is het standaardnummer om in Nederland naar je voicemail te bellen. Gebruik *#5005*86# om uit te lezen wat de huidige instelling is.
SMS-centrale
Wanneer je problemen ondervindt met het versturen van SMS – bijvoorbeeld de statusbar loopt, maar op het einde krijg je een foutmelding – dan is waarschijnlijk het nummer van de SMS Centrale (SMSC) niet (goed) ingevoerd. Iedere provider heeft zijn eigen SMSC-nummer voor de afhandeling van SMS-berichten.
+31624000000 --- T-Mobile
+31628500561 --- Orange
+31653131313 --- KPN (abonnement)
+31653131314 --- KPN (pre-paid)
+316540881000 -- Vodafone
+31626000230 --- Telfort
In de Dialer toets je het volgende:
- Vervang in de opdracht hieronder het woord SMSCNR door het bijbehorende providernummer volgens het rijtje hierboven.
- Toets in de Dialer het telefoonnummer **5005*7672*SMSCNR#
- Druk op Call
- Nu verschijnt in het scherm “Setting succeeded”. Het SMSC-nummer is nu actief.
Wil je controleren wat je huidige SMSC-instellingen zijn, toets dan *#5005*7672#.
Dit is een wat oudere tip van Richard en met toestemming herplaatst van zijn voormalige website iFoonblog.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 26 reacties