Zakelijk gebruik van de iPhone: succesverhalen van USA Today en BILD

Gannett en Axel Springer zijn twee grote uitgeversconcerns, die zijn overgestapt naar de iPhone. Beide bedrijven hebben tienduizend of meer medewerkers in dienst en zijn laaiend enthousiast.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

usa todayGannett is de grootste krantenuitgever in de VS: ze brengen meer dan 900 publicaties en 85 kranten uit, waaronder USA Today. Ook hebben ze 23 tv-stations en 41.500 medewerkers wereldwijd. In Duitsland zit het Europese krantenimperium van Axel Springer: 180 kranten en magazines, meer dan 50 websites en ruim 10.000 medewerkers wereldwijd. De overeenkomst tussen de twee bedrijven is dat ze beide op de iPhone zijn overgestapt.


“Apple is the new IT standard for Axel Springer”, zegt een topman van Axel Springer. En: “iPhone is a great mobile device that increases productivity in the enterprise. Moving to iPhone has been a positive change that has helped the company shift to digital information.” De uitrol van de iPhone bij deze uitgever is één van de grootste mobiele projecten in Europa. Gebruikers hoefden alleen maar hun e-mailwachtwoord in te voeren om aan de slag te gaan.

Aan de andere kant van de oceaan zijn ze al even enthouisast over de iPhone: “The technology is changing, and our business is really in a transformation. iPhone is making a lot of this transformation happen.” Beide uitgevers gebruiken Microsoft Exchange-servers en Exchange ActiveSync. De verhalen van beide bedrijven zijn te vinden op een pagina met zakelijke profielen van klanten van Apple, genaamd ‘iPhone in Business’. En zoals te verwachten: iedereen is razend enthousiast, tot de ontwikkelaars van de iPhone-applicatie van USA Today aan toe: “Developing for iPhone is a very bright future for us.”

Via: Apple, Axel Springer en Gannett

Reacties: 11 reacties

  1. Ben benieuwd of de zwarte bes nu minder populair wordt, naast natuurlijk de clamshell telefoons waar de ammies erg fan van zijn.

  2. Echt jammer dat Apple Inc. hier in Nederland zo weinig van dit soort positieve “reclame” maakt voor deze telefoon. Of uberhaubt reclame op tv/radio/internet…

  3. Inderdaad, mijn kleine SoHo eenmanszaak is er qua productiviteit ook op vooruit gegaan na de implementatie van de iPhone. Eigenaar is erg tevreden.

  4. Hahaha, mooie ontwikkeling

  5. Gelukkig is er nu die exchange ondersteuning, anders hadden veel bedrijven er zelfs niet aan begonnen.

  6. Jammer dat veel bedrijven nog bang zijn voor dat soort overstappen, en vastzitten in technieken uit het jaar nul.

  7. Zolang er in Nederland sprake is van de verplichte koppelverkoop met T-Mobile wordt het zakelijk niets. Bedrijven houden niet van het restrictieve beleid van T-Mobile en Apple.
    Verder zal Apple toch echt nog een paar verbeteringen aan moeten brengen in hun software. Helaas doen ze dat niet.
    Bedrijven willen niet jailbreaken. Een toestel moet het uit de doos goed doen.
    De Iphone heeft zeker potentie, maar die wordt door T-Mobile en Apple nog niet gebruikt.

  8. Leuk, maar toevallig wel conglomeraten met een erg hoog “fast-global-mobile-news” gehalte en minimaal security-profiel.

  9. Dit zijn toch niet de eerste de beste, dit zijn grote professionele bedrijven die niet zomaar even wat roepen. De iPhone kan het zakelijk gebruik dus ook gewoon aan. Eventuele security verberingen worden straks doorgevoerd, daar twijfel ik niet over. Black Barries laat ik gewoon in het bos hangen.

  10. En bij Axel Springer zijn ze niet alleen over op de iPhone maar ze zijn sinds vorig jaar ook bezig om al hun PC’s te vervangen door Macs.

  11. Ik zie in mijn omgeving ook dat veel bedrijven hun personeel langzaam maar zeker allemaal een iPhone geven en dat iedereen daar zeer goed gebruik van maakt, zo is er bijvoorbeeld de mogelijkheid om draaiboeken te bekijken en wijzigingen door te voeren, dingen die voorheen via de computer moesten. Ook iPhone vriendelijke servers/sites zijn geen uitzondering meer.