Ziggo en Vodafone gaan samenwerken in een joint venture, zodat ze beter kunnen concurreren met KPN. Op die manier kunnen ze een beter aanbod doen voor het mobiele netwerk en internet thuis.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 31 reacties
Max33
Benieuwd, al dik 10 jaar klant bij Ziggo en 8 jaar Vodafone. Altijd goede service gehad en nooit echt noemenswaardige issues.
puccini
Ik vraag me af of we blij moeten zijn met deze fusie ?
TMnt
Hopelijk creëert deze fusie een sterkere concurrentie tussen KPN en Vodafone/Ziggo omdat ze nu allebei hetzelfde businessmodel hebben en zo dezelfde doelgroep viseren. Een sterkere concurrentie zou namelijk voor scherpere prijzen zorgen wat dan weer voordeliger is voor de consument
Ben
Ben ik mooi klaar mee..
Zo kom ik namelijk nooit van die graaiers van Vodafone af…!
TMMT
Liberty Global gaat nogal tekeer met fusies en overnames, aangezien de Belgische internetprovider Telenet (dochterbedrijf Liberty Global) de Belgische mobiele netwerkprovider Base (dochterbedrijf KPN) binnenkort overneemt.
Gabor
Zolang vast internet niet volledig geliberaliseerd is en de keuzevrijheid beperkt is, is dit gewoon slecht nieuws.
RJ
Dat zal wel betekenen dat Vodafone hun bestaande DSL en Glasvezel netwerk moeten afstoten omdat kabelaanbieders dat niet mogen aanbieden. Net zoals KPN niet op de kabel actief mag zijn.
olga2000
Ik hoop vurig dat er nooit goedkeuring voor deze fusie komt.
Het is geen fusie, maar een joint venture. Toch wezenlijk iets anders…..
Max33
Origineel geplaatst door Ben
Ben ik mooi klaar mee..
Zo kom ik namelijk nooit van die graaiers van Vodafone af…!
Graaiers?
marijn
Een fusie/overname is het samenvoegen van ondernemingen op holding of bedrijfsniveau. Dat is echt iets anders dan een alliantie of joint venture waarbij beide bedrijven los van elkaar blijven bestaan en alleen investeren in een gezamenlijke activiteit.
Wat staat in het stuk hierboven ?
“Vannacht hebben Ziggo en Vodafone Nederland aangekondigd met elkaar te willen fuseren”
En wat staat er in het persbericht van Liberty Global ?
“Liberty Global and Vodafone to merge their Dutch operations”
Rob
@puccini: Niet alleen de kop van het persbericht lezen, maar het persbericht helemaal. Daarin zal je zien dat er meerdere keren wordt gesproken over een 50/50 joint venture.
N.a.v. de opmerkingen van lezers heb ik het artikel aangepast en elke mogelijke indruk dat het om een fusie zou gaan, weggehaald.
Het gaat inderdaad om een joint venture, waarbij beide bedrijven zelfstandig blijven bestaan. Waarschijnlijk heeft dat nauwelijks gevolgen voor bestaande klanten.
Relph84
Origineel geplaatst door RJ
Dat zal wel betekenen dat Vodafone hun bestaande DSL en Glasvezel netwerk moeten afstoten omdat kabelaanbieders dat niet mogen aanbieden. Net zoals KPN niet op de kabel actief mag zijn.
Is toch eigenlijk best vreemd dat het hier niet mag. Maar mag KPN niet volledig overgaan naar kabel of glasvezel? Ik bedoel, internet over de telefoonlijn is toch eigenlijk iets uit de eind jaren 90? Niet stabiel en een lage up snelheid.
toineenzo
Ziggo is *****. Dat is alles.
