Een dikke portemonnee hebben kan twee dingen betekenen: je stikt van het geld, of je hebt jezelf voor teveel klantenpassen aangemeld die je dagelijks met je meesleept. Mocht je last hebben van dat laatste, dan moet je Qlever eens bekijken: een app die al je fysieke pasjes digitaal opslaat op je iPhone.
We hebben al heel wat apps voorbij zien komen die dit probleem voor je op willen lossen, zoals Cardless en Apple’s Wallet (voorheen Passbook). Qlever onderscheidt zich door naar eigen zeggen ‘Alle, meer dan 400, Nederlandse klantenkaarten te ondersteunen’ en je op de hoogte te houden van kortingen die afgestemd zijn op jouw interesses.
Lees ook: Wanneer haalt de iPhone de klantenkaarten uit je portemonnee?
Je unieke Qlever ID
Nadat je (vanuit de app) aangemeld bent voor Qlever, krijg je een eigen Qlever ID dat je kunt laten scannen bij de kassa of een toegangspoortje. Voordat dit zover is dien je eerst je klantenkaarten in te scannen. Dit doe je door de winkel op te sporen in de app, en daarna met de camera van je iPhone de barcode op het pasje in te scannen.
Als je voortaan niet je pasje maar het scherm van je iPhone laat scannen, ontvang je in de app de punten of kortingen die je normaal gesproken ook krijgt. Er verschijnt automatisch een bonnetje van je aankopen in Qlever.
Op zoek naar een alternatief? Bekijk dan onze applijst met de beste apps om klantenkaarten te digitaliseren
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Ik gebruikt nu Stocard, ook voor Nederlandse klantenpassen. Wat zeker tof aan Stocard is, is dat ook een Apple Watch App heeft.
Jippie, nog meer reclame op je iPhone.
Ook deze app maker zal je reclame gaan voorschotelen van producten waarnaar je het meest geïnteresseerd in bent en je volledige koopgedrag vast legt.
Ja hoor, gaan we weer. Sta je weer voor Jan met de korte achternaam met je iPhone bij de supermarkt kassa te zwaaien, kunnen ze de barcode niet scannen.
Dat valt niet met een andere app op te lossen, alleen met andere scan apparatuur.
Dan nog hou je bedrijven als bijv. Makro over die gewoon eisen dat je je stomme kaartje bij je hebt. Anders kon het wel eens een kopie zijn.
Ja, de moderne maatschappij zit zichzelf vaak in de weg.
Je moet nogal wat persoonlijke informatie opgeven.
En dan volgt het addertje dat in de voorwaarden te halen is: ze gaan je allerlei aanbiedingen sturen, en derden mogen dat ook.
Goedkope manier van heel veel adressen verzamelen => slechte tip iCulture!
Nogal dubieus dat alles via zo’n aparte ID moet gaan. Gaan zijn dan ook alles bijhouden wat er via die klantenkaarten wordt gedaan en daarmee zelf adverteren? Ik zie ook niks van een privacy-policy op hun website staan, buiten de belofte ‘we nemen het echt wel serieus!’. Nee, laat maar zitten. Jammer dar Cardless niet meer blijkt te werken.
myShopi is een app die in hele vele landen werkt en waar je een pak klantenkaarten kan scannen en digitaal opslaan. Tevens heb je alle promo’s en cashbacks in 1 app en hoera belgie staat ook in de lijst. In ieder geval hele complete app
De zeer waardevolle toevoegingen uit de comments hadden echt in het artikel moeten staan.
Je geeft dus toegang tot al je klantenkaarten aan een enkel bedrijf begrijp ik? En dan kan je regelmatig nog steeds niet scannen van het scherm?
Ik pas nog even (haha)
myShopi is een app die in hele vele landen werkt waaronder ook belgie . Ook kan je al je klantenkaarten inscannen
Onderstaand staat op hun website als info voor bedrijven.
Verkopen de data dus, dat is hun verdienmodel. Niks mis mee als je het weet en er mee akkoord gaat.
@Ron E.: Vernieuwen is eng, en duur. En daar staat de volgende vernieuwing al klaar. Jammer maar waar.
mij niet gezien….. je prive ispy-bigbrother in je telefoon!
En toch beweren ze tegenover klanten dat privacy belangrijk is. Dat is op z’n minst onduidelijk en misleidend. Vooral van afblijven dus.
Klopt, binnenkomen lukt wel maar afrekenen, ho maar.
Ik gebruik Fidme, van Franse oorsprong maar werkt ook perfect met Belgische en Nederlandse kaarten.
Het feit dat na opstarten direct een account aangemaakt moet worden, zorgt er voor dat ik direct weer verwijder.
Ik hou het lekker bij passbook in plaats van deze app die vast bedacht is door marketing jongens. “Jongens, we gaan lekker veel data verzamelen en verkopen onder het mom van we doen iets goeds voor de consument”.
Bijna alle apps die je downloadt geef je vrijwel zoniet alle rechten. En wat te denken van alle info die wordt vergaard met klantenkaarten, wat daar al niet mee gebeurt!
Gisteren spijkerbroekie gekocht bij een jeanswinkel werkte helemaal top. Gewoon gave app!
Ik ben er heel blij mee. Ik bepaal zelf wat ik wel en niet id app zet. Geen gedoe meer met kaarten die ik niet mee heb of bon die ik weggegooid heb. Ik vind het wel fijn dat ik persoonlijke aanbiedingen krijg, daar ben ik tenminste echt geïnteresseerd in ipv algemene aanbiedingen van via mail of id brievenbus van bijv. luiers terwijl ik niet eens kinderen heb!
Heb m gisteren gebruikt bij Red Wing shoes. Erg handig, heb mn kaarten meteen weggegooid. Ik hoorde mensen om mij heen wel opmerkingen maken over de privacy, daar kan ik kort over zijn: Gooi dan je hele smartphone maar weg!
@Ron E.: Gewoon even de brightness van je scherm op max zetten en de code kan gescand worden.
Hier liep ik van het weekend ook tegenaan.