De Nederlandse Spoorwegen heeft haar iPhone en iPad-app vernieuwd. NS Reisplanner Xtra verhelpt fouten die optraden onder iOS 8, maar introduceert ook handige nieuwe functies. Zo kan iedereen voortaan de drukte in een bepaalde trein melden. De functie is een aanvulling op de drukte-indicatie die al een tijd in de app aanwezig is. Als de informatie niet klopt, kan je dat meteen doorgeven.
Eind juli werd bekend dat de NS en reizersorganisatie Rover samenwerkten aan een app waarmee je drukte kon melden. Die functie is dus opgenomen in de standaardapp van de NS.
NS Reisplanner versie 3.3 geeft je verder toegang tot het saldo van je OV-chipkaart. De informatie is niet volledig. Je ziet een lijst met de laatste tien ritten die je met de NS hebt afgelegd. Reizen van andere vervoerders staan er niet tussen. Wel zie je het laatst bekende saldo op je kaart. Dat zie je bovendien prominent bovenin het hoofdmenu.
Om gebruik te maken van het OV-chipkaart gedeelte, dien je in te loggen met je Mijn NS-account. Je kan zowel inloggen met een persoonlijk als zakelijk account. Gebruikers die al eerder waren ingelogd met een zakelijk account, moeten nu opnieuw inloggen.
De applicatie kan verder je reisadvies afdrukken via AirPrint.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 18 reacties