Reacties voor: Zes jaar ondersteuning: dit doet Apple voor oudere iPhones en iPads
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Kijk, als een fabrikant oudere klanten zo tegemoet komt onderscheid je je pas echt van de rest. Kwalitatief is de 5S echt nog een prima toestel, alle lof dat Apple dit nu ook zo honoreert. Het geeft ook vertrouwen dat een nieuw toestel van € 1150 dus in principe ook (meer dan) 6 jaar ondersteund gaat worden, wat ook weer goed is voor de verkoop daarvan.
Ik heb wel geld voor een nieuwe iPhone, maar ik koop gewoon pas een nieuwe wanneer de oude versleten is. Meestal is dat rond de 5 jaar.
Mijn vrouw heeft ooit Android gehad (High End Samsung ook nog). Twee jaar later: batterij versleten, geen updates meer en traaaaag.
Ben er erg blij mee als dit echt waar is. Ik heb zelf een iPhone 6 en hij is op zich wel snel. Alleen doet hij heel af en toe raar, dus een klein beetje stotteren en blijven hangen. Misschien heeft het er ook mee te maken dat de batterij moet worden vervangen. Apple’s batterijmeter klopt volgens mij van geen kant ook. Het batterijbeheer geeft 82% capaciteit aan, terwijl een andere app en een programmaatje op de laptop beiden rond de 67% aangeven. Erg raar, maar hoop dat wanneer mijn batterij is vervangen hij daadwerkelijk weer sneller is en de batterij natuurlijk ook weer langer mee gaat!
Dat doet Apple goed!! Alleen jammer dat ze Apple Watch (serie 0) niet langer ondersteunen!!
Klopt, dat zie je ook terug bij eerste iPhones.
Reden temeer om nooit allereerste model te kopen. Watch wordt wel volwassener.
Btw, ik ben blij met deze ontwikkeling, dat Apple nu zo lang mogelijk hun modellen mee laat gaan in de maatschappij, het is zelfs ook ietsje beter voor milieu als mensen niet elke 2 jaar de apparaten gaan vervangen.
Het valt me op dat de s-modellen een jaar extra ondersteuning krijgen.
Dus de 6s krijgt nog iOS 15?
Mooi beleid van Apple. Je moet mijns inziens niet zozeer kijken hoeveel nieuwere modellen er inmiddels zijn maar vooral wanneer een toestel van de actieve verkoopmarkt is verdwenen. De 5s is nog niet zo heel lang uit de winkelschappen verdwenen, zou toch wat wrang zijn als het nu al afgelopen zou zijn met de updates. Maar wat dat betreft doet Apple het dus prima. Telt bij mij zeker mee om bij Apple te blijven. M’n vrouw heeft onlangs een SE gekocht, je weet dan gewoon dat die nog wel even mee mag blijven doen.
@Mondo: Precies ik heb ook wel geld voor een nieuwe iPhone elk jaar, maar waarom zou ik ieder jaar een nieuwe moeten kopen.
De iPhone is na 1 jaar echt nog wel meer dan prima, juist zonde van je geld om direct weer een nieuwe te kopen.
Heb al sinds het begin de eerste iPhone genomen. Om de paar jaar een nieuwe gekocht. Van 1 naar 3GS , naar 4S, naar 5S. Daar blijven hangen. De 6 trok niet. De 7 wilde ik wel maar dan alleen in het zwart maar dat beschadigde te veel. De 8 dan? Waarschijnlijk straks rond dit jaar een van de nieuwe of de 8S. En al helemaal met dit top ondersteuningsbeleid. Heeft m’n kleine man nog jaren plezier van een goede telefoon. Welke super gebruiksvriendelijk is dan die 2 ½ jaar oude Android van een vriendinnetje van hem, welke nu al geen ondersteuning meer heeft.
Top van Apple. Ook zeer slim.
Met het doorschuifmechanisme (jij, partner, kid, jonger kid) bind je een grote groep -nieuwe- gebruikers.
En stap je makkelijker over investering van €1k+ heen. Bedrag delen door 6 haal je jezelf over.
Ik ben al jaren all-in Apple