Ik kan er er zoveel over typen wat er bij dat bedrijf allemaal niet in orde is. Bij KPN is alles top geregeld. Maar het is wel wat duurder en jammer genoeg zijn de snelheden van de koperkabel hier suuuperlangzaam. Laten we zeggen, Afghanistan internet. Hopelijk zo snel mogelijk glasvezel hier. Maar nee, Ziggo spamt iedereen folders en staat met medewerkers klaar op glasvezel bijeenkomsten om te zeggen dat Ziggo’s coax netwerk goed genoeg is.
Ja doei.
Dennis
@Max33: Ik ook al 8 jaar vodafone klant en 1 jaar nu ziggo, mijn abbo loopt mei volgend jaar bij Vodafone af.
Ik ben benieuwd wat ik dan kan gaan nemen, zou mooi zijn 1 abbo nog maar te hebben.
Rick
@Ben: er is genoeg concurrentie in Nederland, waardoor je nooit lang vast hoeft te zitten aan die ‘graaiers’. Zeker sinds Tele2 gunstige prijzen met grote bundels combineert op een eigen netwerk (met overcapaciteit). Ik heb zelf ook een jaar of 10 bij Vodafone gezeten, maar ik kwam gewoon niet uit met m’n databundel. Ik heb Vodafone nog nooit bestempeld als graaiers. Je betaalt er wat voor, maar ze leveren een goede dienst.
Moet er alleen wel bij zeggen dat als DSL/glasvezel geen optie is bij jou thuis en je eigenlijk alleen een goede verbinding kunt krijgen via COAX, er inderdaad niet veel concurrentie is 😉 de vaste markt zit natuurlijk iets anders in elkaar.
Frank
In Duitsland heeft Vodafone afgelopen jaar ook een kabelaar overgenomen zijnde Kabel Deutschland. Duidelijk dat Vodafone zijn focus verbreedt naar vast verbindingen voor telefonie / internet / tv.
Dat concurrentie goed is en in NL aanwezig is bewijst als we naar onze Oosterburen: in de pakweg 8 jaar dat ik klant ben bij Kabel Deutschland is nog nooit een (gratis) verhoging van mijn internetsnelheid geweest. In NL is dat toch echt anders geweest.
Ben
Origineel geplaatst door Rick
@Ben: Ik heb Vodafone nog nooit bestempeld als graaiers. Je betaalt er wat voor, maar ze leveren een goede dienst.
Spookrekeningen, te laat verstuurde of geen status berichten tijdens roaming, te vroeg geknepen worden op je internet snelheid, een klanten service waar ik ondertussen al iedereen meerdere malen van gesproken heb met een service.. Moet ik nog even door gaan. Ik betaal inderdaad voor een service maar dan moeten ze die wel leveren. Dat doen ze niet. Dus zijn het in mijn ogen graaiers !!
Patrick
Nu nog knappe dekking want dat is echt om te huilen
Danilo
@puccini: “Bij een joint venture blijven beide partners geheel zelfstandig bestaan. Er is dus geen sprake van een volledige fusie van beide bedrijven.”
Marc
Ziggo, geweldig!! Nooit last mee gehad een hoop nog zo jaren door te gaan.
Vodafone, snel mee gestopt. Deden dit via ziggo mobiel en dat was een ramp (slecht ontvangst). Dus als ze dat kunnen verbeteren en een leuk all-in prijsje van kunnen maken, prima toch 😉
koert
Origineel geplaatst door Rick
@Ben: er is genoeg concurrentie in Nederland, waardoor je nooit lang vast hoeft te zitten aan die ‘graaiers’.
