Ziggo-abonnees met een Horizon-mediabox hebben voortaan vanuit de Horizon-app toegang tot oude tv-programma’s. Met behulp van Replay TV kijk je naar tv-programma’s van de afgelopen zeven dagen, via een verbonden Horizon-box. Je hoeft voor Replay TV niet extra te betalen.
Replay TV biedt op het moment toegang tot ongeveer tachtig procent van alle tv-programma’s. De functie werkt met in totaal zestig televisiezenders. Bij 32 zenders kijk je programma’s terug in HD, bij de rest kun je SD-opnames bekijken. Programma’s zijn direct na de uitzending terug te kijken.
Replay TV is bij Ziggo al langer beschikbaar, maar de functie werkt vanaf vandaag ook in de Horizon-app voor iPhone en iPad. Je moet echter wel een Horizon-mediabox in huis hebben om hier gebruik van te maken. Deze mediabox hoeft overigens niet aangesloten te worden: bij onze tests werkte de Replay TV-functie, terwijl de Horizon-box nog ergens in een doos lag. Heb je enkel een smartcard of een oude settopbox geregistreerd bij Ziggo? Dan heb je geen toegang tot de Replay TV-functionaliteit.
Overigens kun je niet bij alle programma’s vrij navigeren door de tijdlijn. Sommige programma’s moet je vanaf het begin kijken, zonder de mogelijkheid om bijvoorbeeld vooruit te spoelen.
UPC- en Ziggo-apps
Sinds de fusie van Ziggo en UPC, kunnen alle abonnees gebruikmaken van de Horizon Go-app om televisie te kijken op een iPhone, iPad en iPod touch. Deze app was al langer vaste kost voor UPC-abonnees. Klanten bij Ziggo hadden met Ziggo TV een compleet andere app, maar deze gaat ermee stoppen. Vanaf 1 oktober wordt Ziggo TV uit de App Store gehaald en moet je overstappen op Horizon Go.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Nu nog een chromecast mogelijkheid
zat wel in de ziggo app, ben bang dat het niet meer terug komt in de horizon app
Eindelijk, ze hebben alles voor elkaar!! Heeft lang geduurd, maar nu werkt het ook voor ‘oud’ ziggo klanten 😉
Wat ze ook zullen proberen, zal ze nooit lukken om mij warm voor Horizon maken.
@olga2000: Ik hoorde er ook alleen maar negatieve dingen over, maar ik heb nooit problemen met de Horizon Box en de mogelijkheden zijn erg uitgebreid. Het enige nadeel is dat de EPG bij het volledige overzicht erg traag is.
Ik heb alleen “tv gemist” staan, geen replay. Ik zie ook geen update voor de app.
Heel brak dat airplay nog steeds niet wordt ondersteund. Dat is echt een gemis
Heb je wel een horizon box thuis ? Het werkt alleen voor klanten die deze hebben. Als je gebruikt maakt van een “oude” decoder of smartcard dan val je buiten de boot…
@Robert: hier een horizon box maar geen replay op de iPad
@lenob: Ja zeg dat! Heb sinds vandaag ook een Apple tv aangeschaft, om boven tv te kunnen kijken. Helaas is dit dus niet mogelijk! Ook mirroring werkt niet via airplay… 🙁
Chromecast/ airplay is echt een gemis in deze app. Zolder geen tv. Fox sport app heeft het gelukkig wel.
Ok, kan je als oud Ziggo gebruiker een extra smartcard in bv een horizon box van mijn broer stoppen vervolgens registreren / activeren eruit halen en vervolgens dan wel de Replay app gebruiken?
Of anders gezegt, wat te doen om deze functionaliteit als oud Ziggo gebruiker te krijgen?
Heb alleen zo’n Cisco interactieve decoder staan (die ik bijna niet gebruik) en een CI module in mijn TV
Waarschijnlijk een bewuste beperking wegens de beeldrechtenkwestie, de KPN iTV app kon dat vroeger wel maar dat lijkt tegenwoordig ook bewust geblokkeerd. Overigens werkt ’t bij de NPO app nog wel, wellicht geldt dat voor meer apps ‘dichter bij de bron’ van de beeld(recht)en?