Microsoft nam Wunderlist in 2015 over en beloofde om de app nog beter te maken. Maar zoals wel vaker met overnames ging het vooral mis bij de interne processen. Microsoft worstelt om de opvolger van Wunderlist aan te sluiten op het eigen Azure-platform. Ondertussen is de Wunderlist-oprichter uit frustratie opgestapt.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 18 reacties
Marco
Microsoft is met ALLES nog steeds jaren 90
Ze kunnen het niet en dat merk ik elke keer weer met al hun software
En wat kunnen ze goed jatten he!! Heeft macOS al
iets nieuws, microsoft bestudeerd het even en in de volgende update, hop, een zwak aftreksel er van.
Ohja, heb je wel eens een microsoft surface uitgepakt, EXACT zo ingepakt als een Macbook Air.. tsskk En de windows gebruikers maar denken dat ze unieke dingen krijgen omdat ze niet weten (of willen weten) wat Apple allemaal heeft..
Microsoft blijft er maar mee weg komen.. bizar
Tom
Van zodra ik hoorde dat Microsoft er zich mee ging bemoeien heb ik mijn account afgesloten. En toen vorig jaar Things 3 op de markt kwam ben ik meteen daarmee aan de slag gegaan. Fantastische app!
Dat Microsoft eerst eens zorgt dat Outlook en Sharepoint deftig werken op mac vooraleer andere apps om zeep te helpen.
Niek Noordegraaf
Voor opgesteld ben ik een (zeer) tevreden gebruiker van Office365, inkl. Microsoft Office. Dit heeft MS echt heel mooi ontwikkeld en gemaakt voor Apple platforms. Ik ben ook tevreden gebruiker van Wunderlist. Microsoft ToDo is nu echter een ‘gedrocht’. Als Wunderlist (zonder verlies van functies) kan worden geïntegreerd binnen MS Office, dan kan het kans van slagen hebben. Anders stap ik over op Pagico.
Ernst
Dit is precies waarom ik maanden geleden ben overgestapt op Todoist. Kan het iedereen aanraden!
Patrik
Ik MOET helaas op mijn werk dagelijks met Microsoft werken. Het is en blijft drama voor mij. Zeker als je zelf alles van Apple hebt en heel goed en stabiel werkt. Zonde dat Microsoft dat soort opkoopt en het vervolgens weer verkloot of het niet voor elkaar krijgt.
Sannie
Ik heb die pech ook. Gelukkig alleen office365. Ik kan wel gewoon een Mac gebruiken. Maar wat een Drama is office365 zeg. Ik begrijp werkelijk niet dat bedrijven hier geld aan uitgeven. Niet werkt samen. Na de overname van wunderlist ben ik gelukkig gestopt met de app.
Ad
Bovenstaande reacties zijn heel herkenbaar. Thuis alles Apple en op het werk (helaas) alles Microsoft.
Het systeem is onstabiel en het werkt gewoon niet lekker. Het voelt iedere dag alsof ik weer terug in de tijd ga naar 5 jaar geleden. De enige reden waarom bedrijven Microsoft gebruiken is omdat ze anders op de ICT afdeling nauwelijks meer werk hebben en juist die houden de mythe in stand.
Erik
Na jaren tevreden met Wunderlist was ik zeer teleurgesteld met de nieuwe vervanger van Microsoft .. afwachten op verbetering was geen doen dus heb ik gekozen voor Things 3 , helaas betaald en als je het via de computer wil gebruiken een duur grapje maar tot nu toe geen spijt !
Willem23
Gewoon overstappen op Google G Suite. Die heeft Keep, prima app. Hoewel ikzelf met een Chromebook werk, kunnen mijn collega’s met iOS en macOS devices er prima mee uit de voeten.
Dicki smits
Iemand ervaring met asana.com?
Bram
Origineel geplaatst door Ad
Bovenstaande reacties zijn heel herkenbaar. Thuis alles Apple en op het werk (helaas) alles Microsoft.
Het systeem is onstabiel en het werkt gewoon niet lekker. Het voelt iedere dag alsof ik weer terug in de tijd ga naar 5 jaar geleden. De enige reden waarom bedrijven Microsoft gebruiken is omdat ze anders op de ICT afdeling nauwelijks meer werk hebben en juist die houden de mythe in stand.
Dat herken ik maar al te goed. Half jaartje geleden na 2 jaar op Windows 7 bakken te moeten werken die tering langzaam waren en al meedraaiden sinds 2004 met Windows XP veranderd van werkgever. Gezien het bedrijf niet wilde investeren in deftige werkplekken ben ik dan maar van bedrijf gewisseld… en nu is letterlijk echt alles Apple op kantoor, tot in de vergaderzalen de Apple TV er nog aan toe. Verder wat Google diensten voor videoconferentie, mail, drive etc. Ik zou echt niet meer terug willen ruilen.
Mhoutman
Nog steeds geen sub tasks en Mac app voor MS To Do….
Ja, Werkt redelijk goed alleen vind ik de indeling en het toewijzen van taken niet zo handig gedaan.
Bhrawashi
Wunderlist is helaas zo goed als dood.
Gisteren mijn account maar gedelete…
Jammer, was een mooie app.
Ruurd
Wie had DAT nou OOIT kunnen bedenken… Dit maken we nu al tientallen jaren mee. Microsoft koopt iets en vervolgens verkloten ze het in no time.
