Test-Aankoop klaagt Apple aan, niet tevreden over garantie-informatie
De Belgische consumentenorganisatie Test-Aankoop heeft Apple aangeklaagd, wegens het misleiden van klanten over de geboden garantie.
De Belgische consumentenorganisatie Test-Aankoop heeft Apple aangeklaagd, wegens het misleiden van klanten over de geboden garantie.
De Consumentenbond wil actie ondernemen tegen Apple, omdat klanten nog steeds niet goed over garantievoorwaarden worden geïnformeerd.
Apple biedt niet langer de AppleCare Protection Kit aan in Italiaanse winkels, om zo te voldoen aan eisen van Italiaanse autoriteiten.
De Europese Unie roept landen in een brief op om de reclame voor garantie van Apple onder de loep te nemen. Ze willen er daarmee achter komen of klanten juist worden geïnformeerd over de meerjarige garantie.
Apple heeft de Nederlandse garantievoorwaarden toegevoegd aan zijn website. Tot op heden kon je alleen het Europees consumentenrecht en Apple's AppleCare-garantie vinden op de pagina.
Apple heeft zijn garantiebepaling voor Nederland nog steeds niet toegevoegd aan zijn website. Dit vertelt de Consumentenbond aan Webwereld. In april beloofde Apple dit wel te doen.
Apple ruilt bij veel Apple Stores een kapotte zwarte iPhone 4 met 16 GB of 32 GB aan opslagruimte om voor een iPhone 4S. Dit deden ze eerder nog voor kapotte witte iPhones.
De Consumentenbond is nog steeds niet tevreden met Apple's uitleg van het garantiebeleid. De Europese garantieregeling wordt nu aangehaald, maar de Nederlandse regels zijn niet duidelijk genoeg uitgelegd.
Apple legt op zijn site uit dat je naast Apple's één-jarige garantie ook recht hebt op een garantie van twee jaar in de Europese Unie. Eerder klaagde de Consumentenbond dat dit niet duidelijk op Apple's site stond aangegeven.
Apple heeft een hoger beroep in de rechtszaak over garantie in Italië verloren. De rechter wil dat Apple op de verpakking van producten voortaan vermeld dat er een garantieperiode van twee jaar geldt in Italie.
De Consumentenbond en een aantal Europese consumentenorganisaties eisen dat Apple de garantievoorwaarden op Apple.com verduidelijkt. Nu zouden klanten niet worden ingelicht over de volle garantieperiode die je in Nederland hebt.
iPhone-reparateur Van Leliveld is op 14 februari failliet gegaan. Het bedrijf specialiseerde zich in het repareren van kapotte iPhones uit het buitenland, die nog onder de garantieregeling vielen.