Apple heeft de instapprijs voor het advertentieplatform iAds verlaagd met 100.000 dollar. Om van de dienst gebruik te maken hoef je nu ‘slechts’ 400.000 dollar te betalen. Dit is niet de eerste prijsverlaging die Apple voor iAds doorvoert: in het begin werd er een bedrag van 1 miljoen dollar gevraagd van adverteerders, een bedrag dat snel werd gehalveerd. De prijsverlaging werd onthuld door een bron van de Amerikaanse nieuwssite Wall Street Journal.
Het bedrag moet betaald worden door bedrijven die willen adverteren via iAds. De instapbedragen liggen hoog, omdat adverteerders op die manier hun verbintenis met het platform garanderen. Ontwikkelaars kunnen er vervolgens voor kiezen om de advertenties te gebruiken, waardoor ze met bijvoorbeeld een gratis app toch winst kunnen maken.
De Wall Street Journal koppelt de prijsdaling van iAds met Apple’s krimpende marktaandeel in de mobiele adverentiewereld. In de Verenigde Staten zou Apple 4 procent van zijn aandeel zijn verloren. Het hoog liggende instapbedrag zou hier volgens de Amerikaanse krant wellicht mee te maken hebben.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 8 reacties