We constateerden het eerder deze maand al: het iOS-spelletje Timberman is bezig met een opmars in de App Store. Een opmars waar de ontwikkelaar met de laatste update wellicht flink wat aan kan verdienen. De game bevat nu namelijk twee in-app aankopen. Eén om de advertenties we te kopen en een tweede om alle personages te ontsleutelen.
Uiteraard had Timberman al een betaalde, advertentieloze versie in de App Store staan. De gratis game doet het echter flink wat beter in de App Store: deze stond tijden in de top 10 van de lijst gratis apps, terwijl het betaalde Timberman Gold ergens in de top 500 bungelde. Door de gratis spelers advertenties weg te laten kopen, kan de ontwikkelaar ineens een veel grotere groep potentiële betalers bereiken. Dit kost je hoe dan ook €0,89 – hetzelfde bedrag wat je betaalt voor Timberman Gold.
Wil je alle personages in het spel gebruiken maar heb je geen zin om daar moeite voor te doen? Een tweede in-app aankoop geeft je in één keer toegang tot het volledige aanbod. Dat kost je dan wel €1,79.
https://www.youtube.com/watch?v=Pw9aXhDadv4
De hype rond Timberman lijkt de afgelopen paar dagen ietwat af te nemen. In statistieken van App Annie is te zien hoe de game steeds verder daalt in de Nederlandse hitlijsten.
De update voelt als een wat commerciële tactiek van de ontwikkelaar. Aan de andere kant: de originele spelformule is nog onaangetast. Er zijn geen freemium mechanieken toegevoegd, zoals timers en staminabalken. De update heeft bovendien ook één toevoeging voor fanatieke spelers, in de vorm van twee nieuwe personages. De Eskimo en Timberbot ontsleutel je door de game een aantal keer op te starten.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 1 reacties