WeTransfer, de Nederlandse dienst om grote bestanden met elkaar te delen, zou aanstaande woensdag een eigen muziekdienst willen onthullen. De dienst onderscheidt zich van Spotify en Apple Music omdat WeTransfer er geen winst op zou willen maken.
Bloomberg schrijft vandaag dat er op woensdag 25 november een nieuwe manier bij komt om muziek te luisteren. Volgens Maarten Kadiks van WeTransfer wil de dienst niet alleen de strijd aangaan met Spotify en andere muziekdiensten, maar ook met videosites als Vevo en sociale netwerken.
Hoewel er geen plannen zijn om geld te verdienen aan het muziekonderdeel van WeTransfer is het vooral bedoeld als manier om WeTransfer op de kaart te zetten en te onderscheiden van concurrenten als Dropbox.
WeTransfer wil exclusieve deals met artiesten sluiten
In het verleden hebben artiesten als Prince en Disclosure al exclusieve nummers en video’s via WeTransfer aangeboden; inmiddels zou de dienst ook Justin Bieber, Pharrell en Madonna gevraagd hebben om dergelijke deals te sluiten. Als tegenprestatie kunnen artiesten zichzelf promoten met grote schermvullende advertenties, die zich op de achtergrond van de pagina afspelen.
Kadiks hoopt dat de muziekdienst een van de populairste alternatieve manieren wordt om digitaal muziek te verspreiden. “De muzikanten waar we nu mee praten begrijpen de waarde van de connectie met onze doelgroep.” Daarnaast denkt hij dat artiesten eerder exclusieve singles, mixes en muziekvideo’s via WeTransfer zullen verspreiden dan via SoundCloud, een andere populaire dienst waarop iedereen zelf muziek kan zetten.
https://www.iculture.nl/gids/beste-streaming-muziekapp-iphone-ipad/
Hoe de muziekdienst van WeTransfer er precies uit gaat zien zullen we aanstaande woensdag weten. Dan komen we hopelijk ook te weten of er een aparte iOS-app wordt onthuld, of dat de bestaande WeTransfer-app wordt uitgebreid.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 4 reacties