iTunes Store verkoopt binnenkort meer apps dan muzieknummers
Apple verkoopt binnenkort meer apps dan muzieknummers. Dat blijkt uit een schatting van Asymco. De grens van 10 miljard is bij apps veel sneller bereikt.
Apple verkoopt binnenkort meer apps dan muzieknummers. Dat blijkt uit een schatting van Asymco. De grens van 10 miljard is bij apps veel sneller bereikt.
Facebook en Tapulous zien een enorme groei in het aantal downloads vanaf iOS-apparaten. Dat wijst erop dat er tijdens de kerst veel nieuwe gebruikers bij zijn gekomen.
Apple heeft de grens van 300.000 iPhone- en iPad-applicaties bereikt. Het exacte aantal is afhankelijk van de manier waarop je meet.
De iPad heeft 25 procent van de markt voor notebooks opgeslokt, zo blijkt uit analyses van Morgan Stanley. Volgens een analist zijn er nog steeds geen goede iPad-concurrenten.
Apple is qua marktwaarde groter dan de Belgische markt. Dat blijkt uit groeicijfers. Maar kan Apple het vasthouden?
Apple heeft de grens van 250.000 iPhone-applicaties gehaald, zo meent de website 148apps. Het gaat daarbij vooral om apps in de categorie boeken, games en entertainment. Ook is 70 procent betaald.
De App Store heeft onlangs de grens van 20.000 iPad-applicaties doorbroken. De helft daarvan werd in de afgelopen twee maanden toegevoegd.
De afgelopen 3 jaar is de omzet van Apple gemiddeld met 37,5% en de winst met 68,5% gegroeid. Dit zijn enorme percentages en je zou denken dat deze groei eens zou moeten ophouden. Robert Paul Leitao denkt in ieder geval dat dit voorlopig niet gebeurd.
Een maand na de lancering van iOS 4 is deze nieuwe firmware nog maar op de helft van alle smartphones geïnstalleerd. De adoptie van iOS 4.0.1 gaat nog langzamer: volgens cijfers van Chitika is nog maar 5% van de gebruikers overgestapt. Chitika keek naar 9 miljoen vertoonde banners, waarbij ze gegevens over de gebruikte iPhone […]
Apple's OS (nu iOS, voorheen iPhone OS) heeft in de maand juni een groei doorgemaakt op het gebied van online advertentie-aanvragen. Er was een groei van 36 procent op te tekenen en in totaal neemt iOS 56 procent van alle advertentie-aanvragen op smartphones voor haar rekening.
De groei van de iPad zou wel eens lager kunnen zijn dan de iPhone, de Nintendo DS en Sony PSP. Volgens een analist van Morgan Stanley heeft Apple na twee jaar slechts 16,8 miljoen iPads verkocht.
De iPad is geweldig, maar Apple zal de komende jaren nog vooral op de iPhone blijven focussen. Daar ligt de echte groei.