Popular Science verkoopt 10.000 iPad-abonnementen
Magazine Popular Science heeft 10.000 iPad-abbonementen verkocht. Dat lijkt weinig ten opzichte van de 1,2 miljoen abonnees op het papieren blad, maar de uitgever is toch tevreden.
Magazine Popular Science heeft 10.000 iPad-abbonementen verkocht. Dat lijkt weinig ten opzichte van de 1,2 miljoen abonnees op het papieren blad, maar de uitgever is toch tevreden.
De kosten van de Volkskrant op de iPad als aanvulling op een krantenabonnement gaan flink omhoog. Vanaf april 2011 betaalt de lezer 5 euro extra om de krant ook op de iPad te kunnen lezen.
De New York Times heeft betaalde abonnementen aangekondigd. De prijzen variëren van 15 tot 35 dollar per maand en NY Times gaat daarbij gebruik maken van in app-aankopen, zoals Apple wil.
T-Mobile kan straks voor 10 euro per maand de datasnelheid van je abonnement resetten. Dit is bedoeld voor mensen met de nieuwe iPlan/iPhone-abonnementen, die na 1 GB dataverkeer terugvallen naar een snelheid van 64 kbps.
T-Mobile introduceert vanaf 4 april nieuwe i-abonnementen voor de iPhone. In de nieuwe iPhone-abonnementen van T-Mobile is sprake van onbeperkt gebruik van mobiel internet met een snelheid van 7,2 Mbps.
KPN vernieuwt de Personal Sim-abonnementen en voert voor iPhone-gebruikers een extra hoge snelheid in.
Apple heeft een supportartikel uitgebracht, waarin ze de werking van in app-abonnementen uitleggen. Ook zie je hoe je de abonnementen na verloop van tijd stopt.
Uit een e-mail van Apple-topman Steve Jobs blijkt mogelijk dat Apple's nieuwe verplichte in-app abonnementen niet bedoeld zijn voor applicaties die tegen betaling een dienst aanbieden, zogenaamde software as a service-apps.
Uitgever Sanoma heeft enkele van zijn iPad-magazines, Viva en AutoWeek, voorzien van de mogelijkheid om te abonneren. Sanoma is hiermee naar eigen zeggen het eerste mediabedrijf in de Benelux dat de nieuwe dienst van Apple gebruikt.
Vanaf nu kunnen alle ontwikkelaars content via hun applicaties verkopen met het nieuwe abonnementensysteem van de App Store. Dit heeft Apple vandaag bekendgemaakt.
Apple zou een briljante tegenzet achter de hand hebben, voor uitgevers die hun abonnementen voor kranten en tijdschriften willen verkopen. Het mag ook buiten de app om. Maar klanten doen dat toch niet.
Apple heeft vanavond tijdens de lancering van The Daily geen nieuwe abonnementendienst aangekondigd. Wel volgt een aankondiging zeer binnenkort.