Een vrouw heeft compensatie van Apple gekregen, nadat haar iMessage-berichten op een gestolen iPhone bleven binnenkomen. Al vanaf december is bekend dat iMessage een bug bevat, waardoor berichten blijven binnenkomen op oude iPhones, ook al heb je het toestel teruggezet naar fabrieksinstellingen. Apple beweerde onlangs dat er geen sprake is van een bug, maar voor de gebruikers is het knap onhandig. De vrouw, die alleen met de letter K wil worden aangeduid, stapte naar Apple met het probleem. Zes weken later had Apple eindelijk een oplossing gevonden. De vrouw eiste compensatie en kreeg dat, maar echt rijk werd ze er niet van. Apple bood een iPod touch aan om het goed te maken.
Het deactiveren van de simkaart of het wijzigen van het wachtwoord van haar Apple-ID werkten niet en ook de vele andere suggesties die Apple’s technische support gaf, losten het probleem niet op. De vrouw moest haar vrienden maar vertellen, dat ze haar niet langer iMessage-berichten moesten sturen. Maar dat vond de vrouw wat onpraktisch. Toen het probleem eindelijk was opgelost en de vrouw bleef aandringen op compensatie omdat haar privacy lange tijd in gevaar was gebracht, werd de vrouw doorverwezen naar de juridische afdeling van Apple. Die bood K een iPod touch aan. Een oplossing voor de iMessages-bug is er nog niet. Eén van de mogelijkheden is dat de servers van iMessage een toestel continu blijven koppelen aan een Apple ID. Daardoor komen iMessage-berichten binnenkomen op een gestolen iPhone, totdat je iMessage handmatig aan- en uitschakelt. Maar dat is bij een gestolen iPhone niet mogelijk.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Only in America! Hier zeggen ze je alleen gedag 🙁
Het was toch geen bug? 😉
Niet fijn dit
Het ergste vind ik dat Apple blijft beweren dat het een bug is en niet ‘gewoon’ met een oplossing komt.
Ze moeten gewoon zorgen dat ze alleen aankomen op telefoons waar je Apple id op actief is.. Dus als je t via je pc reset dat ze pas weer aankomen als je opnieuw aangemeld hebt..
Oké… Als ik dus mijn iPhone reset en verkoop heb ik een probleem?
Waarom zorgen ze niet dat dit allemaal te regelen is via iCloud.con dat heeft dropbox ook devices blokkeren vanaf de site.
@Swen: Precies ! Daar zat ik ook al aan te denken. Al je apparaten beheren vanaf iCloud. Dan ben je gelijk van dit soort problemen af.
Claim-cultuur.
Eruit halen wat eruit te halen is. Viel haar waarschijnlijk een beetje tegen 🙂
Wel onhandig voor je dochter als je aan haar je iPhone even uitleent, zij Twitter met pushberichten (even) installeert en jij dan nog weken haar DM’s binnenkrijgt. oeps!
Foto is wel iewat misleidend. Ik zag het artikel staan en dacht, wauw, compensatie van een ipod touch iphone en ipad?? Ahnee, gewoon een ipod touch 🙁
En wie ben jij om te zeggen dat het ook echt om een bug gaat? Misschien wilde Apple het zo in de eerste instantie laten werken?
Gewoon een paswoord op je iPhone. Opgelost.
Is het niet mogelijk die gestolen iPhone terug te vinden via de GPS functie? Daarnaast moet het toch ook mogelijk zijn die iPhone op afstand te blokkeren, dan is het probleem ook klaar.. Kan dit?
Betekend dit dat wanneer mijn iPhone is gestolen en diegene hem wist hij/zij nog steeds mijn imessage berichten krijgt??
En hoe zit dit als ik mijn iPhone ter reparatie aanbied en een gerefurbished toestel retour krijg?
@Deikesu: Ja dat heb je goed gelezen ja.
De klant. Degene waar Apple naar moet luisteren. Als dit geen bug is, is het teken van verloedering van Apple en leegloop van mensen met hersenen in het bedrijf.