Winkelen op de iPad leidt tot meer verkopen
Is het de ontspannen manier waarmee je met je iPad op de bank kunt hangen? Of hebben mensen met een iPad gewoon meer geld te besteden dan mensen met een Windows-PC of Android-tablet? Interessant voor winkeliers is het in ieder geval wel: uit een onderzoek blijkt dat mensen met een iPad bijna tweemaal vaker geneigd zijn om iets te kopen, vergeleken met mensen op een ander platform. Volgens IBM Coremetrics kopen de iPad-bezitters vaker een product en besteden ze ook meer geld dan andere gebruikers. Mogelijk heeft het ermee te maken dat je al redelijk goed weet wat je wilt, om op de iPad te gaan bladeren naar een bepaald product.
iPad-gebruikers blijken overigens ook meer te kopen dan iPhone-bezitters, wellicht omdat het scherm van de toestellen veel kleiner is. De verwachting is dat er dit feestdagenseizoen veel meer op mobiele apparaten wordt gekocht, dan vorig jaar. Uit cijfers van IBM blijkt dat in oktober bijna 11 procent van de mobiele shoppers een mobiel apparaat gebruikten. Een jaar eerder was dat nog maar 4,2 procent en in 2009 niet eens 1 procent. Deze maand (november) zal 15 procent van de shoppende Amerikanen winkelwebsites mobiel bezoeken.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 10 reacties