Zo verliep de eerste XS4ALL-challenge van de iCulture-insiders #adv
Een tijdje geleden kondigden we een nieuwe iCulture-insideractie aan met XS4ALL. We zijn enthousiast dat er ook deze keer weer zoveel insiders meedoen. In dit artikel lees je hoe de actie tot nu toe verloopt en wat de ervaringen zijn met de eerste challenge, waarbij iCulture-lezers de Klantenservice van XS4ALL het vuur aan de schenen legden met moeilijke vragen.
Alle insiders hebben inmiddels het beloofde T-shirt ontvangen en ze zijn aan de slag gegaan met de eerste challenge. We hebben een aantal leuke reacties uitgekozen, die door de insiders zijn gedeeld. Op de foto hiernaast zie je insider Paul, die een selfie maakte van het toegestuurde t-shirt.
De opdracht bij de eerste challenge was om de Klantenservice van XS4ALL te bestoken met een vraag over een trage Wi-Fi-verbinding.
Insider Thomas had last van een trage internetverbinding en vertelt:
Vandaag contact gehad met de Klantenservice. Slechts een halve minuut in de wacht gestaan voor de technische ondersteuning. Mijn probleem is dat ik maximaal 8 Mbit/s downloadsnelheid haal. Ik ben goed geholpen. We hebben samen gekeken naar de Wi-Fi-kanalen. Er bleken meer dan 8 andere routers op hetzelfde kanaal te zitten.
Tijdens het contact met de Klantenservice viel de verbinding weg, waardoor ook het telefoongesprek werd verbroken. Thomas:
XS4ALL belt vervolgens netjes terug om het probleem op te lossen. Speedtest via de computer leverde 45 Mbit/s op van de maximale 50 Mbit/s. Kortom, een verdubbeling van de internetsnelheid. Fijn geholpen door een vriendelijke medewerker. Deze had tijd en aandacht voor mijn probleem.
Philip zag de snelheid van zijn glasvezelverbinding snel teruglopen en wilde dit wel eens opgelost zien:
Prettig gesprek gehad met de servicedesk van #XS4ALL. Ik merk dat na verloop van tijd de snelheid van mijn 500/500 glasvezelaansluiting terugloopt. Na de nodige checks van de medewerker tot de conclusie gekomen om de FRITZ!Box terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Terugzetten heeft geholpen, maar ik moet wel alles handmatig weer instellen. Restore van de backup resulteerde weer in een tragere verbinding. Ik heb dit nu al drie keer eerder moeten doen en begrijp niet waarom de FRITZ!Box na verloop van tijd de bottleneck wordt. Blijkbaar komt dit meer voor. Hopelijk wordt dit opgelost met een firmware update.
Rembert stuurde deze selfie van het t-shirt.
Jack heeft ook last van een tegenvallende snelheid en zag meteen verbetering:
Contact gehad met XS4ALL over tegenvallende snelheid. Plezierige medewerker, die voorstelde om eerst te resetten. Duurde even maar leverde direct een beter resultaat op. Van 10 naar 25 Mbit/s. Medewerker was niet helemaal tevreden en gaat KPN de opdracht geven om dit nog te checken. Topservice door zeer klantvriendelijke medewerker.
De wachttijd is soms wel wat langer, maar het probleem van Martin werd uiteindelijk wel opgelost:
Net contact gehad met de #service desk van XS4ALL. Eerst 4 minuten in de wacht, maar daarna snel geholpen. Ik belde omdat mijn Wi-Fi geen connectie meer kreeg. Dat was snel verholpen. Direct daarna geholpen om ook de snelheid van mijn netwerk te verhogen door 2,4GHz uit te schakelen. Top!
Niet alle problemen kunnen meteen worden opgelost, zo merkte Vincent, die last heeft van klapperende Wi-Fi:
Vandaag contact gehad met Klantenservice #XS4ALL. Na 13 minuten wachten het probleem van klapperende Wi-Fi besproken. Bedraad heb ik geen probleem, een stabiele verbinding. Ik heb andere Wi-Fi-instellingen toegepast, maar de verbinding werd helaas niet beter. Daarna de FRITZ!Box buiten de meterkast geplaatst, minimale verbetering. Ik heb de optie besproken om een andere router naast FRITZ!Box te plaatsen, maar dat werd afgeraden. Het uiteindelijke voorstel is om via een power adapter naar de woonkamer te gaan en daar een accesspoint te plaatsen. Neem ik in overweging. Fijn geholpen, medewerker had tijd en aandacht voor mijn probleem, alleen helaas nog zonder concreet resultaat.
Je kunt bij de Klantenservice van XS4ALL ook terecht als je problemen met je tv-verbinding hebt. Steven belde ze op omdat zijn HD-zenders nog niet werkten:
Ik had bij de vorige provider altijd een schamele 5 Mbit/s downloadsnelheid. Nu komt er 75 Mbit/s binnen bij het modem. Een wereld van verschil dus! Alleen de HD-zenders stonden nog niet aan. Eergisteren gebeld met de klantenservice en netjes te woord gestaan door begripvolle medewerker. In het systeem stond de HD-functie nog niet aan. Hij zou het aanzetten en binnen een uur zou ik in HD moeten kunnen kijken. Gisteren werkte het nog steeds niet, dus even teruggebeld. Wederom een erg empathische medewerker gesproken. Hij snapte niet wat er fout was gegaan en ging navragen bij zijn superieuren. Binnen 5 minuten werd ik teruggebeld dat de reden onduidelijk bleef maar dat het nu binnen 24 uur omgezet zou moeten zijn. Vandaag kon ik eindelijk tv kijken in messcherpe HD-kwaliteit. Keurige service die niet verder moet worden aangescherpt omdat het anders ongeloofwaardig wordt…
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!