[ADV] Enquête “KPN vraagt: Hoe compleet ben jij?”: de resultaten

[ADV] Twee weken lang heeft iPhoneclub aan haar lezers gevraagd wat zij belangrijk vinden in het aanbod van telecomaanbieders. De uitkomst van de vier polls lees je in 'Hoe compleet ben jij'.
Ingezonden mededelingen - · Laatst bijgewerkt:

KPN Compleet Extra[ADV] Hoe compleet ben jij? KPN heeft nu een aantrekkelijke deal voor consumenten: KPN Compleet. Klanten die alles voor thuis (Interactieve TV, internet, vast bellen) én Mobiel bij KPN onderbrengen worden blijvend beloond met extra voordelen. Naast het gemak om alles onder één dak te hebben profiteer je met KPN Compleet maandelijks van allerlei voordeeltjes. Zo verdubbel je het aantal mobiele belminuten, MB’s en sms’jes per maand bij KPN Mobiel. Daarbovenop ontvang je 45 extra Interactieve TV-zenders gratis én kun je onbeperkt onderling bellen met de KPN-nummers van het gezin. In samenwerking met KPN hebben we de afgelopen twee weken onze bezoekers in vier polls gevraagd wat zij belangrijk vinden bij telecomdiensten.


Allereerst hebben we geïnformeerd naar het aantal verschillende providers voor het mobiele abonnement binnen de gezinnen. Zo’n 60% van de respondenten gaf aan meerdere providers te hebben voor het mobiele abonnement. Het grote aanbod aan mobiele providers maakt het moeilijk vergelijken. KPN Compleet geeft klanten op dit punt een hoop gemak. Ze helpen bij het afstemmen van de verschillende abonnementen en wensen binnen het gezin. Maar gezinsleden houden ook de vrijheid om hun eigen abonnement naar eigen wens samen te stellen.

Iedereen kent de kritiek dat klanten worden beloond als ze nieuw bij een bedrijf zijn. Voor trouwe klanten doen bedrijven vaak veel minder. Op de tweede poll vroegen we de iPhoneclub-lezers waar ze de voorkeur aan gaven: een blijvende maandelijkse beloning of een eenmalige aanbieding voor nieuwe klanten. Daarop gaf 45% aan een blijvende beloning aantrekkelijker te vinden. Slechts 6% gaf de voorkeur aan een eenmalige beloning voor nieuwe klanten. Door klanten blijvend te belonen speelt KPN hier goed op in. Consumenten die hun diensten gebundeld afnemen met KPN Compleet worden maandelijks beloond met eerder genoemde voordelen.

Dit gevoel werd verstevigd toen in de derde poll waarin werd onderzocht of mensen het interessant vonden om TV, internet, vast bellen plus mobiel onder één dak te brengen bij dezelfde provider wanneer dit voordeel zou opleveren. De helft van respondenten gaf aan interesse te hebben om telecomdiensten te bundelen. Al je telecomabonnementen onder één dak geeft meer gemak en duidelijkheid. Je houdt dan tijd over om te genieten van leuke dingen, zoals 45 extra interactieve TV-zenders of de extra MB´s op je mobiel!

KPN-Compleet-pakkettenTenslotte zijn we natuurlijk erg benieuwd wat de trigger kan zijn om over te stappen naar een andere provider. Wanneer je al gebruik maakt van KPN Mobiel, maar je neemt telecomdiensten voor thuis via een andere aanbieder af, dan zijn mensen toch niet zo snel geneigd om volledig over te stappen. Een derde van de respondenten geeft aan dat ze willen overstappen naar één provider, maar dat is wel afhankelijk van de te ontvangen voordelen. Voor zo´n 20% van de respondenten kan hun mobiele abonnement leidend zijn om compleet over te stappen.

Al met al kunnen we uit de vele antwoorden afleiden dat KPN Compleet voor ieder wat wils heeft. Niet alleen gemak en overzicht voor degene die de abonnementen beheert, maar ook blijvend voordeel met de 45 extra TV-zenders, meer MB´s en sms´jes en onbeperkt onderling bellen binnen het gezin. De enige voorwaarde is dat je alle hierboven genoemde diensten op hetzelfde huisadres registreert en je aanmeldt voor KPN Compleet. Daarna stromen de voordeeltjes elke maand binnen. Als vaste KPN-klant word je op deze manier beloond voor je loyaliteit.

Ben je op zoek naar gemak, duidelijkheid en blijvende beloningen voor je telecomdiensten? Maak dan je KPN Compleet. Met de KPN Compleet check kun je kijken of je in aanmerking komt.

Abusievelijk was dit artikel geopend voor reacties. Dat is niet gebruikelijk voor advertorials en daarom is besloten om de reacties te verplaatsen naar dit eerdere artikel over KPN.

Informatie

Laatst bijgewerkt
6 januari 2015 om 16:49