Reacties voor: Whatsappen met ziekenhuis blijkt groot succes

Het Albert Schweizer ziekenhuis in Dordrecht laat patiënten whatsappen als ze vragen hebben. Dat bevalt zo goed, dat een proef met WhatsApp voor onbepaalde tijd wordt voortgezet.
Lees het complete artikel → Whatsappen met ziekenhuis blijkt groot succes
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 12 reacties

  1. Ik hoop dat ons dorpsziekenhuis dit ook gaat invoeren. Lijkt me super handig! 🙂

  2. Wat ik me afvraag, is daar software voor? Of heeft het ziekenhuis gewoon een mobieltje liggen?

  3. Wat zal Mark hier blij om zijn 🙂

  4. We gebruiken inderdaad maar 1 iPhone (uiteraard ;-)) en die rouleert onder de medewerkers. Dat is nog goed te behappen qua aantal vragen die we per dag krijgen.

    De truc van Gonny ga ik snel eens bekijken of dat handig voor ons is.

    Het Albert Schweitzer ziekenhuis heeft vestigingen in Dordrecht, Zwijndrecht en Sliedrecht en in Ridderkerk hebben wij nog een ‘buitenpoli’. De Drechtsteden is wellicht een betere aanduiding.

    Ralph Bouman
    Albert Schweitzer ziekenhuis

    PS. Leuk dat jullie bij iCulture hier aandacht aan geven!

  5. Super handig! Hoop dat meer instellingen dit gaan toepassen.

  6. @Jonatan: Beste Jonatan, we hebben inderdaad gewoon een mobieltje liggen! Het rouleert tussen de communicatiemedewerkers tijdens kantooruren. Software is niet nodig, zolang het aantal vragen nog behapbaar blijft en dat is nu nog ruimschoots het geval. Als afdeling Communicatie krijgen wij veel steun vanuit ziekenhuisafdelingen die ons op verzoek helpen om de vragen van patiënten te beantwoorden. Het is daardoor echt een breed gedragen project, ondanks de inzet van minimale middelen. Zie ook http://asz.nl/contact/whatsapp/
    Vriendelijke groeten
    Afdeling Communicatie ASz

  7. Mooi mooi! Echt super! Dit zouden meer bedrijven, ziekenhuizen, buurtagenten etc moeten doen.

  8. Moeten ze alleen even zelf een app ontwikkelen die de privacy echt totaal waarborgt! Dan zou het fantastisch zijn, anders hou ik het toch bij bellen… Dat is dan in ieder geval ietsje veiliger.

  9. Fantastisch idee!
    De mogelijkheden van social media zoveel mogelijk benutten. Dit ziekenhuis is nog eens vooruitstrevend en meedenkend met zijn patiënten.

  10. Uit alles wat ze kunnen kiezen, kiezen ze de op één na minst handige dienst hiervoor :/ Alleen Snapchat was een dommere keus geweest.

  11. @Jonatan: Wat ik kon achterhalen hebben ze een speciaal mobieltje daarvoor en wordt die in de tijdsblokken dat iemand dienst heeft gewoon doorgegeven aan de medewerker die de klantenservice op dat moment verzorgt. Wel kun je natuurlijk via een truc ook WhatsApp op de desktop werkend krijgen, maar voorzover ik weet gebruiken ze dat niet.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.