Reacties voor: ‘Webgebaseerd iOS-supporttool van Apple in de maak’

Apple zou bezig zijn met een webgebaseerd diagnosetool voor iOS, zo beweert de Franse website Hardmac. Daarmee kan supportpersoneel via internet allerlei gegevens over een toestel opvragen.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 6 reacties

  1. en welke problemen hoe je dan over? ik heb zelf nooit problemen gehad waar ik zelf niet uit kwam (lees harde reset)..

    daarnaast: wat kunnen ze dan allemaal van je zien? zien ze dan ook een jailbreak??

  2. Origineel geplaatst door iDMi
    zien ze dan ook een jailbreak??

    Lees het volgende:

    Of er ook gecheckt kan worden of het toestel een jailbreak heeft, blijkt niet uit het verhaal van Hardmac.

    btw. zou wel mooi zijn als dit er daadwerkelijk komt!

  3. Weer een deel dat men van je privacy wegneemt, nu zal je met de voorwaarden akkoord moeten gaan en dus zou Apple ingrijpen op afstand kunnen ingrijpen om jailbreaks uit het toestel te smijten en/of te blokkeren. Ik ben zelf al niet echt gediend dat een computerfabrikant van tijd tot tijd een hardware check doet van mijn laptop, maar ja, je wil je garantie ook niet op het spel zetten door dit programma van je toestel te flikkeren.

  4. Als je in Spotlight ‘iOS diagnostics’ intikt krijg je een formulier waarop je een ticketnummer moet invullen..?

  5. Ik voorspel juist een hele nieuwe reeks kwetsbaarheden en mogelijkheden om jailbreakme.com in stand te houden. Ondanks het vertrek van Comex. En zo niet komt er vast wel een patch om deze manier van controle op afstand te blokkeren. Laat maar komen!

  6. Dit komt er ook zeker, en is ook geen gerucht aangezien apple dit nieuws al een tijd op hun gsx site heeft staan.
    Dit staat er in het hele verhaal.

    iOS Diagnostics Coming Soon
    Apple is pleased to announce the coming availability of iOS Diagnostics (iOSD), a new online tool that enables service personnel to retrieve diagnostic information from iPhone, iPad, and iPod touch devices. It’s a powerful and convenient solution for reporting on the health of any iOS device.

    How does it work?
    iOS Diagnostics sends an email or manual diagnostic request to the iPhone, iPad, or iPod touch, which prompts the user to allow a diagnostic report to be transmitted to Apple. iOS Diagnostics will display that report within GSX in near real-time. It’s that simple.

    Benefits for the user
    There has never been an easier way for iPhone, iPad, and iPod touch users to give service providers the information they need to troubleshoot and diagnose iOS devices effectively. Users benefit from a faster and more accurate diagnosis.

    Benefits for the technician
    The in-depth information that iOS Diagnostics retrieves can be invaluable to your troubleshooting efforts. Diagnostic reports provide insight into usage patterns, battery functions, temperature warnings, memory usage, application issues, and more.

    Availability
    iOS Diagnostics will be introduced gradually in the coming months as a new feature of GSX. You need only complete the iOS Diagnostics training (available soon) to prepare for using this new GSX feature. Organizations that use GSX APIs to communicate with other customer-management systems or repair systems will need to develop enhancements to communicate with the iOS Diagnostics system and its APIs in GSX.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.