Reacties voor: Gebruikers boos over Weber iGrill-app: cruciale BBQ-functies weggehaald [Update]
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Ik heb van de week gelijk een mail gestuurd naar weber na gebruik van de app. Wat echt verschrikkelijk is geworden is de grafiek weergave met de tijd en temperatuur verloop, die is echt zo groot weergegeven dat je blijft scrollen!
Ik had nog wel de alarm functie die werkt, maar via de Apple watch de temperatuur bijhouden is er niet meer bij, die crasht elke keer.
De reactie van Weber:
Hopen dat ze inderdaad hard bezig zijn ermee.
Is er geen mogelijkheid om de oude app terug te zetten via timemachine ?
of werken de functies via de cloud.
Had ik ook gedaan met de VLC app nadat AC3 (oid) niet meer afgespeeld konden worden.
Dit is precies de reden waarom ik dit soort troep niet koop. De fabrikant zorgt er even snel voor dat een goed werkende app onbruikbaar wordt, om vervolgens weer geld te kunnen vragen voor een oplossing. (Update) De overname moet immers wel betaald worden! 💰💰👍
Ik heb dit al te vaak meegemaakt. Auto update staat inmiddels hier ook uit! 👍
Wel echt een ongelofelijk slechte timing om dit in augustus allemaal toe te passen. Had ff 3 maanden gewacht en mensen volgend jaar zomer (eerlijk is eerlijk, dat is wanneer 99% van de BBQ’s aan zijn) met een vernieuwde app en functionaliteit laten BBQ’en.
(Red.) Groot aantal reacties verwijderd. We zijn het zat aan het worden dat er blijkbaar lezers zijn die het nodig vinden anderen constant de maat te nemen. Voor publiek met misplaatst superioriteitsgevoel is hier geen plaats meer. We gaan hier respectvol met elkaar om.
De oude app staat vast nog op je laptop, desnoods in trash als de apps al zijn geüpdatet.
Die kun je dan zo weer installeren.
Ik heb dat al vaker gedaan
@DennisU: ze hadden dit vast niet voorzien lijkt mij, en ach iets verbranden mag toch wel.
Is toch wel een grap dat een thermometer app de temperatuur niet meer laat zien.
Top Jean Paul. Mag wel wat meer respect naar elkaars mening. Ook al irriteer ik me vaak aan mensen die maar half lezen, je kan ze wel met respect behandelen.
@Jean-Paul Horn: Hoppa, terecht. Ga inhoudelijk op het artikel in en/of reageer en discusieer met respect!
Basisfunctie van zo’n digitale THERMOmeter is de TEMPERATUUR te meten. Een signaal dat de (bereidings)tijd is verstreken heet een kookwekker of TIMEr….
Is er iemand die voor mij het IPA bestand heeft van de vorige versie?
Heb hem zelf niet meer staan namelijk.
Is dit toevallig hetzelfde team als die de appie-app heeft verkracht? Van een uitstekende werkende app naar een waardeloze app. Ik hoop niet dat dit een trend gaat worden
Gestoord dit😂😂😂
Goed idee, dat ga ik even bekijken 😉.
Btw, ik had de iGrill mini al in 2015 gekocht, ruim vóór de overname van weber.
Gr. Paul
Wist niet eens dat zo’n app bestond 😇 Voor zover ik weet zijn IPA files niet uitwisselbaar en hangen aan je account. Dus hopelijk heb je de oude versie nog ergens in de map iTunes/media (of prullenbak; zie hierboven).
‘Weber’s on the Grill’ voor zowel iPhone als iPad Is echt al maanden uit de iTunes Store verdwenen. Had overigens een erbarmelijk slechte NL vertaling.
Voor de liefhebbers is er wel nog steeds – maar uitsluitend in de US App Store – de gratis app Weber Grills. Deze app heeft de online recepten, tips en tricks en hardware
Na alle negatieve reacties heb ik de apps nu ook maar eens bekeken. (Net terug van vakantie en de nieuwe apps nog niet gebruikt 🙂 )
Inderdaad zijn er veel eerder genoemde functies en functionaliteiten verwijderd. Onbegrijpelijk.
Wat dan wel weer fijn is, is dat je een gewenste kerntemperatuur van zo’n 300 graden Celcius kan instellen!! Reuze handig!?
Gelukkig heeft Weber meer verstand van barbecuen..
In de app Store staat expliciet dat in de komende weken de verwijderde functies weer terug komen.
Hun timing is waardeloos maar ik heb goede hoop dat het allemaal opgelost wordt.
@Paul538: Helaas heb ik het bestand nergens staan. Dus als iemand het mij wil toesturen?
Bedankt voor de reacties op dit bericht over de Weber iGrill app. We zijn ons bewust van de problemen rondom de iGrill app update; het development team werkt met de hoogste prioriteit aan het herstellen van alle missende functies, waaronder:
• Het ontvangen van een melding wanneer de iGrill geen verbinding heeft in de grafiek weergave
• Hoorbare melding in de app en op de iGrill 2 en 3
• Grillen op ingestelde temperatuur
• Mogelijkheid voor vooraf ingestelde en zelf aan te maken temperaturen
• Grafiek: alle sondes op één scherm zichtbaar – bekijk de gehele grillsessie en niet slechts een paar minuten – zoomfunctie beschikbaar
Deze functies worden binnen de komende twee tot vier weken weer in de app toegevoegd. Daarnaast hebben we een testgroep met consumenten opgestart die de toekomstige functies van de iGrill app zullen testen, ontwikkelen en beïnvloeden. Jullie feedback is waardevol en helpt ons betere producten te ontwikkelen.
Onze excuses voor het ongemak van onze app update. We waarderen iedere consument zeer als klant en zorgen ervoor dat jullie de app snel weer optimaal kunnen gebruiken.
Bedankt!
Team Weber
@Team Weber: Fijn. Wat mij betreft kan die hele update teruggedraaid worden, de oude versie was helemaal prima! Ik hoef geen 24 kipgerechten met allemaal dezelfde temperatuur.
1 featureverzoek: een ETA. De temperatuur loopt vaak vrij constant op, dus dat moet een koud kunstje zijn.
Kan ik me aanmelden voor die testgroep?
Het is mooi dat Weber beterschap beloofd en laten wij maar eerst de komende paar weken afwachten dan maar.. tenminste diegene die deze app gekocht hebben.
Zelf niet gedaan omdat ik geen BBQ heb 😛
@Wichard Hulsbergen: Bedankt voor je bericht. Ik heb het uitgezocht bij ons Global team en ik kan je helaas niet meer toevoegen aan de testgroep.
We hopen dat de functies snel hersteld worden.
Groeten, Team Weber
@Team Weber: Gisteren voor het eerst mijn nieuwe IGrill3 geprobeerd.
Heb voortdurend problemen met de Bluetooth connectie. Ligt dit aan de App of aan de IGrill3? En wordt hier ook aan gewerkt?
Zoals het nu is, gaat hij binnen 1 week retour.
@Erwin: Bedankt voor je bericht. Dat is vervelend en hoort niet zo. Zou je contact op willen nemen met onze afdeling service? Zij kunnen jou verder helpen. Ze zijn te bereiken via servicenl@weberstephen.com. Vast bedankt! Groet, Team Weber