Dat geldt dus zeker niet voor iedereen. Ik woon in een dorp en zit voor fatsoenlijk internet wel degelijk aan de kabel van Ziggo vast. Breedband is er niet, KPN en cs gaan via ADSL. Maar de afstand tot de centrale is dermate groot dat dan het maximum 5 Mbit in de praktijk is. Wil je sneller (wat geen rare wens is) dan moet je wel naar de kabel van Ziggo.
peter
Dramatische ontwikkeling dit!! Ben al dik 20 jaar tot grote tevredenheid klant bij Vodafone. Daar zou ik graag willen blijven. Maar nadat UPC is overgenomen door Ziggo, ben ik nu ook Ziggo-klant….helaas…. Heb nog nooit zoveel internet- en tv-problemen gehad en nog nooit zo’n baggerkwaliteit en service meegemaakt. Dus ga nog toch maar ernstig overwegen om met alles over te stappen naar KPN.
damys4
Ik ben 20 jaar al klant bij Vodafone vroeger nog Liberfone en Libertel geheten, als ik straks Ziggo door de keel geduwd krijg (thuis KPN nooit problemen!) stap ik over naar KPN mobiel.
De test heb ik reeds lopen door mijn dochter van VF onder te brengen bij KPN tot nu toe probleemloos, snelle 4G goede dekking en scherper in prijs dan VF..
Mike
Dit is dus niet goed voor de consument. Ziggo wordt steeds groter en groter dat is slecht voor de concurrentie. Zo moeten andere ook gaan bundelen hoe meer er gaan bundelen, hoe duurder het wordt en er wordt veel meer fouten gemaakt. Ze zullen elkaar elke keer de schuilt geven waardoor het langer of niks gebuurt. Weet je waardoor er meer concurrentie komt en voor ons voordeliger kan worden, door glasvezel op een snellere manier door heel Nederland te legen. Want dan kan elke provider je iets aanbieden en dat is nu niet hoe meer dat kan hoe meer concurrentie 🤔
bright
@Gonny van der Zwaag: De waarheid ligt in het midden, ja er is spraken van een joint venture tussen Liberty Global en Vodafone Group. Beide partijen zullen met 50% aandelen participeren in één Nederlandse onderneming. De NL’se ondernemingen van Ziggo en Vodafone zullen dus wél fuseren tot één organisatie.
WvB22
Ik moet altijd zo vreselijk lachen om al die berichten van klagende mensen. Als je niet tevreden bent dan stap je toch op? Er bestaat niet zoiets als een slecht bedrijf. Als een bedrijf echt slecht is dan lopen de meeste klanten weg en is het bedrijf binnen de kortste keren op de fles. Het is allemaal subjectief. Tegenover elke schreeuwende boze klant staan misschien wel 100 tevreden klanten die je niet hoort. In het geval van Vodafone en Ziggo is dat net zo. Geen enkel bedrijf is perfect maar ze doen vast iets goed want anders hadden ze samen niet ruim de helft van de markt in handen.
Benieuwd, al dik 10 jaar klant bij Ziggo en 8 jaar Vodafone. Altijd goede service gehad en nooit echt noemenswaardige issues.
Ik vraag me af of we blij moeten zijn met deze fusie ?
Hopelijk creëert deze fusie een sterkere concurrentie tussen KPN en Vodafone/Ziggo omdat ze nu allebei hetzelfde businessmodel hebben en zo dezelfde doelgroep viseren. Een sterkere concurrentie zou namelijk voor scherpere prijzen zorgen wat dan weer voordeliger is voor de consument
Ben ik mooi klaar mee..
Zo kom ik namelijk nooit van die graaiers van Vodafone af…!
Liberty Global gaat nogal tekeer met fusies en overnames, aangezien de Belgische internetprovider Telenet (dochterbedrijf Liberty Global) de Belgische mobiele netwerkprovider Base (dochterbedrijf KPN) binnenkort overneemt.
Zolang vast internet niet volledig geliberaliseerd is en de keuzevrijheid beperkt is, is dit gewoon slecht nieuws.
Dat zal wel betekenen dat Vodafone hun bestaande DSL en Glasvezel netwerk moeten afstoten omdat kabelaanbieders dat niet mogen aanbieden. Net zoals KPN niet op de kabel actief mag zijn.
Ik hoop vurig dat er nooit goedkeuring voor deze fusie komt.
Het is geen fusie, maar een joint venture. Toch wezenlijk iets anders…..
