Volkswagen Group CEO Herbert Diess is niet bang voor concurrentie door Apple en denkt niet dat deze nieuwe concurrent de auto-industrie in een flits zal overnemen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 11 reacties
Sonny
VW zou bang moeten zijn voor andere dingen
Cihan
Dat was Steve Ballmer ook niet:D
Captain obvious
Dat is precies wat de meest grote horloge fabrikanten ook zeiden van de Apple Watch 🙂
alhoewel de Apple watch geen grote problemen heeft veroorzaakt voor ze, heeft Apple een hele grote hap uit hun gebruikers groep genomen.
En met de Elektrische auto gaat precies hetzelfde gebeuren, maar pas op het moment dat de prijs en actie radius op hetzelfde niveau komt als een doorsnee auto.
Nu is het de dure ontwikkelingskosten die het alleen voor een duurdere marktsegment betaalbaar maakt.
Maar met Apple ook van de partij, zal dit nog sneller gaan, dan Volkswagen bij kan benen 🙂
Maar ze moeten zeker rekening houden dat Apple en ook Tesla ze het heel moeilijk gaan maken, zeker ook het feit dat bijna alle autofabrikanten en olie bedrijven, jaren lang, stelselmatig de elektrische auto hebben gedwarsboomd, en ze nu achter lopen met techniek.
Ade
@Captain obvious: Precies, en kijk hoe 📱iPhone de smartphone heeft veranderd. Nokia ooit marktleider was binnen No time een fabrikant die alleen voor de niche nog bestond.
iPad hetzelfde verhaal. Daar was toch geen markt voor?!?
Men vergeet dat Apple een trouwe achterban heeft en dat kon wel eens het verschil maken, dus niet alleen het product.
John
Apple heeft zeker potentie in deze als is het maar dat net als Tesla er een grote schare believers zich zal aandienen. Maar de voornaamste disruptor was Tesla al (niet Apple) en ook Apple zal ergens in de hogere regionen qua prijs gaan rommelen. Nee, de echte volgende grote stap is niet weer een elektrische auto met teveel vermogen die een grote range heeft, die hebben we namelijk al (en daar zal zeker markt voor zijn en blijven). Nee de volgende stap is een werkelijk betaalbare elektrische auto en daar zullen de Chinese fabrikanten in gaan springen, zie de MG ZS die ondanks zijn beperkingen en gebrek aan sex appeal het goed doet. Nog niet echt betaalbaar maar in de goede richting.
En daar mikt VW ook op.
Een auto is echt niet te vergelijken met een horloge of telefoon, sorry….
Leo
Hmmm ik ken buiten mijzelf om niemand met een Apple Watch. Meeste mensen lopen nog steeds met een gewoon horloge en ook andere wearables doen het goed. En iPhone mag groot zijn ,Android als geheel is groter. En het geld aspect is ook belangrijk, op elk gebied meent Apple de hoofdprijs te moeten hebben, en bij een gsm redden mensen het langer om de hoofdprijs te betalen dan bij een auto.
Arie
De achterban van VW is ‘wat ouder’. De beleggers in VW zijn wat ouder dan ‘wat ouder’. Alleen al het feit dat een CEO moet melden niet bang te zijn voor een Apple Electric Car spreekt voor zich. Die boodschap is met name geadresseerd aan beleggers. Er is reuring, dat is wel duidelijk. Ik denk niet dat Apple geïnteresseerd is in VW’s sjoemel software. Dat lijkt me wel zeker.
hans
Zelf denk ik dat er slechts een beperkte markt beschikbaar is voor een auto van Apple, net als voor alle andere Apple producten. Ook de laatste versie van hun iPod max is voor een beperkte markt en is zeker geen concurrentie voor andere gevestigde merken als B&W en overige. Voorlopig zijn er nog geen gegevens en/of specificaties bekend van de Apple auto, dus ook zeer voorbarig om nu al een conclusie te trekken of de auto concurrerend zal zijn voor andere gevestigde merken. Niet alles wat Apple maakt veranderd in goud.
Leo
Denk eerder dat hij deze vraag kreeg van een journalist. En ja dan zeg je natuurlijk dat je niet bang bent voor Apple Car. Hoe kan je ook bang zijn voor een auto die er de komende 5 jaar nog niet zal zijn. En misschien duurt het nog langer.
Tevens zal het voor Apple niet heel makkelijk zijn om een fabrikant te vinden. Waarom? Omdat de grote merken niet voor een potentiele concurrent gaan bouwen en zo een deel van hun eigen omzet kwijt raken.
Verder kan het zelfs zo zijn dat Apple Car er nooit komt omdat Apple extreem hoge eisen heeft voor haar producten. Kijk maar naar de draadloze lader die Apple op de markt wou brengen. Die kwam er niet terwijl andere bedrijven ze wel verkopen.
Mike
Beroemde laatste woorden van:
– CEO van Blockbuster
– CEO van Kodak
– CEO van RIM BlackBerry
– CEO van Nokia
Sorry, maar dit is nergens op gebaseerd. Er is geen enkele indicatie van wat de Apple car zal zijn dus van disruptive kan nog geen sprake zijn. Er is eerder sprake van ongezonde overhype zoals bij Tesla. Wat Apple voor heeft op VW en al die anderen is dat ze weten hoe ze software maken, VW worstelt daarmee….. Dus software matig zal die Apple car goed zijn, de rest is afwachten.
