Automaker Volkswagen lanceert een eigen tijdschrift op de iPad. De naam van het blad is DAS, afkorting voor Digital Automotive Space en tevens een verwijzing naar Volkswagen’s slogan ‘Das Auto’. Elk kwartaal komt er een nieuwe uitgave, steeds met vijf hoofdstukken. Luca de Meo, marketingmanager voor de personenautodivisie van Volkswagen (zie foto) zegt dat het niet alleen om image gaat.
De technologie maakt het mogelijk om in interactie met de consument te gaan. Dat levert klantenbinding op, denkt De Meo. Het magazine verschijnt ook op andere tablets en als internetmagazine. Er zit ook een Nederlandse kant aan het blaadje: Readers house Brand Media uit Amsterdam is ingeschakeld om DAS te maken. Het idee komt overigens ook van Volkswagen Nederland.
Natuurlijk staat er in het blad vooral nieuws over de autofabrikant zelf. In de eerste uitgave komt bijvoorbeeld de terreinauto Touareg in beeld, waarbij je virtuele zandkorrels van het iPad-scherm moet wegvegen.
Tipgever: Geeske
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 12 reacties