Websites van iPhone-ontwikkelaars scoren slecht in Google

Officiële websites van iPhone-applciaties blijken zeer slecht te scoren in Google. Gemiddeld staan de websites van iPhone-applicaties op de 17e plek, terwijl Apple's pas gelanceerde preview-pagina's veel hoger scoren.

iphone app seoLiefhebbers van SEO (zoekmachine-optimalisatie) hebben zich misschien wel eens afgevraagd waarom Apple’s preview-pagina’s van iTunes zo hoog scoren in Google. Weldon Dodd van The Apple Blog heeft er onderzoek naar gedaan. Hij keek naar ranglijst als je in Google zoekt naar bekende iPhone-applicaties. Apple is nog maar kort begonnen met de iTunes-previewpagina’s van applicaties in de browser, maar het blijkt dat Apple’s pagina over een bepaalde app in 68 van de 100 gevallen beter scoort dat de officiële website van de ontwikkelaar. Sterker nog: de officiële website van de ontwikkelaar staat gemiddeld pas op de 17e plaats in Google. Bij het zoeken naar applicaties uit de App Store eindigen Apple’s preview-pagina’s bijna altijd bij de eerste 10.


Het lijkt erop dat Google de previewpagina’s van Apple hoger waardeert, want zelf bij algemene termen als Tetris, Scrabbe en Playboy blijken de preview-pagina’s van Apple erg goed te scoren. Weldon keek nog wat beter naar de beschrijving van de applicaties. iTunes kijkt vooral naar de titel en de (verborgen) trefwoorden, terwijl Google de complete omschrijving indexeert. Daardoor is het voor ontwikkelaars van iPhone-applicaties belangrijker geworden om een goede omschrijving van hun app aan te leveren. Of juist niet, zodat hun eigen website voortaan wat beter in Google scoort.

Meer info: The Apple Blog

Informatie

Laatst bijgewerkt
25 maart 2010 om 16:30
Onderwerpen
,
Categorie
Apps

Reacties: 15 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.