Apple's iAd verlaagt prijs naar 300.000 dollar
Apple heeft het minimumbedrag voor iAds verlaagd van 1 miljoen naar 300.000 dollar, zo blijkt uit bronnen in de industrie.
Apple heeft het minimumbedrag voor iAds verlaagd van 1 miljoen naar 300.000 dollar, zo blijkt uit bronnen in de industrie.
Dankzij een mailtje aan een app-ontwikkelaar is bekend geworden dat Apple voorlopig stopt met het implementeren van iAd-advertenties in iPad-applicaties voor kinderen.
De ontwikkelaar van de iPhone-applicatie Dex kreeg een mail van Apple waarin staat dat iAds voorlopig niet in applicaties voor kinderen worden neergezet. Dat komt omdat adverteerders het liever niet hebben.
Apple wil de pay-per-install advertenties in apps op de iPhone en iPod touch aan banden leggen, beweert de website Gigaom. De pay-per-install methode laat gebruikers een app installeren tegenover een beloning in een andere applicatie.
Kiip is een nieuw advertentiesysteem op de iPhone dat gamers moet belonen voor het halen van achievements. Zo'n achievement zal gepaard gaan een aanbieding voor bijvoorbeeld een gratis zak chips of een sample van een mascara.
In de zomer van 2010 presenteerde een onafhankelijke ontwikkelaar voor de iPhone en iPod Touch een applicatie om de iAds advertenties mee te bekijken. Die werd zonder opgave van reden afgewezen en nu heeft Apple zelf zo'n app uitgebracht.
Apple heeft de gratis applicatie iAd Gallery geïntroduceerd waarmee je kunt browsen in de verschillende iAd-campagnes die op iOS-apparaten worden vertoond.
Apple is gestart met iAds op de iPad. Een beeldvullende advertentie van Unilever in samenwerking met NCAA is te zien op de iPad.
Apple heeft iAd Producer uitgebracht, een hulpmiddel om op de Mac iAds te maken. De software bevat een Visuele Designer die de HTML5, CSS3 en JavaScript regelt.
Apple heeft iAd Producer uitgebracht, een Mac-applicatie waarmee je interactieve iAd-reclamebanners kunt maken.
Renault start morgen met de eerste Europese iAd-reclame. Daarin zal de Renault Twizy te zien zijn, een elektrisch mini-autootje voor de stad. iAd gaat van start in Frankrijk, Engeland en later in Duitsland.
iAds komen binnenkort ook in Europa beschikbaar. In een filmpje zijn nu een aantal voorbeelden te zien, van succesvolle campagnes.