VW zou bang moeten zijn voor andere dingen
Dat was Steve Ballmer ook niet:D
Dat is precies wat de meest grote horloge fabrikanten ook zeiden van de Apple Watch 🙂
alhoewel de Apple watch geen grote problemen heeft veroorzaakt voor ze, heeft Apple een hele grote hap uit hun gebruikers groep genomen.
En met de Elektrische auto gaat precies hetzelfde gebeuren, maar pas op het moment dat de prijs en actie radius op hetzelfde niveau komt als een doorsnee auto.
Nu is het de dure ontwikkelingskosten die het alleen voor een duurdere marktsegment betaalbaar maakt.
Maar met Apple ook van de partij, zal dit nog sneller gaan, dan Volkswagen bij kan benen 🙂
Maar ze moeten zeker rekening houden dat Apple en ook Tesla ze het heel moeilijk gaan maken, zeker ook het feit dat bijna alle autofabrikanten en olie bedrijven, jaren lang, stelselmatig de elektrische auto hebben gedwarsboomd, en ze nu achter lopen met techniek.
@Captain obvious: Precies, en kijk hoe 📱iPhone de smartphone heeft veranderd. Nokia ooit marktleider was binnen No time een fabrikant die alleen voor de niche nog bestond.
iPad hetzelfde verhaal. Daar was toch geen markt voor?!?
Men vergeet dat Apple een trouwe achterban heeft en dat kon wel eens het verschil maken, dus niet alleen het product.
Apple heeft zeker potentie in deze als is het maar dat net als Tesla er een grote schare believers zich zal aandienen. Maar de voornaamste disruptor was Tesla al (niet Apple) en ook Apple zal ergens in de hogere regionen qua prijs gaan rommelen. Nee, de echte volgende grote stap is niet weer een elektrische auto met teveel vermogen die een grote range heeft, die hebben we namelijk al (en daar zal zeker markt voor zijn en blijven). Nee de volgende stap is een werkelijk betaalbare elektrische auto en daar zullen de Chinese fabrikanten in gaan springen, zie de MG ZS die ondanks zijn beperkingen en gebrek aan sex appeal het goed doet. Nog niet echt betaalbaar maar in de goede richting.
En daar mikt VW ook op.
Een auto is echt niet te vergelijken met een horloge of telefoon, sorry….
Hmmm ik ken buiten mijzelf om niemand met een Apple Watch. Meeste mensen lopen nog steeds met een gewoon horloge en ook andere wearables doen het goed. En iPhone mag groot zijn ,Android als geheel is groter. En het geld aspect is ook belangrijk, op elk gebied meent Apple de hoofdprijs te moeten hebben, en bij een gsm redden mensen het langer om de hoofdprijs te betalen dan bij een auto.
De achterban van VW is ‘wat ouder’. De beleggers in VW zijn wat ouder dan ‘wat ouder’. Alleen al het feit dat een CEO moet melden niet bang te zijn voor een Apple Electric Car spreekt voor zich. Die boodschap is met name geadresseerd aan beleggers. Er is reuring, dat is wel duidelijk. Ik denk niet dat Apple geïnteresseerd is in VW’s sjoemel software. Dat lijkt me wel zeker.
Zelf denk ik dat er slechts een beperkte markt beschikbaar is voor een auto van Apple, net als voor alle andere Apple producten. Ook de laatste versie van hun iPod max is voor een beperkte markt en is zeker geen concurrentie voor andere gevestigde merken als B&W en overige. Voorlopig zijn er nog geen gegevens en/of specificaties bekend van de Apple auto, dus ook zeer voorbarig om nu al een conclusie te trekken of de auto concurrerend zal zijn voor andere gevestigde merken. Niet alles wat Apple maakt veranderd in goud.
Denk eerder dat hij deze vraag kreeg van een journalist. En ja dan zeg je natuurlijk dat je niet bang bent voor Apple Car. Hoe kan je ook bang zijn voor een auto die er de komende 5 jaar nog niet zal zijn. En misschien duurt het nog langer.
Tevens zal het voor Apple niet heel makkelijk zijn om een fabrikant te vinden. Waarom? Omdat de grote merken niet voor een potentiele concurrent gaan bouwen en zo een deel van hun eigen omzet kwijt raken.
Verder kan het zelfs zo zijn dat Apple Car er nooit komt omdat Apple extreem hoge eisen heeft voor haar producten. Kijk maar naar de draadloze lader die Apple op de markt wou brengen. Die kwam er niet terwijl andere bedrijven ze wel verkopen.
Beroemde laatste woorden van:
– CEO van Blockbuster
– CEO van Kodak
– CEO van RIM BlackBerry
– CEO van Nokia
Nee nergens zorgen over maken 😋
Sorry, maar dit is nergens op gebaseerd. Er is geen enkele indicatie van wat de Apple car zal zijn dus van disruptive kan nog geen sprake zijn. Er is eerder sprake van ongezonde overhype zoals bij Tesla. Wat Apple voor heeft op VW en al die anderen is dat ze weten hoe ze software maken, VW worstelt daarmee….. Dus software matig zal die Apple car goed zijn, de rest is afwachten.