Archief voor 'marketing'

iCulture.nl afbeelding met logo

iPhone-demoman Bob Borchers stapt op bij Apple

Personele veranderingen bij Apple: senior marketingman voor de iPhone Bob Borchert stapt op bij Apple. Hij gaat werken bij een venture capitalist, waar hij $280 miljoen in mobiele technologie mag steken.

iCulture.nl afbeelding met logo

Eerste iPhone-koper Jonny blijkt reclamestunt

De eerste iPhone-koper ter wereld, Jonny uit Nieuw-Zeeland, blijkt onderdeel te zijn geweest van een reclamecampagne van Yellow Pages. Jonny kreeg $50 per uur en $1.000 zakgeld om zoveel mogelijk publiciteit te genereren.

iCulture.nl afbeelding met logo

Marketingcampagnes beheren vanaf je iPhone

Traceworks heeft een iPhone-versie van Headlight uitgebracht, een online applicatie waarmee je de prestaties van je marketingcampagnes op de iPhone kunt volgen en bijsturen.

iCulture.nl afbeelding met logo

iPhone-shake en andere marketingideeën

SiiTE Interactive, een marketingbureau uit New York, ziet interessante kansen om de iPhone in reclameuitingen te gebruiken. Zo zijn ze voor een yoghurt-keten bezig om een idee voor mobiele kortingsbonnen uit te werken. iPhone-gebruikers kunnen op het scherm een virtuele smoothie samenstellen door op ingrediënten te klikken. Vervolgens schud je de iPhone om een lekkere […]

iCulture.nl afbeelding met logo

The Black App: eerste consumentennetwerk voor de iPhone

The Black App doet zich voor als het eerste consumentennetwerk voor de iPhone. Het aantal plaatsen is beperkt, maar als je je nu alvast inschrijft met achterlating van wat persoonlijke (marketingtechnisch handige) gegevens, hoor je op 5 juni wat The Black App precies is.

iCulture.nl afbeelding met logo

Forbes: 'Early adopters moeten niet zeuren'

Volgens een artikel in Forbes moeten early adopters die de iPhone hebben gekocht niet gaan zeuren als Apple straks een nieuw model uitbrengt. Maar zijn het wel de early adopters die gaan zeuren, of zijn het eerder de risicomijdende early majority die tot het laatste moment wacht met kopen?

iCulture.nl afbeelding met logo

Marketingplan voor iPhone duikt op in Google Groups

In de nieuwsgroepen van Google Groups is een vele pagina's tellend marketingplan voor de iPhone opgedoken. Daarin worden doelgroepen, mogelijke concurrenten en een SWOT-analyse voor de iPhone besproken. Maar is het wel echt?