Graaiers?
Een fusie/overname is het samenvoegen van ondernemingen op holding of bedrijfsniveau. Dat is echt iets anders dan een alliantie of joint venture waarbij beide bedrijven los van elkaar blijven bestaan en alleen investeren in een gezamenlijke activiteit.
Wat staat in het stuk hierboven ?
“Vannacht hebben Ziggo en Vodafone Nederland aangekondigd met elkaar te willen fuseren”
En wat staat er in het persbericht van Liberty Global ?
“Liberty Global and Vodafone to merge their Dutch operations”
@puccini: Niet alleen de kop van het persbericht lezen, maar het persbericht helemaal. Daarin zal je zien dat er meerdere keren wordt gesproken over een 50/50 joint venture.
Ja graaiers. Vodafone zal het niet nalaten je een poot uit te draaien daar waar het kan !!
Dus binnenkort ‘Ziggo Compleet’ tegen ‘KPN Compleet’. Wel lastig dat Ziggo het beste TV beeld heeft en KPN het beste mobiele netwerk…
N.a.v. de opmerkingen van lezers heb ik het artikel aangepast en elke mogelijke indruk dat het om een fusie zou gaan, weggehaald.
Het gaat inderdaad om een joint venture, waarbij beide bedrijven zelfstandig blijven bestaan. Waarschijnlijk heeft dat nauwelijks gevolgen voor bestaande klanten.
Is toch eigenlijk best vreemd dat het hier niet mag. Maar mag KPN niet volledig overgaan naar kabel of glasvezel? Ik bedoel, internet over de telefoonlijn is toch eigenlijk iets uit de eind jaren 90? Niet stabiel en een lage up snelheid.
Ziggo is *****. Dat is alles.
Ik kan er er zoveel over typen wat er bij dat bedrijf allemaal niet in orde is. Bij KPN is alles top geregeld. Maar het is wel wat duurder en jammer genoeg zijn de snelheden van de koperkabel hier suuuperlangzaam. Laten we zeggen, Afghanistan internet. Hopelijk zo snel mogelijk glasvezel hier. Maar nee, Ziggo spamt iedereen folders en staat met medewerkers klaar op glasvezel bijeenkomsten om te zeggen dat Ziggo’s coax netwerk goed genoeg is.
Ja doei.
@Max33: Ik ook al 8 jaar vodafone klant en 1 jaar nu ziggo, mijn abbo loopt mei volgend jaar bij Vodafone af.
Ik ben benieuwd wat ik dan kan gaan nemen, zou mooi zijn 1 abbo nog maar te hebben.
@Ben: er is genoeg concurrentie in Nederland, waardoor je nooit lang vast hoeft te zitten aan die ‘graaiers’. Zeker sinds Tele2 gunstige prijzen met grote bundels combineert op een eigen netwerk (met overcapaciteit). Ik heb zelf ook een jaar of 10 bij Vodafone gezeten, maar ik kwam gewoon niet uit met m’n databundel. Ik heb Vodafone nog nooit bestempeld als graaiers. Je betaalt er wat voor, maar ze leveren een goede dienst.
Moet er alleen wel bij zeggen dat als DSL/glasvezel geen optie is bij jou thuis en je eigenlijk alleen een goede verbinding kunt krijgen via COAX, er inderdaad niet veel concurrentie is 😉 de vaste markt zit natuurlijk iets anders in elkaar.
In Duitsland heeft Vodafone afgelopen jaar ook een kabelaar overgenomen zijnde Kabel Deutschland. Duidelijk dat Vodafone zijn focus verbreedt naar vast verbindingen voor telefonie / internet / tv.
Dat concurrentie goed is en in NL aanwezig is bewijst als we naar onze Oosterburen: in de pakweg 8 jaar dat ik klant ben bij Kabel Deutschland is nog nooit een (gratis) verhoging van mijn internetsnelheid geweest. In NL is dat toch echt anders geweest.