@Tom: Things heb ik al een hele tijd. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
Fabian Spierings
Moet eerlijk zeggen dat ik ook prima te spreken ben over de standaard “Herinneringen” app die gratis in iOS en macOS zit, prima indeling en snelle synchronisatie tussen devices. Voorheen ook Wunderlist gebruiker, maar sinds iOS 10 overgestapt.
IG
@Ernst: Vroeg me af of jij hetzelfde probleem hebt, namelijk dat taken die ik toevoeg Onderaan terecht komen. Tja, dan vergeet ik ze dus in no-time. Ik mis Wunderlist nog elke dag, zeker vergeleken met Todoist 🙁
Microsoft is met ALLES nog steeds jaren 90
Ze kunnen het niet en dat merk ik elke keer weer met al hun software
En wat kunnen ze goed jatten he!! Heeft macOS al
iets nieuws, microsoft bestudeerd het even en in de volgende update, hop, een zwak aftreksel er van.
Ohja, heb je wel eens een microsoft surface uitgepakt, EXACT zo ingepakt als een Macbook Air.. tsskk En de windows gebruikers maar denken dat ze unieke dingen krijgen omdat ze niet weten (of willen weten) wat Apple allemaal heeft..
Microsoft blijft er maar mee weg komen.. bizar
Van zodra ik hoorde dat Microsoft er zich mee ging bemoeien heb ik mijn account afgesloten. En toen vorig jaar Things 3 op de markt kwam ben ik meteen daarmee aan de slag gegaan. Fantastische app!
Dat Microsoft eerst eens zorgt dat Outlook en Sharepoint deftig werken op mac vooraleer andere apps om zeep te helpen.
Voor opgesteld ben ik een (zeer) tevreden gebruiker van Office365, inkl. Microsoft Office. Dit heeft MS echt heel mooi ontwikkeld en gemaakt voor Apple platforms. Ik ben ook tevreden gebruiker van Wunderlist. Microsoft ToDo is nu echter een ‘gedrocht’. Als Wunderlist (zonder verlies van functies) kan worden geïntegreerd binnen MS Office, dan kan het kans van slagen hebben. Anders stap ik over op Pagico.
Dit is precies waarom ik maanden geleden ben overgestapt op Todoist. Kan het iedereen aanraden!
Ik MOET helaas op mijn werk dagelijks met Microsoft werken. Het is en blijft drama voor mij. Zeker als je zelf alles van Apple hebt en heel goed en stabiel werkt. Zonde dat Microsoft dat soort opkoopt en het vervolgens weer verkloot of het niet voor elkaar krijgt.
Ik heb die pech ook. Gelukkig alleen office365. Ik kan wel gewoon een Mac gebruiken. Maar wat een Drama is office365 zeg. Ik begrijp werkelijk niet dat bedrijven hier geld aan uitgeven. Niet werkt samen. Na de overname van wunderlist ben ik gelukkig gestopt met de app.
Bovenstaande reacties zijn heel herkenbaar. Thuis alles Apple en op het werk (helaas) alles Microsoft.
Het systeem is onstabiel en het werkt gewoon niet lekker. Het voelt iedere dag alsof ik weer terug in de tijd ga naar 5 jaar geleden. De enige reden waarom bedrijven Microsoft gebruiken is omdat ze anders op de ICT afdeling nauwelijks meer werk hebben en juist die houden de mythe in stand.
Na jaren tevreden met Wunderlist was ik zeer teleurgesteld met de nieuwe vervanger van Microsoft .. afwachten op verbetering was geen doen dus heb ik gekozen voor Things 3 , helaas betaald en als je het via de computer wil gebruiken een duur grapje maar tot nu toe geen spijt !
Gewoon overstappen op Google G Suite. Die heeft Keep, prima app. Hoewel ikzelf met een Chromebook werk, kunnen mijn collega’s met iOS en macOS devices er prima mee uit de voeten.
Iemand ervaring met asana.com?
Dat herken ik maar al te goed. Half jaartje geleden na 2 jaar op Windows 7 bakken te moeten werken die tering langzaam waren en al meedraaiden sinds 2004 met Windows XP veranderd van werkgever. Gezien het bedrijf niet wilde investeren in deftige werkplekken ben ik dan maar van bedrijf gewisseld… en nu is letterlijk echt alles Apple op kantoor, tot in de vergaderzalen de Apple TV er nog aan toe. Verder wat Google diensten voor videoconferentie, mail, drive etc. Ik zou echt niet meer terug willen ruilen.
Nog steeds geen sub tasks en Mac app voor MS To Do….
Wij gebruiken het op het werk om samen te werken. Fantastisch platform.
Daar kan Wunderlist of de Microsoft rommel niet tegen op.
Ja, Werkt redelijk goed alleen vind ik de indeling en het toewijzen van taken niet zo handig gedaan.
Wunderlist is helaas zo goed als dood.
Gisteren mijn account maar gedelete…
Jammer, was een mooie app.
Wie had DAT nou OOIT kunnen bedenken… Dit maken we nu al tientallen jaren mee. Microsoft koopt iets en vervolgens verkloten ze het in no time.
@Tom: Things heb ik al een hele tijd. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
Moet eerlijk zeggen dat ik ook prima te spreken ben over de standaard “Herinneringen” app die gratis in iOS en macOS zit, prima indeling en snelle synchronisatie tussen devices. Voorheen ook Wunderlist gebruiker, maar sinds iOS 10 overgestapt.
@Ernst: Vroeg me af of jij hetzelfde probleem hebt, namelijk dat taken die ik toevoeg Onderaan terecht komen. Tja, dan vergeet ik ze dus in no-time. Ik mis Wunderlist nog elke dag, zeker vergeleken met Todoist 🙁