Snapchat onthult nieuwe reclameplannen

Snapchat wil uitbreiden met commerciële functies. Via Snapchat Discovery kun je vanaf november kijken naar filmpjes en artikelen, gesponsord door merken.

Snapchat videobellen met elkaar iPhoneSnapchat is in gesprek met merken en mediabedrijven over Snapchat Discovery. Het idee is dat merken hun nieuws, video’s en reclame via Snapchat kunnen richten op een heel specifiek publiek: jongeren. Er worden dagelijks meer dan een miljoen foto’s met Snapchat gemaakt en de helft van de gebruikers zijn tieners tussen 13 en 17 jaar. Daarmee is het een interessant platform voor merken geworden.


Bronnen van de Wall Street Journal zeggen dat Snapchat in november van start wil gaan met Snapchat Discovery. Voor Snapchat is het een manier om geld te verdienen met de fotodienst. Net als bij normale foto’s die je met Snapchat stuurt, moet je bij de reclamebanners je vinger op het scherm houden om de content af te spelen. In plaats van foto’s en video’s van vrienden krijg je dan een artikel of een korte video te zien, waarbij je eerst naar een commercial moet kijken. Er wordt zelfs gesproken over langere video’s. Snapchat heeft zich tot nu toe voornamelijk gericht op het verder uitbouwen van de groep gebruikers. Inmiddels hebben ze wel bewezen dat ze een vaste plek hebben veroverd op de smartphones van jongeren en is het tijd voor de volgende stap: geld verdienen. Meer dan tien mediabedrijven hebben al interesse getoond in de nieuwe functie.

Informatie

Laatst bijgewerkt
20 augustus 2014 om 9:45
Onderwerpen
,
Categorie
Apps

Snapchat

Snapchat is een populair sociaal netwerk voor jongeren, waarbij je vooral foto's en video's deelt. Snapchat kwam ook als eerste met verdwijnende verhalen, die later populair werden als Instagram Stories. Ook andere sociale media-apps namen het idee over. Hieronder vind je onze tips om meer uit Snapchat op de iPhone te halen, alles over functies zoals de Snap Kaart, lenzen, filters en emoji gebruiken en gezichten wisselen.

Snapchat

Reacties: 3 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.