Spookrekeningen, te laat verstuurde of geen status berichten tijdens roaming, te vroeg geknepen worden op je internet snelheid, een klanten service waar ik ondertussen al iedereen meerdere malen van gesproken heb met een service.. Moet ik nog even door gaan. Ik betaal inderdaad voor een service maar dan moeten ze die wel leveren. Dat doen ze niet. Dus zijn het in mijn ogen graaiers !!
Nu nog knappe dekking want dat is echt om te huilen
@puccini: “Bij een joint venture blijven beide partners geheel zelfstandig bestaan. Er is dus geen sprake van een volledige fusie van beide bedrijven.”
Ziggo, geweldig!! Nooit last mee gehad een hoop nog zo jaren door te gaan.
Vodafone, snel mee gestopt. Deden dit via ziggo mobiel en dat was een ramp (slecht ontvangst). Dus als ze dat kunnen verbeteren en een leuk all-in prijsje van kunnen maken, prima toch 😉
Dat geldt dus zeker niet voor iedereen. Ik woon in een dorp en zit voor fatsoenlijk internet wel degelijk aan de kabel van Ziggo vast. Breedband is er niet, KPN en cs gaan via ADSL. Maar de afstand tot de centrale is dermate groot dat dan het maximum 5 Mbit in de praktijk is. Wil je sneller (wat geen rare wens is) dan moet je wel naar de kabel van Ziggo.
Dramatische ontwikkeling dit!! Ben al dik 20 jaar tot grote tevredenheid klant bij Vodafone. Daar zou ik graag willen blijven. Maar nadat UPC is overgenomen door Ziggo, ben ik nu ook Ziggo-klant….helaas…. Heb nog nooit zoveel internet- en tv-problemen gehad en nog nooit zo’n baggerkwaliteit en service meegemaakt. Dus ga nog toch maar ernstig overwegen om met alles over te stappen naar KPN.
Ik ben 20 jaar al klant bij Vodafone vroeger nog Liberfone en Libertel geheten, als ik straks Ziggo door de keel geduwd krijg (thuis KPN nooit problemen!) stap ik over naar KPN mobiel.
De test heb ik reeds lopen door mijn dochter van VF onder te brengen bij KPN tot nu toe probleemloos, snelle 4G goede dekking en scherper in prijs dan VF..
Dit is dus niet goed voor de consument. Ziggo wordt steeds groter en groter dat is slecht voor de concurrentie. Zo moeten andere ook gaan bundelen hoe meer er gaan bundelen, hoe duurder het wordt en er wordt veel meer fouten gemaakt. Ze zullen elkaar elke keer de schuilt geven waardoor het langer of niks gebuurt. Weet je waardoor er meer concurrentie komt en voor ons voordeliger kan worden, door glasvezel op een snellere manier door heel Nederland te legen. Want dan kan elke provider je iets aanbieden en dat is nu niet hoe meer dat kan hoe meer concurrentie 🤔
@Gonny van der Zwaag: De waarheid ligt in het midden, ja er is spraken van een joint venture tussen Liberty Global en Vodafone Group. Beide partijen zullen met 50% aandelen participeren in één Nederlandse onderneming. De NL’se ondernemingen van Ziggo en Vodafone zullen dus wél fuseren tot één organisatie.
Ik moet altijd zo vreselijk lachen om al die berichten van klagende mensen. Als je niet tevreden bent dan stap je toch op? Er bestaat niet zoiets als een slecht bedrijf. Als een bedrijf echt slecht is dan lopen de meeste klanten weg en is het bedrijf binnen de kortste keren op de fles. Het is allemaal subjectief. Tegenover elke schreeuwende boze klant staan misschien wel 100 tevreden klanten die je niet hoort. In het geval van Vodafone en Ziggo is dat net zo. Geen enkel bedrijf is perfect maar ze doen vast iets goed want anders hadden ze samen niet ruim de helft van de markt in handen.