De NS Reisplanner Xtra viel tijdens de iCulture Awards 2014 twee keer in de prijzen. De app werd verkozen tot beste Nederlandse app en beste Reis- en vervoerapp. De gratis reisplanner-app van NS heeft nu een nieuwe update gekregen, waarbij de NS-Business Card producten in het hoofdmenu zijn gezet en met zowel je Mijn NS-account als je NS-Business Card ingelogd kunt zijn.
Reis je met een NS-Business Card, dan kun je deze reisproducten nu voortaan direct vanuit het hoofdmenu zien. Door te slepen kun je dit blok hoger of lager in het menu zetten, zodat je zelf de volgorde van je producten kunt bepalen. Heb je zowel een NS-Business Card-account als een persoonlijk Mijn NS-account, dan kun je dankzij de laatste update met beide accounts gelijktijdig ingelogd zijn in de app. Zo hoef je niet telkens opnieuw in- en uit te loggen wanneer je van account wilt wisselen.
In de nieuwe versie heeft de NS ook zogenaamde Handoff support toegevoegd. Met deze functie kun je reisadvies doorgeven aan een tweede iPhone, iPad of een Mac. Je deelt zo dus eenvoudig je geplande advies tussen meerdere apparaten.
Na het updaten van NS Reisplanner Xtra naar versie 3.4 zijn er gebruikers die melden dat de app crasht wanneer ze informatie willen bekijken van een opgeslagen reis. Dit lijkt voor te komen wanneer je een treinreis opslaat, de app afsluit en vervolgens dezelfde reis opnieuw wilt bekijken. Het opnieuw toevoegen van de reis, zonder de app af te sluiten, kan dit probleem tijdelijk verhelpen.
De NS Reisplanner Xtra is een van de meest uitgebreide apps voor het reizen met de trein. Naast actuele vertrektijden en het plannen van je reis heeft de app ook OV-checkout waarschuwingen, een druktemelder, de mogelijkheid om in te loggen met je NS-account en uitgebreide zoekfilters. Met de nieuwe handoff-ondersteuning en een betere ervaring voor reizigers met een NS Business-Card is de trein-applicatie weer completer geworden.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Hm, ‘nu’ is een klein beetje overdreven. Er is vandaag wel een nieuwe versie uitgekomen (3.4), maar de uitgebreide stationsinfo is in de vorige versie (3.3.4) al toegevoegd. Volgens de updategeschiedenis stamt die al van 5 januari :-O
Maar eerlijk is eerlijk, toch goed om erover te schrijven. Ik blijk het dus weliswaar al een tijdje op m’n iPhone te hebben, maar het was mij ook nog niet eerder opgevallen dat die info zo was uitgebreid 🙂
Als ze er nou eens voor gaan zorgen dat de meldingen voor ingestelde trajecten ook werkelijk binnen komen ipv nutteloze toevoegingen.
Je merkt wel dat de NS zo langzaam de concurrentie de nek omdraait met al deze toevoegingen.
Ik vind dit een van de meest complete apps die ik op mijn telefoon heb staan. Ziet er ook nog eens goed uit en kan altijd even spieken om zeker te weten of ik wel ben ingecheckt. Geeft altijd een gerust gevoel als je gehaast de trein in bent gestapt.
Doen de push meldingen het nu wel? Dit werkt bij mij al erg lang niet meer, voor push meldingen gebruik ik nu de NS international app.
Bij mij doet hij niks meer na de update op iphone 6 en ios 8.2
De grote vraag die nu bij opkomt is: zou de NS ook succesvol kunnen inspelen op een Apple watch app?
Met zo’n app zie ik de toegevoegde waarde van een watch erg stijgen bij fervente treinreizigers!!
Als de NS eens vaart gaat maken om gebruik te gaan maken van de NFC functionaliteiten van de iPhone. Dan kunnen we eindelijk die chipkaart langzaam eruit gooien. De kans is groot dat andere operators in het openbaar vervoer zullen volgen!
Helaas, NFC is off-limits voor ontwikkelaars. ApplePay-only.